Kolo mi velikostí sedlo a tak bylo seznamování poměrně rychlé. Pohodlné sedlo i řídítka, která byla navíc i odpružená, umocnily příjemný pocit. Je vidět že ve Specialized vědí co dělají a tak jsem se na novém Diverge cítila dobře už po pár desítkách metrů.
Kolo má vyvážené jízdní vlastnosti a dobře se řídí. Nová sada GRX funguje spolehlivě přesně podle očekávání. Nově tvarované páky dávají opravdu větší jistotu úchopu, než ty ze silničních sad, a to všechno se sčítá do celkového dojmu. Diverge je gravel bike, takže není určený do „opravdického“ terénu, ale běžné polní či lesní cesty a pěšinky na něm proletíte v rychlosti limitované jen vaším výkonem.
Díky unikátnímu odpružení řídítek si jízdu na nerovném podkladu daleko víc užijete. Na suchém povrchu a silnici jsou zvolené pláště excelentní a kolo opravdu letí. V případě bláta byste si asi trochu zabruslili, ale tomu se dá čelit přezutím. Na Diverge budete mít chuť jezdit a objevovat nové výzvy a kolo Vás v tom bude ze všech sil podporovat.
Cena testovaného modelu je krásně baťovská, stojí 99 990 Kč.
Abychom vás náležitě navnadily, tak na samém vrcholu nabídky stojí vymazlený model S-Works, s cenovkou lehce před 250 tisíc, naopak nejlevnější z karbonové nabídky je za velmi slušných 64990 Kč. A když bude i tohle příliš, můžete zalovit mezi hliníkovými modely.
Kompletní přehled o všech modelech Diverge 2021 najdete na stránkách českého zastoupní specialized.com.