Peggy se vrací! Parťáky jí budou francouzský Lapierre Race Pro a její přítel Adam.

Makréta Peggy Marvanová se po dvou letech vrací na americký kontinent, aby se znovu postavila výzvě jménem Tour Divide…

Markétu Marvanovou mnozí z Vás znají pod přezdívkou Peggy. Historicky nejmladší startující žena na nejdelším závodu horských kol Tour Divide, který měří 4418km (rozhovor s Peggy najdete zde) se po roce znovu vrací a není sama. Letos projedou 6 států Ameriky s přítelem Adamem Záviškou.  Není to jejich první výzva, kterou se společně rozhodli pokořit. Mají za sebou například extrémní závod za polárním kruhem (rozhovor zde).

Teď je ale čeká náročných 4418km. Nejen délka závodu, ale hlavně skutečnost, že se jedná o závod bez jakéhokoliv zabezpečení, řadí tuto výzvu mezi nejtěžší.

Bez zabezpečení znamená, že s sebou nikdo nesmí mít doprovodný team a každý závodník musí spoléhat jen sám na sebe. Jakákoliv jiná, než nahodilá pomoc, je přísně zakázána. Trasa vede přes hory vysoké téměř 4000 m.n.m. s výskytem sněhu, skrz lesy plné medvědů, losů a pum, skrz potoky a pouště plné žáru. Všichni závodníci musí mít kompletní výbavu na přežití, nářadí, jídlo, oblečení a další nezbytné věci s sebou. Všichni se snaží jet s co nejlehčí, ale funkční výbavou. Jestli bylo rozumné si kvůli hmotnostní úspoře nevzít na loňský ročník sprej proti medvědům, z nichž jednoho Peggy potkala, nám snad ve volném pokračování tohoto článku nebo po návratu sama prozradí.

Její poznatky a zkušenosti z loňska daly jasnou tvář jejich kolům.  Je jasné, že i kolo je nutné speciálně připravit pro takový závod. Pro Tour Divide padla volba na kola francouzké firmy Lapierre. Vzhledem k rozdílným výškám jezdců byly použity modely Pro Race  727, Pro Race 729, z kolekce pro r. 2017.

 

Tady je upoutávka obou dobrodruhů před odletem na akci.

A jaké speciální úpravy kolo Lapierre Pro Race dostalo?

  • VIDLICE

Jednou z nejzásadnějších změn, kterými kola prošla je výměna vidlice. Místo RockShox Sid padla volba na pevnou karbonovou vidlici a to nejen kvůli váhové úspoře a také kvůli bezúdržbovosti a možnosti montáže brašen. Kola musejí být zkrátka co nejlehčí a nejjednodušší, čím méně mechanických částí, tím spíš vše bude fungovat do zdárného konce.

  • POHON

Na klikách se měnili převodníky na rychlejší tedy těžší převody. Místo původních 36/26 namontoval mechanik Václav větší převodníky 38/28 Peggy i Adam mají v nohách páru a výjezdy v pohodě zdolají i s těžším převodem. Na rovinách touto úpravou mohou získat cenné hodiny. Převodníky, se podlepovali zeleným vysoko pevnostním lepidlem, které jen tak samo nepovolí, ale šrouby do klik naopak růžovím nízko pevnostním, kdyby se borci potřebovali dostat do středového složení. Cokoliv se na stroji povolí, může mít fatální následky na dojetí a umístění závodníků.

  • BRAŠNY

Zde padla jasná volba na brašny bez nosných konstrukcí – „beznosičové“, které jsou jedinou správnou variantou brašen pro jízdu v terénu. Zvolili jsme tedy ověřené brašny od české firmy Everbike. Pro optimální rozložení věcí na kole, jsme zvolili kombinaci podsedlové brašny, pytlíků na řídítka a na míru ušitou rámovou brašnu,“ říká Adam. „Výbava na 4 týdny pro každého váží pod 6 kilo a je maximálně minimalizovaná.“ dodává Peggy.

  • ŘÍDÍTKA

Jet téměř měsíc v kuse na kole není žádný med, trpí nohy, sedací aparát ale také ruce. Po laboraci jak dát rukám odpočinout a mít možnost změny posedu, padla volba, použít časovskářskou hrazdu. Pro vyšší komfort byly použity omotávky a gripy ESI, které skvěle pohlcují rázy a vibrace.

 

Lapiere Tour Divide
Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková