1.Výkon, počet lumenů
Výkon světla se udává v lumenech (lm), což je celkový světelný tok, který zdroj produkuje všemi směry. Světla, s kterými už můžete s jistotou vyjet do terénu by měla mít světelnost od 700 lumenů výš. Na silnici pak vystačíte i s 400. Názory na toto číslo se mohou lišit, ale naše zkušenost je taková. Logicky platí, čím víc, tím lépe.
b
2. Světelný kužel
Kužel světla – tedy rozptyl, záběr, který se vám v lese rozsvítí také ovlivní vaši jistotu při jízdě. Zeptejte se a nejlépe si nechte v prodejně ukázat. Ideální je kombinace centrálního ohniska s rozptylujícím se světlem do dálky, ale zároveň s dostatečným rozptylem do strany. Obecně platí, že pro jízdu po zpevněných cestách stačí dlouhý a úzký kužel světla. V terénu oceníte širší kužel světla.
3.Napájení světla
Další parametr a s ním různá řešení. Světlo můžete mít buď s vestavěnou nabíjecí Li-Ion baterií nebo pak s výměnnou baterií. Trend je první varianta, tedy světla dobíjecí, bez možnosti výměny akumulátoru.
Li-Ionky bývají buď instalovány napevno ve světle, nebo jsou kabelem spojeny se světlem a umísťují se na samostatný držák přímo na kolo. Baterie mívají indikátor stavu baterie a až do úplného vybití svítí se stejnou intenzitou na rozdíl od alkalických baterií. Což je jednoznačně výhoda.