LIV představuje druhou generaci silničky LANGMA

Na kraji léta tu máme novinku kolekce LIV 2022

V roce 2017, těsně před startem dámského Giro Rosa uvedla  společnost Liv Cycling na trh první generaci dámských silničních kol Langma. Modelová řada Langma je obdobu pánské řady Giant TCR a je určená pro závodní, ale i výkonnostní ježdění.

Nyní po čtyřech letech přichází Liv Cycling s druhou generací tohoto univerzálního závodního stroje. Langma Disc se nyní stává strojem, který získal vrchařské geny. Na vývoji se podílely členky WorldTour  týmu Liv Racing . Jejich první dojmy z testování prototypu? Lehčí, rychlejší a citlivější, než model první generace. Co se tedy změnilo?

Citlivější…

Řada Langma Disc, která se prezentuje jako novinka kolekce 2022, má pozměněnou geometrii: došlo ke zkrácení hlavové a sedlové trubky, naopak dostala delší rozvor a byl upraven sloping horní rámové trubky, takže je i nižší standover. To vše by mělo dát větší pocit stability a jistoty při jízdě.

 

Lehčí…

Zeštíhlil také karbonový rám a to o 60 gramů, než jeho předchůdce, ve srovnání s konkurenčním kolem stejné kategorie dokonce o víc, jak 100 gramů. Testy potvrdily také zvýšenou tuhost, katalogové údaje zmiňují 21% vyšší pro přenos síly vpřed a o 50 % boční tuhost vidlice. Tedy důležité parametry pro sprinty. To ostatně potvrdila přední jezdkyně týmu Liv Racing Lotte Kopecky, když v jarním závodě Le Samyn des Dames dojela na nové Langmě pro cenné vítězství – ve spurtu.

Lehčí váhy bylo dosaženo změnou použití karbonových plátů při tvorbě rámu. Surový uhlíkový materiál Advanced SL Composite Liv je tkaný a formovaný ve vlastní továrně na kompozity. Rám Langma Disc má delší a spojitější kusy uhlíkových vláken použitých v rámových trubkách.

Rychlejší…

Změnila se i profilace rámovych trubek i vidlice tak, aby se snížil odpor větru. Po důkladném testování v aerodynamickém tunelu i mnoha výpočtech se upravil tvar trubek do tvaru připomínající hranu křídla letadla, který pomůže v porovnáni s tradičním kapkovitym profilem snížit odpor větru i v jiné, než přímé pozici. Čísla prozrazují úsporu sekund nejen na rovině, ale i ve sjezdech a samozřejmě v protivětru.

A ještě jedna změna v geometrii rámu a tou je zvětšení průchodnosti, tak aby byla kompatibilita s širšími plášti, až 32mm.

Nová Langma Disc je vybavena nově dokončenou sadou Liv, kde jsou řídítka Carbon Contact SLR, navržené tak, aby poskytovaly aero výhodu ale i ergonomické uchopení. Novinkou v řadě je také sedlovka Variant SLR, první plně karbonová sedlovka značky, která používá dlouhá uhlíková vlákna a titanové šrouby.

Přehled řady Liv Langma Disc 2022 

Nová řada Langma Disc přichází se třemi modelovými řadami: na vrcholu řady je Advanced SL Disc, následovaný Advanced Pro Disc a cenově dostupnější řadou Advanced Disc.

Všechny modely jsou k dispozici ve velikostech XXS-L a všechny jsou vybaveny novými řidítky Liv, sedly a sedlovkou Variant, některé pak mají ve výbavě kola s bezdušovým systémem.

Vlajkovou lodí je špičkový model Langma Advanced SL Disc, který je vybaven zcela novým bezdušovými koly Cadex 36 Disc, sadou SRAM RED eTap AXS, měřičem výkonu Quarq DZero a sedlem Liv Alacra SLR CS.

Základní model této karbonové řady je Liv Langma Advanced Disc 2, do výbavy dostal kola Giant P-R2 Disc, komponenty sady Shimano 105.

 

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková