S ohledem na překotný vývoj v této disciplíně bylo UCI velice překvapeno prohlášením, které učinila Mezinárodní motocyklová federace (Fédération Internationale de Motocyclisme – FIM) o pořádání Mistrovství světa elektrokol FIM v enduru. To se má konat v termínu 1. – 2. června bez jakýchkoliv regulatorních základů.
Mezinárodní cyklistická federace UCI již v září 2017 uvědomila Mezinárodní motocyklovou federaci FIM o tom, že akce na poli horských elektrokol spadají výhradně pod její jurisdikci a že příslušné úlohy obou federací (jak UCI, tak FIM) jsou jednoznačně dané a nebudou zpochybňovány.
V Nařízení UCI, schváleném Výkonným výborem organizace v srpnu 2018, se stanoví, že výkon motoru horských elektrokol nesmí přesáhnout 250 wattů a že asistence je povolena do maximální rychlosti 25 km/h. Tato definice koresponduje s platnými Směrnicemi EU (EN-15194), jež jednoznačně definují „jízdní kolo s motorovou asistencí“
Mezinárodní cyklistická federace UCI by chtěla oznámit, že akce v oblastech spadajících pod její exkluzivní pravomoci, jež jsou součástí kalendáře Mezinárodní motocyklové federace FIM, stejně jako akce národních organizací, jež jsou členy FIM, budou v souladu s tímto nařízením považovány za „zakázané“. Proto se každý jezdec, jenž je držitelem licence vystavené UCIa jenž by se zúčastnil některé z těchto výše uvedených akcí, vystavuje disciplinárnímu postihu.
Prezident Mezinárodní cyklistické federace UCI, pan David Lappartinent, prohlásil: „Těší mne ten rozmach, jaký dnes můžeme sledovat v oblasti horských elektrokol. Ta jsou prostředkem, který dává možnost začít s horskou cyklistikou – poměrně náročnou disciplínou – novému publiku a který také oceňují špičkoví jezdci. Organizace UCI má v úmyslu rozvíjet tuto aktivitu, která stejně jako ostatní formy cyklistiky, nyní spadá pod její exkluzivní jurisdikci.“