Štěrkoletci pozor! Scott představil zcela nového Addict Gravela

Další krásný přírůstek do rodiny gravel biků….

Scott nám dělá radost. Zatím co se světu představuje spousta nových kol s motorem, švýcarská značka přichází v krátké době už s druhou novinkou mezi klasickými koly. Po nedávném představení výrazně přepracovaného Sparka se Scott pochlubil s dalším překvapením, tentokrát z kategorie gravel biků.

Po mnoha měsících vývoje švýcarských konstruktérů zde máme opravdu kompletně nový bike, který byl od počátku vyvíjen čistě jako gravel bike. Úkolem bylo navrhnout bike, který:

  • bude rychlý na asfaltu
  • poskytne maximální pohodlí v jakémkoli terénu
  • nabídne vynikající ovladatelnost v náročném terénu

„Naším cílem bylo od prvního dne postavit špičkový gravel bike, který si můžete vzít na každé dobrodružství,“ říká William Juban, šéf inženýr sekce silničních kol ve Scottu. „Jedno kolo, které dokáže všechno. Myslíme si, že výsledkem je nejrychlejší, nejschopnější a nejzábavnější štěrkové kolo na trhu.“

Addict Gravel Tuned

Rám a jeho vychytávky

Addict Gravel byl od počátku navrhován jako čistě specifický štěrkolet. Scott u něj využil hned několik technologií, nejenom co se týká vlastností karbonu a designu trubek, ale také například integrace kabeláže.

Promyšleným vrstvením špičkového karbonu a zesílením v konkrétních zónách tak Scott vytvořil velmi lehký, ale zároveň také mimořádně odolný rámový set. Výrobce uvádí, že nejvyšší model Tuned váží 930 g a nová gravel vidlice pak 395 g.

Aby gravel nabídl jak pohodlí, tak i rychlost, došlo k úpravě profilu rámových trubek, tak aby byly dostatečně aerodynamické. Tu podpoří specialita v podobě integrovaného kokpitu Syncros Creston iC SL X. Ten navazuje na integrované hlavové složení, a tak se sem krásně vejde kompletní kabeláž mechanického nebo elektronického řazení, aniž by to nějak ovlivnilo kvalitu brzd či řazení.

Kabeláž vedená vnitřkem rámu zajišťuje nejen čistý, elegantní vzhled kola, ale zlepšuje také proudění vzduchu v jeho přední části, nepřekáží a taky eliminuje tření kabelů o brašny na řídítkách. Co je důležité, pro plnou integraci nemusíte mít jen prémiové karbonové combo řídítek a představce z jediného kusu. Scott ji nabídne i u levnějších specifikací, kde je tradiční kombinace odděleného představce a řídítek.

Cestovatele potěší fakt, že na rámu najdete spoustu montážních bodů pro přidělání brašen, blatníků i dalšího příslušenství.

Prostor pro pláště je velkorysý. S nasazenými blatníky je to šíře 40mm, pokud zvolíte jízdu bez blatníků, máte možnost nasadit pláště až 45mm široké.

Upravená geometrie

Změnila se i geometrie. Cílem je nabídnout agresivní gravel jízdu, ale zároveň neubrat nic na stabilitě i jistotě ovládání, protože se předpokládá potřeba dobré reakce i v záludných situacích na úzkých trailech. Úhel hlavy je 71°, středové složení je níž, výše uvedené jízdní vlastnosti posílí kratší představec i 425 mm dlouhá zadní stavba. Tolik řeč čísel, nezbývá než se těšit na ověření při reálné jízdě.

Jedno nebo dvoupřevodník?

Toto dilema řeší Scott velmi prakticky. Buď použijete opěrku přesmykače pro jeho montáž, nebo na stejné místo osadíte malé vodítko řetězu. Nebo jednoduše na toto místo použijete krytku.

Addict Gravel 10

Co bude v nabídce?

Na vrcholu nabídky stojí Addict Gravel Tuned, který okouzlí plně integrovaným kokpitem a nejvyšší bezdrátovou sadou od Sramu RED eTap AXS. Na karbonových zapletených kolech od DT Swiss jsou nasazeny gravel závodní pláště Schwalbe G-One Race Evolution.

Dále pak Scott nabízí další dva pánské modely Addict Gravel 10 a 30. Prvně jmenovaný má také bezdrátové elektrické řazení, a to Sram Force eTap, kola i řídítka jsou karbonová.

Addict 30 je v katalogu veden jako základní model, ale není ochuzen o výše popsané rámové upgrady. O pohon se stará mechanická verze Shimano GRX, najdete tu hliníkové ráfky Syncros RP 2.0 Disc a nechybí karbonová Syncros sedlovka.

Contessa Addict Gravel 15

Scott samozřejmě nezapomněl ani na dámy. Pro ty nachystal Contessu Addict Gravel 15 ve speciálním designu. Osazení je sadou Shimano GRX, další komponenty jsou v úrovni jako u pánské třicítky, a to včetně hliníkových řídítek a zapletených kol.

Podrobné informace o dostupnosti a cenách, platných pro český trh najdete na lokalizovaných stránkách výrobce www.scott-sports.com.

Foto:Scott

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková