1.Mokré a kluzké silnice
Někde sucho, jinde mokro. Přestože třeba vyjíždíte od domu po zcela suché silnici, kterou dokonale vyčistili silničáři a vlhkost se odpařila díky soli i provozu aut, je 100% jisté, že o kus dál vás čekají mokré a místy pěkně oslizlé kilometry. Svůj pocit jistoty při jízdě můžete zlepšit tím, že si vyberete pneumatiky s větší přilnavostí – ať už díky vzorku nebo měkčí směsi. Zvolte si také širší pláště (28c – 32c), i ty vám zajistí lepší přilnavost, jak širší plochou, tak i tím, že je můžete nafouknout na nižší tlak. Variantou je použití cyklokrosových plášťů s jemným vzorkem, které se používají na tvrdý nebo zmrzlý povrch.
2.Prodlužuje se brzdná dráha
I samotné brzdění je ovlivněno mokrým počasím (zvláště pokud máte tradiční ráfkové brzdy, nikoliv kotoučkovky). Vyplatí se udělat si na bezpečném místě, někdy zkraje tréninku malý pokus, abyste zjistila, jakou vzdálenost potřebujete pro bezpečné dobrzdění. Podle toho si pak odpovídajícím způsobem nastavíte svou rychlost, abyste získali dostatek času, který budete na brzdění při jízdě potřebovat. Přestože pojedete svou třeba z léta oblíbenou trasu, v těchto podmínkách na své zažité rychlostní standardy při průjezdech zatáčkami či dojezdy na křižovatku zapomeňte.
3. Pozor na štěrk
Někde se solí, jinde sype. Štěrk a písek se vyskytuje na mnoha místech, která si pamatujete z léta jako čistá, s hladkým asfaltem. Pozor obzvlášť na zatáčky, kde najíždíte v náklonu a vaše stabilita závisí na přilnavosti pláště k silnici.
S přihlédnutím k hustotě silničního provozu (určitě si vybíráte málo frekventované cesty), se zkuste držet víc od kraje, než jste zvyklá z léta. Štěrk a nečistoty jsou nejvíc u obrubníku nebo vnějšího okraje silnice, takže čím jste tomu blíž, tím více jste vystaveni riziku uklouznutí nebo defektu. Samozřejmě, ochráníte také svého dvoukolého miláčka, odlétající štěrk vám může poškodit lak rámu nebo ostatní komponenty.