TREK Cali SLX – redakční test
Další z našich redakčních testů patří hardtailu zn TREK, dámskému modelu CALI SLX. To kolo nás bavilo…
Navazujeme tak na předchozí článek, kdy jsme představovaly kolo z podobné kategorie- tedy hardtail od Authora, v hliníkovém provedení. Ale dělení do skupin a také vzájemné porovnávání má širší kritéria, takže pojďme odhalit pozitiva biku TREK Cali SLX i pro ty, kteří mají jako zásadní měřítko pouze cenu neb je o trochu dražší….
Značka TREK patří skutečně mezi první, co se odvážili dát ženským kolům velký prostor – výsledkem byly produkty s označení WSD (Women Specific Design) , které přišly na trh již v roce 1999 ! Možná vám přijde, že na tu dobu to byl příliš odvážný počin, ale logiku to mělo – zn. TREK totiž o tři roky dříve začala podporovat dva profesionální ženské týmy – silniční Saturn a bikový Evian, takže jistě i odtud pramenily postřehy k specifikaci kol pro dámy.
Co je u TREKu Cali WSD ?
Abych potvrdila, že TREK Cali SLX byl opravdu vytvořen pro ženy, jak napovídá zkratka WSD, zaměřila jsem se při testu i na „holčičí“ detaily. Co my ženy hodně řešíme?
Kromě designu nás zajímá váha kola, a trochu i geometrie, aby se nám na kole dobře jelo, dobře nasedalo, eventuálně při nějaké svízelné situaci snáz opouštělo.
Vyžadujeme dobré brzdy, ty dávají pocit jistoty, hladké řazení, které bude přesné, zároveň tu a tam odpustí opožděnou reakci. Všechny páčky, které „zdobí“ řidítka (tedy řadící i brzdové, eventuelně i lockout vidlice) musí padnout do ruky, plynulý chod, nevyžadující sílu oceníme také, stejně jako pohodlné, ale zároveň funkční gripy. Sedlo je komponentem důležitým, takže speciální WSD tvar potěší. Co ještě potřebujeme jinak, než muži ( a pár vyvolených žen, které disponují ďábelskou sílou) jsou převody – hlavně ty lehčí kombinace, které nám umožní vyjet pohodlně třeba i dlouhé alpské stoupání.
Technické okénko
Oproti loňskému modelu, kdy mělo CALI prohnutou horní rámovou trubku a vypadalo hodně výletnicky, se dostalo letošnímu CALI sportovního vzhledu. Podívejte na srovnání…..
Design se opravdu povedl. Kolo vypadá rychlé už při první shlédnutí v obchodě. Je k dispozici ve čtyřech velikostech. Od opravdu miniaturní 13,5 až do 18,5“. Dvě menší jsou vybaveny kola o průměru 27.5“ a dvě větší pak logicky většími koly s 29“ průměrem . Diskuzí o vhodnosti rozdílných průměrů kol je hodně a nám se tato varianta řešení líbí. Rám z hliníkové slitiny má pěkné matné barvy a působí luxusním dojmem.
K vidlici RockShox REBA SL lze dodat snad jen to, že se jedná o prověřený, spolehlivý model, který lze díky vzduchovému pružení nastavit rozdílné váhy i jízdní styly.
Mnou testovaná velikost 17,5“ byla vybavená řidítky o šířce 670mm a klikami 170mm dlouhými. Řadicí páčky a přesmykač ze sady Shimano Deore ve spojení s přehazovačkou XT jsou sázkou na jistotu a tvořily ve spojení s převodníky 36/22 a kazetou 11-36 plně funkční sestavu, se kterou se může majitelka pustit do každého stoupání.
Kola Bontrager z řady Mustang nejsou sice nejlehčí, ale zato jsou pevná a spolehlivá a ve spojení s plášti Bontrager XR1 v základní verzi Expert jedou po roztočení na suchém povrchu velmi rychle.
Jediné mírné zklamání jsou brzdy. Jsou sice v pěkné bílé barvě, která ladí k designu kola, ale jedná se o model M477, který se nachází v řadě brzd Shimano na spodních příčkách a vyžadují při použití trochu více síly. Nicméně brzdění jako takové bylo spolehlivé. Tady tedy první „úkrok“, od výše popisovaných ženských požadavků. Tomuto jinak velmi pěkně vybavenému CALI SLX by podle mě pasoval některý z vyšších modelů.
Zítra pokračujeme jízdním testem a další fotogalerií.
Autor: KajaP
Foto: Petr Bureš