Kolekce Lom Trading 2019. Od hlavy až k patě „po italsku“.
Kája Polívková 14.8.2018Tradiční termín i místo a spousta krásného k vidění, taková byla prezentace cyklistických značek Briko, Vittoria, Bottecchia ale i extravagantní Rosti, které patří do portfolia společnosti Lom Trading. Podívejte se na malou ochutnávku…
Rosti
Mladá značka od Bergama nabízí extravagantní dresy s nezaměnitelným designem, který nese rukopis Gionamiho Alborghettiho. Vše se dělá v malých sériích, unikátních vzorech, kde najdete barevnost, geometrické a květinové vzory či komiksové nebo zvířecí motivy. To ale nejsou jediné atributy, které dělají značku luxusní. Na výrobu se používá nealergické, netoxické mikrovlákno, obohacené částečkami stříbra. Pro rok 2019 celkem 12 dámských grafik, z toho je 6 nových.
Rosti podporuje svými designy i cyklistiku v páru, proto tu najdete shodné motivy v pánské i dámské kolekci. Nově se v kolekci objevuje také volný freeride dres.
Italská značka nabízí také jeden bonbónek pro milovníky silniční cyklistiky a pamětníky nebo fajnšmekry, kteří se zajímají o slavné české jezdce. Připravila totiž exkluzivní vzor na počest čtvrtstoletí slavného úniku Luboše Loma v jarní klasice Paříž-Roubaix. Ten měřil neskutečných 134 kilometrů! K tomu světově proslulému výkonu jsou v nabídce dva dresy, oba s grafikou označující letopočet a kilometry v úniku, černo bílý využívá v designu dobovou fotografii samotného aktéra, druhý set je pak v klidnějším designu a modrobílé kombinaci s čísly 1994×134.i
Briko
Italské Briko, výrobce brýlí, oblečení a helem se před třemi lety stalo součástí konglomerátu velkých značek, kde je například i Kappa, ale stále si drží svou osobitost, kvalitu i čistý designu. Briko bylo vždy propojeno s profesionální cyklistikou, jejími tvářemi bývali hvězdy jako Marco Pantani nebo Mario Cipollini. V současnosti značka podporuje stáj Bardiani, v Čechách produkty vozí tým KC Kooperativa, v čele s úspěšnou cyklokrosařskou Pavlou Havlíkovou. Tu jste mohly vídat s helmou Aries a brýlemi Enduro Pro.
Velmi prodávaným modelem je silniční Gass, který disponuje 11 větracími otvory a využívá tzv. Venturi systém, kdy je teplý vzduch odváděn od hlavy. Helma Gass váží jen 270 g a její cena je 3 900 Kč.
Za pozornost jistě stojí i nový Gass Fluid, který je vybaven speciálními polštářky, které lépe absorbují nárazy.
Helma Ventus je obdoba silničního modelu Gass, ale určená pro jízdu v terénu. Má 22 větracích otvorů, co se technologií týče, kromě Venturi odvětrávání má ještě systém Protecto, což je speciální zesílení helmy v spánkové části. Inspirací pro tuto inovaci a ochranu hlavy byla zimní sjezdová helma Vulcano.
Nový je Aries City, trendová helma v módních barvách a s textilním štítkem.
Vlajkovou lodí mezi brýlemi Briko je top model Superleggero. Jde o bezobrubé brýle váha, jejichž váhá je pouhých 22 gramů! Mají leaserem řezané zorníky, nabízeny jsou hned v 12 barevných kombinacích.
Novinkou je Superleggero XS, brýle pro drobné obličeje. A také fashion brýle, o kterých lze hovořit jako o staronové záležitosti. Prodělaly totiž největší inovaci za 40 let, materiál na ně použitý se využívá i ve vojenském průmyslu.
Briko má i zajímavou kolekci cyklistického oblečení. V letošní kolekci, která je kompletně vyrobená v Itálii, je série dresů v minimalistickém designu. Pro ženy je v nabídce jemný vzor v mnoha barevných variacích. Kdo hledá italskou kvalitu, ale střídmější vzor, než třeba nabízí Rosti, má z čeho vybírat. Navíc je u Brika viditelný tzv. „total look“, možnost sladit vše, počínaje brýlemi, přes helmu až po vlastní oblečení.
Vittoria
Tradiční rodinná značka Vittoria s více jak 40 ti letou historií se primárně zaměřuje na výrobu treter. Pro letošní rok nabízí nové modely v silniční i bikové kolekci, o jeden nový kousek se rozšiřuje nabídka juniorské a také turistické kolekce.
Kvalita, domácí výroba i použité nejmodernější technologie jsou největším argumentem pro pořízení treter Vittoria. Většina má STT – soft tech povrchovou úpravu, laserem vyřezané otvory pro dýchání, ARS materiál zabraňující vyklouznutí paty.
K utahování se používá systém Boa, u levnějších modelů v kombinaci s pásky, podrážka u top tretry nese označení Carbon FCT, kdy jde o ekologická, čistá karbonová vlákna, nikoliv prášek. U top modelů jsou také individuálně tvarovatelné vložky, pomocí fénu nebo mikrovlnné trouby.
Silniční top model Velar získal ocenění za design a inovaci, na trhu se objevuje nový model Stelvio. Oba patří do vyšší cenové hladiny (9900,- resp. 7600,-), ale vysokou kvalitu nabídnou i dostupnější varianty, např. nový Alise, kombinující jedno boa s páskem (cena 3500,-).
Vittoria a bikové tretry? Také je z čeho vybírat. Pozornost dostala podrážka, kde se kombinuje karbon s vibramem. Některé modely vycházejí ze silničních řad, ale mají přidané ochranné prvky gumy ke zvýšení odolnosti na špičce a bocích. Takovým je top model Ikon, který má svršek odvozen od silničního modelu Icon Road.
Stejně jako u silniční kolekce, přichází mezi bikové tretry nový model Alise, má kompletního systém stahování pomocí Boa a stojí 3500 Kč.
Bottecchia, Neox
Tradiční téměř 100 let stará značka nese jméno velkého italského šampiona, v r. 1924 první Ital, který vyhrál Tour de France stylem „ve žlutém“ od první do poslední etapy. V nabídce zůstávají silniční 8Avio Revo 105 a hardtailové biky Zoncolan, Stelvio a Gavia vždy na 27,5“ i na 29“ kolech. Prvně jmenovaný model jezdí závodnice týmu KC Kooperativa Pavla Havlíková.
Lahůdka na závěr?
Svět elektrokol má zelenou, a tak není divu, že i v portfoliu manželů Lomových nechybí. Jde ale o designovou značku NEOX, samozřejmě italskou. Pravda, duralové rámy se vyrábí na Taiwanu, ale vše ostatní, včetně sekvenční osmistupňové převodovky, která je s elektromotorem integrovaná v jeden celek, se vyrábí v Itálii. V nabídce bude několik model, například Crosser, Sporter nebo Urban, ceny začínají na necelých 120 tisících. Zajímavostí jistě je i to, že právě Neox vyrábí limitovanou edici pro Lamborghini. Jeden takový kus vás vyjde na 15 000 eur, pokud stihnete objednat.
Info o dostupnosti produktů všech značek najdete na stránkách dovozce.
Foto: DNK, Václav Novák