Na test se nám čtyřkový Esker dostal sice v zimě, ale zrovna se na pár dní vyčasilo, mráz naopak vykonal své s rozbahněnou zemí, takže se vše sešlo a bylo z toho příjemné poježdění a docela dost zábavy.
V předstihu jsme věděly, že dostaneme ocelový stroj, což nás ušetřilo překvapení nad jeho váhou. Mezi gravely určitě najdete o dost lehčí. Ale tenhle parametr není dominantním při hodnocení. Stačí si představit krásné slunečné ráno někde mimo civilizaci, věci, které musí pojmout brašny na bikepackingový výlet a řešení kil je to tam.
Naopak je dobré tomu přizpůsobit jízdní styl. Nechtějte akceleraci, neporovnávejte se s kolemjedoucím silničářem. Esker 4.0 je gravel pro pohodovou a zážitkovou jízdu. Na silnici můžete mít pocit silovějšího šlapání kvůli širším plášťům s drobným vzorkem. Jenže hladký asfalt není tím hlavním revírem. Stačí, když zamíříte na šotolinu nebo kdo používá gravel pro pohyb ve městě, velmi rychle ocení jak již zmiňované pláště, tak třeba i geometrii kola, která nabízí docela pohodlný posez. K tomu položená vidlice i delší rozvor dává kolu při jízdě stabilitu a jistý pocit při řízení. Pohodlí a ovladatelnost – a opět se vrátíme k bikepackingu-navíc při ověšení nějakou tou brašnou je dost prioritní parametr.