Jitka Škarnitzlová o novém týmu, závodech i jídelníčku

Tato šestadvacetiletá sympatická závodnice je od loňského podzimu velkou posilou v týmu Česká spořitelna – Accolade. Na včerejší tiskové konferenci představila svůj závodní stroj i nabitý program, který ji letos čeká. Využily jsme příležitosti a zeptaly se na pár věcí….

Jitko, máš za sebou dva důležité závody, která byly sledovány jako nominační k OH, jak jsi spokojená s výkonem?
Spokojená s výkony jsem, i když zrovna na poháru v Praze, kde jsem bojovala o vítězství, mi to překazil technický problém, když jsem musela měnit rozbité sedlo. Moje chyba, v první kole jsem spadla a pak v průběhu závodu se problém ukázal jako vážný a byla nutná zastávka v depu. Ale cítím, že jsem v zimě zvládla dobrou přípravu a věřím, že ještě forma poroste…

Kolik času jsi strávila v teple, přípravou na náročnou sezónu?
Letos to bylo mimořádné. Už v prosinci jsem byla na „soukromém“ pobytu na Mallorce, to bylo 10 dní, pak dva týdny na Kanárech, tradiční únorový Kypr, kde už se i závodí a pak ještě 10 dní s týmem, opět v kopcích Kanárských ostrovů.

Když zmiňuješ tým, jsi tu pár měsíců, můžeš už ocenit výhody, které ti to přináší?
Je fajn být součástí týmu, kde je víc lidí. Pro mě to znamená, že si nemusím řešit spoustu věcí sama, na společných akcích budu mít i dobré týmové zázemí. Na druhou stranu, můj závodní program se od kluků liší, takže na některé závody zas vyjedu jako dřív, s podporou přítele Pavla nebo s tátou.

Jitka po boku manažera týmu ČS Accolade, bývalého závodníka Radima Kořínka
Jitka po boku manažera týmu ČS- Accolade, bývalého špičkového závodníka Radima Kořínka

Trochu jsi to už nastínila v předešlé otázce, jaké máš tedy letos závodní priority?
V týmu jsme se dohodli, že pojedu kompletní evropskou část SP v cross country, pak samozřejmě Mistrovství světa, které je u nás v Novém Městě na Moravě, Evropu a národní pohárovou soutěž. V rámci tréninku i několik závodů Kola pro život.. A olympiáda? Buď vyjde a nebo…bude ta další.

A tvůj nejbližší závod?
Po Českém poháru v Praze ( 10.4., pozn. red. ) jsem s rozhodla zařadit  tréninkový blok, v rámci kterého si zajedu oblíbený závod Trans Brdy. V květnu mě čeká náročná série pěti důležitých závodů za sebou: ČP v Teplicích, pak Evropa, další domácí pohár a pak dva Svěťáky.

Působíš ještě štíhleji, než vloni, prozraď, kolik teď vážíš?
Moje závodní váha je 50 – 51kg, ale to už je delší stav. Myslím, že jsem přes zimu ztratila trochu tuků, ale zas získala na svalech.

Hlídáš si nějakým způsobem svůj denní příjem?
Mám výhodu, že mi chutnají zdravé věci. Nemám problém s vločkami, větším množstvím zeleniny, mám ráda těstoviny, rýži a maso. Ale nesmí být tučné, to nejím… A že bych něco počítala, jaký jsem měla výdej na kole, k tomu jídlo, tak to ne.

Jaký stroj sedláš v letošní sezóně?
Kola do týmu dává společnost Specialized, já jezdím na celoodpruženém kole Specialized ERA  S-Works, což je karbonová devětadvacítka, nechala jsem si namontovat teleskopickou sedlovku, vozím jednopřevodník s 30 zuby, vzadu kazetu 11-42. Ale třeba na maraton na Brdech si dám dopředu větší převodník, s 32 zuby, bude to určitě hodně rychlý závod.

Autor: Kája P.

 

 

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková