Před rokem jsme testovaly tehdy nejvyšší model Traciton. Rámová platforma, respektive geometrie zůstala stejná, ale vylepšení měl Contex jak ve výbavě, tak třeba i v celkové váze kola, když se dostal pod 12 kg, což je zhruba o 0,5 kg méně.
Pokud výrobce promuje Contex jako bike pro sportovní a rekreační vyjížďky, nelze s tím než souhlasit. Sportovní charakter jízdy podpoří několik detailů, například uzamykání vidlice z řídítek. Tahle drobnost vás vede k mnohem častějšímu využívání lockoutu. Kolo při uzamčení vidlice doslova letí. Hladší cesty, ale nejen asfalty a šotoliny, ale i ty lesní, hliněné kolu vyloženě svědčí. Ale neztratíte se ani v terénu, třeba když zaprší, pláště Vittoria Barzo nabídnou dostatek trakce i stability v jakýchkoliv podmínkách.
Celkový posed na kole, který je víc vzpřímený, le třeba i pohodlné pěnové gripy, které pěkně tlumí, přímo vyzívají k pohodové „vyhlídkové“ jízdě. Co potěší řadu žen, které nepatří mezi ty, co by si chtěly během několika tisíců kilometrů zadek osedět, sedlo je hodně měkoučké. Pro ty, co plánují spíš maratonské jízdy je to asi až příliš, ale to chce vyzkoušet.
V hravém terénu je znát delší zadní stavba, kolu se úplně nechtělo rychle měnit směr, zatočit ve vracečce kolem stromu. Díky tomu ale získáváte stabilní bike, když to pustíte rychleji rovně po louce nebo lesní cestě. A to je pro bike tohoto určení důležitější vlastnost.
Pro koho a kam? Kolo má samozřejmě svůj limit, ale užijete si s ním hodně zážitků a bez trápení, že „to neřadí, nefunguje, bolí vás ruce od brzdění, pláště nedrží…“. Protože na pohonu a pláštích v Authoru opravdu nešetřili. Takže směle na výlety, vyzkoušet jednoduché traily, občas šlápnou do pedálů a užít vítr ve vlasech z té rychlosti, kterou společně s Contexem vyvinete.
Dosti slov, k doplnění dojmu z kola ještě krátké video z jeho testování.