Canyon představuje novinku – Lux Trail. Bude i „Emily Batty Edition“

Výkon, stabilita, hravost – tak německý Canyon charakterizuje svůj nový přírůstek

Canyon Lux je ostrý xc závoďák. Jenže náročnost XC tratí neustále roste a tak se tomu značky snaží co nejvíce přizpůsobit. Jestliže současný Lux disponoval kombinací zdvihů 110/100 mm a hlavový úhel byl 69,5°, nový Lux Trail se posouvá o poznání dál. Se snahou stále nabídnout opojnou rychlost, ale i možnost užít si v náročnějším terénu. A to chtějí nejen závodníci ze světových kolbišť. 

Lux Trail je označen jako ideální bike pro jezdce, kteří loví segmenty na nejrůznějších tratích mimo závodní okruhy nebo pro ty, kteří hledají větší jistotu a pohodlí na dlouhých bikových maratonech v náročném terénu, např. domácí akcí MTB Trilogy nebo věhlasným etapákem BC Bike Race.

Na první pohled se zdá, že mají Lux a Lux Trail stejný rám, ale není tomu tak. S navýšením zdvihu došlo také k změně geometrie, která se neobešla bez výměny předního rámového trojúhelníku.

Lux Trail kombinuje 120 mm zdvihu vpředu se 110 mm vzadu. To ovšem není ani zdaleka vše. Nový přední rámový trojúhelník má výrazně položený hlavový úhel 67,5°, zároveň se prodlužuje také jeho délka (reach).

Cílem všeho snažení bylo zlepšit ovladatelnost především ve sjezdech při zachování vrchařských schopností kola. Podobně jako u konkurenčních značek i zde je to hlavně o stabilitě kola, která souvisí také s jeho delším rozvorem.

Canyon Trail využívá stejně jako u Luxe systém trojfázového zadního odpružení, kdy jde o snahu zamezit pohupování při šlapání, zároveň nabízí progresivní koncový zdvih, který pomůže zvládnout větší nárazy z terénu.

Výrobce se pyšní i dalšími detaily, z nichž na některé jeho konkurence nepamatovala. Jedním z nich je dostatečný prostor v rámovém trojúhelníku, kam se i u malé velikosti kola vejdou dvě cyklistické lahve.

Příjemným počinem je i vnitřní vedení kabeláže, která je uložena uvnitř rámu v speciálním tunýlku, který ji jednoduše vede z předního rámového trojúhelníku do zadní stavby. To ocení zejména mechanici, ale také to snižuje riziko nepříjemného drnčení kabelů.

Nový Lux Trail nespoléhá jenom na nový rám a geometrii, ale jeho předurčení podpoří i některé komponenty. Jsou to především široká řídítka, u všech velikostí 760mm, doplněná o krátký představec. Je to tužší vidlice (Fox 34 SC vidlici, nebo Rock Shox SID 35), pevnější výplet i širší pláště v kombinaci 2,4″ vpředu a 2,35″ vzadu.

 A co nesmí chybět u trail biků chybět, je použití teleskopické sedlovky s většími zdvihy, než se používají na standardním xc kole.

Mimo to nechybí ani další vychytávky, jako integrovaná rychloupínací páčka zadní osy, miniaturní odlehčené vodítko řetězu, nebo hlavovka Acros bránící protočení řídítek.

Modelová nabídka

K dispozici jsou čtyři modely:
základní Canyon Lux Trail CF 6 ,CF7, CF8 a  Lux Trail CF9 Emily Batty Edition. Ve všech případech budou na výběr velikosti S, M, L a XL.

Lux Trail CF 6
Lux Trail CF 7
Lux Trail CF 8
Lux Trail CF 9

Základní verze Luxu Trail je postavená na Fox odpružení. Vpředu najdete Float 34 Performance SC vidlici a vzadu Float DPS Performance Elite tlumič. Řazení má na starosti kompletní Shimano SLX. Nejvyšší model CF9 potvrzuje ultimátní závodní ambice biku. Má osazení kompletně sadou Shimano XTR a dostává také kompletní Factory odpružení od Foxu v Kashima verzi. Cenové rozpětí je od 87 299,- u nejlevnější verze až po 153 399,- , což je cenovka za top model CF9. Velmi příjemnou zprávou je, že představené modely Lux Trail jsou skladem a tedy k okamžitému dodání!

Kompletní specifikace a další informace k jednotlivým modelům najdete již nyní na webu výrobce www.canyon.com.

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková