GHOST Lanao Pro 6 – redakční test, který vás bude bavit
Tohle kolo nám rozsvítilo jeden pošmourný březnový den, kdy jsme se sešli i s kolegy pánského serveru mtbs na společné focení a testování. Výsledek si můžete přečíst a prohlédnout…určitě stojí za to.
Na první pohled upoutá příjemná barevná kombinace – tedy pro toho, kdo má rád modrou barvu. U Ghosta opět designéři vsadili na to, že ženy vnímají detaily a sjednocující prvky, takže jich tu několik najdete.
A teď už pojďme vstoupit do galerie a i nakouknout do zákulisí redakčního focení.
Aby vznikla pěkná fotka v přírodě, nikoliv studiovka, je to práce pro dva….
Tady je výsledek. Fotograf má dvě vteřiny …a “pomocník” stejný čas na odskok a následné zachycení už padajícího kola…
Dámská geometrie je na první pohled zřejmá – průlom rámové trubky “Miss Shape”, dává možnost pohodlnějšího nasedání, kolo nic neztrácí ze svých sportovních vlastností
Ve předu tři převodníky- pro ženy s menším počtem zubů /40-30-22, vzadu destikolečko. Máte tedy k dispozici 30 převodů, ten nejlehčí postačíi na opravdu strmý kopec.A co je pro nás důležité – přehazovačka XT mění převody bezchybně .
Kliky XT patřily k milému překvapení, když jsme dělaly přehled jednotlivých komponentů.
O pružení a tlumení se v terénu se spolehlivě postará vidlice Rock Shox Reba SL vybavená zavíráním na řidítkách . Obutí kol plášti Rocket Ron s bílými lemy spolu pěkně ladí
Brzdové páky Shimano 396, tedy nižší řada, byly jediným komponentem, který nás trošku zklamal. Pánové by asi problém neměli, ale pro ženskou ruku velké a “šly trochu ztuha”.
Naproti tomu když už brzdily, tak díky velkým kotoučům /180 mm/ na ně bylo spolehnutí.
Nic nemůže ženám znepříjemnit jízdu hned od začátku, jako je nepohodlné sedlo. V tomto případě pasovalo hned dvěma pozadím 🙂 . O barevném provedení, které ladí s rámem a podtrhuje celkově líbivý design kola, je zbytečné psát.
Jízdní test
Stejně tak, jako každé testované kolo, i Ghost Lanao Pro 6 musel projít zkušebním okruhem. Dámská geometrie spolu se strmým hlavovým úhlem zajišťuje tomuto Ghostu mrštnost a ovladatelnost i v nízkých rychlostech, byť trochu na úkor stability v rychlých rozbitých úsecích. Nebylo to ovšem tak výrazné, jak bych podle čísel ve specifikaci čekala. Trochu problém byl v prudkém výjezdu, kdy mělo přední kolo tendenci ke zvedání od země, takže vyžadovalo důslednou práci s těžištěm . O brzdových pákách jsem se již zmínila – to bylo prověřeno při náročném, pomalém sjezdu – ale je otázky, zda by si jezdkyně, vyhledávající náročnější terény, zvolila tohoto hardtaila. Psát o tom, že vidlice Reba SL zvládla v pohodě pohltit terénní nerovnosti, je nošení dříví do lesa.
Kolo působí celkově velmi příjemným dojmem, a díky kvalitnímu osazení, které bude sloužit hodně dlouho dobu, je určitě dobru volbou pro toho, kdo nutně nemusí měnit svůj “kolo park” každý rok za nový model. Ostatně i barevná kombinace je nadčasová, takže ani z tohoto pohledu by jste nebyla příští roky out.
Autor: KajaP