Catherine CRB 30 – 29. Víc změn, než jen převlečený kabátek

Představujeme oblíbený bike z dámské nabídky značky Rock Machine…

Loňská novinka od Rock Machine, karbonová Catherine CRB na devětadvacetipalcových kolech sklidila velký úspěch. A nutno říct, že po právu. Skvělá barevná kombinace šedivé a mintové chytla za srdce každou bikerku, co nutně nepotřebuje růžovou, fialovou nebo podobně výraznou barvu.

Pěkně vyladěná geometrie, vidlice se 120 mm zdvihem a jednopřevodník.

Bylo tedy jasné, že se dámy mohou i v letošní kolekci na novou Catherine těšit a také, že dojde spíš ke kosmetickým úpravám. Což se také stalo, počínaje designem, konče komponentovým upgradem. Pojďme se na letošní krásku blíže podívat.

Catherine CRB 30-29 se pro letošní rok vybarvila opět do zajímavé kombinace, základ tvoří stříbrná v lesku, kterou oživuje karmínové logo a další tyrkysové detaily.

Rámová platforma je stejná, jako pro pánský karbonový hardtail Bliz. A stejná i jako loňský model Catherine CRB.  Horní rámová trubka má ostrý sloping, hodně krátká je zadní stavba (420mm), hlavový úhel je 69°, což je sice v současnosti běžné i pro cross country kola, ale tady je ve výbavě vidlice se 120 mm zdvihu. Takže vyladěné pro lehčí trailové ježdění. 

Pro přední odpružení vsadili v Kopřivnici na vidlici od RockShox, volba padla na vzduchovou Judy Silver TK, se zdvihem 120mm. Možnost zamknutí z řídítek je příjemným bonusem. Přední i zadní osa jsou pevné.

Karbonová Catherine má pohon a řazení od Sramu, konkrétně řady SX, tedy nejlevnější, ale už dvanáctirychlostní sady. Tady se trochu šetřilo, loňský model měl o trochu lepší NXko. Kliky Sram X1 s jednopřevodníkem a 32 zuby, kazeta je v rozsahu 11-50.

Hegemonii Sramu narušují brzdy, které nesou logo Shimana. Hydraulický model M-400 je sice také jeden ze základních modelů, ale jejich funkce byla spolehlivá.

Na jízdních vlastnostech se podílí i kratší hliníkový představec a řídítka v šíři 740mm, obojí značky ONE1 Alloy.  Stejné značky je i sedlovka. A ještě jeden důležitý kontaktní bod a tím je dámské sedlo Koda s otevřeným kanálkem na středu a větším polstrováním proto otlaku sedacích kostí.

Ráfky jsou od kalifornské značky WTB, stejně, jako u loňské Catherine jde o model Serra ST, tentokrát ale lehčí varianta s 28 děrami. I pláště jsou od WTB, konkrétně model Nineline TSC Light, v šíři 2,25“.

Změna ve výbavě se neprojevila ve váze, ta je pro velikost M stále těsně pod hranicí 12 kg bez pedálů. Cena za tento karbonový bike se sportovním osazením a lehce trailovými rysy  je 41 990 Kč. 

Catherine v akci

Rock Machine nabízí tyto trailbiky ve dvou velikostech, M a L, respektive rám ve velikosti 17“ a 19“. Bikerky menšího vzrůstu, které si chtějí užívat předností Catherine, musí zvolit hliníkovou variantu.  Ta je totiž k dispozici už i na malém 15“ rámu a osazení je téměř totožné, jako u karbonové verze.

Testovaný bike velikosti M  pobral naše rozpětí výšek postav, tedy 163–173 cm, takže jsme údaj výrobce ověřily v praxi.

V testu jsme měly i loňskou novinku (zde video), tak bylo předem jasné, do jakých terénů se s Catherine můžeme pustit. Sice hardtail, ale 120 mm zdvih na vidlici už nějaký ten kořen utlumí.

Nabízela se ale jiná otázka, jaké vyjde na testování počasí a co udělá změna plášťů. Za původní WTB Nano Race, které byly opravdu úzké (jen 2,1“), tentokrát padla volba na Nineline široké 2,25“. Jenže, jen na velikosti, respektive v tomto případě na šířce nezáleží. Tyhle WTB pláště s béžovým bokem sice biku hodně sluší, ale jejich typicky čtverečkovaný desén je báječný na asfalt, šotoliny, nějakou hladkou lesní cestu, ale v trochu těžším a techničtějším terénu, prašných zatáčkách jsou dost limitující. Chybí boční vzorek, který by podržel a dal jistotu, a to jsme neměly „štěstí“ na mokrý, blátivý terén.  To by byla ještě jiná legrace.

Co je předností Catherine CRB 30-29, je vyladěná geometrie, která nabídne docela pohodlný posed, takže i bikerka, která ráda najíždí dlouhé výlety, bude spokojená. Tenhle lehce vzpřímenější posed dělá vyšší hlava. Kdo by chtěl změnu a víc závodní pozici, stačí otočit představec. Ten je z továrního nastavení +3°, otočením se řídítka víc „utopí“. Tahle úprava se pak projeví i v chování kola v prudkých výjezdech, kdy přední kolo bude líp přilepené k zemi. 

Komponenty, byť v základní sadě nabízí adekvátní práci. Když je dobře seřízená přehazovačka, vše chodí jak má. 

Závěrečné zhodnocení tedy zní: kdo se bojí do lesa, myšleno do náročnějšího terénu, bude naprosto spokojen. Catherine poletí jak střela.

Jinak rozhodně doporučuji výměnu plášťů, protože tahle „drobnost“ by vám zkazila jinak skvělý dojem ze zábavného ježdění, které Catherine CRB 30 i ve své základní výbavě umí nabídnout.

Informace o dostupnosti i dalších modelech najdete na stránkách českého výrobce.

Katka Polívková