Reklama

Nepřehlédnutelný, zábavný, prostě Tvůj. Představujeme Specialized Camber Comp Carbon.

Celoodpružený Camber je vymazlený bike, který si hravě získá všechny bikerky, co rády uhání nekonečnými traily a ví, že na jejich začátek se musí stoupat vzhůru. Pokud se ptáte proč, zkusíme dát jasnou odpověď.

Reklama

První zmínka o této dámské novince proběhla už v létě loňského roku, kdy Specialized odhalil novinky pro nadcházející sezónu. Nový trail bike Camber nahrazuje model Rumor, a můžete si vybrat ze tří variant: od dostupných hliníkových verzí, které jsou v závislosti na osazení ve dvou cenových hladinách, až po karbonovou hračku, na které budete těžko hledat něco negativního.  O ceně se nebavme, kdo se na kole projede a pozná kolo detailně, souvislost pochopí.

Do redakce jsme dostaly zapůjčený model v nejvyšší specifikaci, Camber Comp Carbon 650B.  Na první pohled přitahuje pozornost sytě modrým, třpytivým lakem, který vyniká na profilovaném karbonovém rámu.

Pokud někomu přijde červeno-modro- bílá kombinace jako okoukaná klasika, tak v případě designu Cambera  je to naopak, vždyť právě detaily dělají originál.

Bike Camber Comp Carbon 650B, jak název napovídá, má karbonový rám, se zadní hliníkovou stavbou a je vybaven koly velikosti 650B (27,5“). Disponuje 130mm zdvihy a to ho předurčuje pro trailové dovádění. Když celoodpružený bike, tak přední i zadní tlumení.

O to první se postará vidlice RockShox Relevation  Solo Air, kdy o pružení se stará vzduchová komora, o tlumení olejová patrona Motion Control. Můžete si vyhrát s nastavením tvrdosti i odskoku. Vidlice má také možnost úplného uzamčení.

Zadní tlumič FOX Float Performance je, stejně jako vidlice, vybaven technologií Rx Tune, která umožňuje citlivé vyladění i pro nižší váhové kategorie, což je u dámského biku hodně užitečná funkce. Dobře umístěná páčka slouží na třípolohové nastavení míry pružení, opět s možností pevného lockoutu.

Swat door – geniální drobnost, s kterou přišel americký Specialized u svých vybraných karbonových modelů. Jde o dvířka, schovaná pod košíkem, která snadnou manipulací otevřou prostor v rámu. Co vše si schováte do útrob spodní rámové trubky je víceméně na vás, počínaje nářadím (Specialized dodává sadu v praktickém neoprenovém pouzdru a velikosti přizpůsobené pro Swat door), se vejde i malá pumpička, svačina nebo tenká větrovka. Dokonalé!

Camber Comp Carbon 650B jede na vlně  jednopřevodníku (1x11),  řady Sram NX/GX, přičemž přední tác má 28 zubů, kazeta je v rozsahu 11 - 42. Z toho jasně vyplývá, že bike vás v kopcích podrží, rychlý švih po rovině moc nepůjde.  Co se týče brzd, důvěru dostalo japonské Shimano, konkrétně jde o model Deore M506. Kotouče velikosti 180 a 160mm vás podrží i při divočejší jízdě, respektive následném brzdění.

Co by to bylo za trail bike, když by mu chyběla teleskopická sedlovka. Model  Command Post iRcc má ovládání na řidítkách, rozsah  100mm, a poměrně rychlý vratný krok do původní polohy. O využitelnosti v terénu je zbytečné psát.

Za pozornost stojí i kola, Camber dostal do výbavy hliníkové ROVALY Traverse. Jak už bylo řečeno, jde o střední velikost (650B), hliníkové ráfky jsou připraveny na montáž bezdušových plášťů. Sériově je Camber osazen plášti Specialized Purgatory hrubším vzorkem, o šířce 2,3“, pro zajímavost, na americký trh je dodáván v rozměru 2,6“, což už se blíží k pluskovým. Takže tip pro domácí upgrade.

Jízdní postřehy

Záměrně nepíšu, že jde o podrobný jízdní test, kolo se v redakci dlouho neohřálo (a to doslova, protože přistálo v čase hodně nevlídného počasí), zájem o vyzkoušení je velký i z řad obchodníků, resp. jejich zákazníků. Takže suma sumárum, poježdění čítalo dohromady pár hodin. Ale i tak se mi pod kůži dostalo několik intenzivních vjemů.

Geometrie kola je záležitost, kterou vnímáte hned při prvním nasednutí, nejde jen o váš pocit souznění s kolem, ale ovlivňuje jeho ovladatelnost.  Camber  nepotřeboval téměř žádné úpravy, moje osobní potřeba  posunout sedlo o kousek dozadu, byl jediná úprava. Pocity staré půlroku nazpět, kdy jsem v rámci prezentace Specialized brázdila vyznačené traily na Singltreku pod Smrkem, jsem chtěla oživit a okořenit něčím víc terénním. Prostě trochu víc kořenů, nějakou skalku, aby si tlumení sáhlo k limitu.

Byla jsem nadšená, jak kolo žehlí nerovnosti. Uvítala jsem zpřevodování, které přišlo vhod v prudkých stoupáních, kombinace hrubého vzorku plášťů i technologie pružení FSR byla znát. Jestliže má tento systém eliminovat pružení kola vzhledem k šlapání, tak lze jen souhlasit, že tady to funguje.

Kdo rád a často pracuje se všemi stupni pružení, určitě ocení snadno přístupnou páčku na zadním tlumiči. U jiných kol to občas tak není, a když jste v akci, tak je tahle drobnost docela otravná.

Má vůbec Camber chybu? Jak jsem psala v úvodu, příliš času jsem v sedle tohoto zábavného bike nestrávila, přesto mě moc bavil. Jedna drobnost občas kazila dojem. Kvůli nízko položenému středu jsem občas škrtla při šlapání pedálem o vystouplý kámen, vždy při velkém propružení kola.  Jinak to byly hodiny zábavné, bez stresu, že trail končí a musím zas šplhat nahoru.

Cena biku Camber Comp Carbon  650B atakuje hranici 100 tisíc, ale smutnit nikdo nemusí, v nabídce jsou přichystané i hliníkové modely COMP a BASE a jejich cenovky jsou už ve velmi sympatických hladinách, v případě BASE je to rovná polovina.

 

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková
Reklama