Na první pohled se zdá, že mají Lux a Lux Trail stejný rám, ale není tomu tak. S navýšením zdvihu došlo také k změně geometrie, která se neobešla bez výměny předního rámového trojúhelníku.
Lux Trail kombinuje 120 mm zdvihu vpředu se 110 mm vzadu. To ovšem není ani zdaleka vše. Nový přední rámový trojúhelník má výrazně položený hlavový úhel 67,5°, zároveň se prodlužuje také jeho délka (reach).
Cílem všeho snažení bylo zlepšit ovladatelnost především ve sjezdech při zachování vrchařských schopností kola. Podobně jako u konkurenčních značek i zde je to hlavně o stabilitě kola, která souvisí také s jeho delším rozvorem.
Canyon Trail využívá stejně jako u Luxe systém trojfázového zadního odpružení, kdy jde o snahu zamezit pohupování při šlapání, zároveň nabízí progresivní koncový zdvih, který pomůže zvládnout větší nárazy z terénu.