Blátivý a studený Heubach: Češky se v ostré konkurenci neztratily, Jitka Čábelická 7., Karla Štěpánová 15.

V obtížných podmínkách bojovaly o víkendu tři elitní české bikerky v rámci německého festivalu BiketheRock. Nezmrzly, předvedly, že i na blátě to umí. Závod byl zařazen také zařazen do Juniorské světové série…

Devatenáctý ročník festivalu BiketheRock v německém Heubachu patří mezi pravidelné zastávky Bundesligy, letos to bylo už po třinácté. Tradiční svátek cyklistiky, kdy jsou připraveny závody pro elitní jezdce i amatéry v cross country, maratonu i enduru. Pravidelně se sjíždí silná zahraniční konkurence a ani letos tomu nebylo jinak, startovní listina žen zdobila jména jako je Jolanda Neff, Annie Last, Anne Tauber, Yana Belomoina či Irina Kalentěva. Česko mělo trojí zastoupení, zkušené Čábelickou a Štěpánovou devatenáctiletá Terka Sásková.

Podmínky nebyly tento víkend nijak přívětivé, 3 stupně a ke konci déšť a v nejvyšších partiích dokonce sníh.„Byla jsem oblečená víc, než na cyklokros“, hlásila Karla Štěpánová.

Favoritkou závodu byla Jolanda Neff (Trek Factory), která to na blátě umí. Ujala se vedení a svým soupeřkám poodjela, ale na trati jí asi chyběly technicky obtížné pasáže, na kterých by náskok zvyšovala a tak se k ní zhruba v polovině závodu připojila Anne Tauber (NED, CST Sandd Bafang). Jenže začala chybovat a zaplatila za to dvojitým defektem. Jolanda tam měla cestu ke zlatu volnou, stříbro si vyjela vycházející německá hvězda dvacetiletá Ronja Eibl (Corendon Circus).

Ani naše závodnice si nevedly špatně, obě se po startu pohybovaly kolem 10 místa. Blátivé podmínky nakonec sedly víc Jitce Čábelické (GAPP Systém Cabtech), která dojela n 7. místě. Karla Štěpánová (Superior XC) tam byla zpočátku také, ale doplatila na bláto a přestřelené počáteční tempo a dojela patnáctá.

Jitka zhodnotila závod takto: “Dneska to bylo trochu bahnitý, ale na to, jak bylo včera, kdy skoro sněžilo, tak trať byla dobře sjízdná, ani to nebylo na hrubý gumy, jen velká zima. Od startu jsem se pohybovala plus minus kolem 7. místa. Poslední kolo z mojí strany už nebylo úplně ideální. Ale se výsledkem jsem moc spokojená. Teď vše vyprat, dát dohromady a připravit na další blátivý závod v Peci :-)“ anoncovala program na další víkend, kdy pokračuje nejvyšší domácí soutěž právě v krkonošském středisku.

Karla Štěpánová bojovala ze všech sil, ale tentokrát to na vytouženou desítku nevyšlo.

“Včera se mi na trati jezdilo docela dobře… pršelo, takže to teklo a nic se nikam nelepilo. Dneska to byl ale úplně jiný příběh, kolo těžší snad o 5 kilo,” popisovala patnáctá Karla. “Po startu jsem na tom nebyla úplně zle, držela jsem se ve skupince kolem 10. místa. Asi jsem to ale trochu přepálila, protože když se vyjelo na kopec a trať se srovnala do táhlý roviny, tak se mi nohy úplně zastavily. No, byl to masakr, předjížděla mě jedna holka za druhou. Pak si přede mnou ještě ustlala Morath a všechny jsme spadly přes ní… Navíc se do mě ve třech stupních dala fakt zima, ač jsem se oblékla víc než na krosy. Bylo to trápení a boj s nabaleným kolem, v posledním okruhu jsem ještě trochu ožila a z nějaké 22. pozice jsem se prodrala zpět do top15! Není to sice úplně hitparáda, ale nechala jsem tam vše! Už aby bylo zase teplo,” okomentovala svůj boj v Heubachu Karla Štěpánová.

Statečný výkon, který stačil na 22. pozici zajela Tereza Sásková (Česká spořitelna Specialized). „Jelo se mi vcelku fajn, časově jsem ztratila hodně, ale celkově jsem zajela asi slušně v takový konkurenci, myslím, že pátá v kategorii U23“, popisovala náročný závod teprve devatenáctiletá Tereza, která jezdí s elitou prvním rokem.

„Bylo to hodně těžký, i kvůli počasí, postupně se trať po včerejším dešti vyjížděla, takže na náš závod to byla dost klouzačka. To mi ani nevadilo, jenže ono to vůbec nejelo do kopce, jak se kolo zalepilo. Ráno se mi kluci smáli, že jedeme stejný počet kol, protože pro jejich kategorii pořadatelé vypsali taky 5 okruhů, takže já měla o 15 minut závod delší…no takovej paradox. Fajn bylo, že Annie Last měla nějaké technické problémy a já jsem si jí na kopci vždycky docvakla a jela za ní sjezdy …bylo to super, ona jela krásně, vždycky jsme někoho dojely“, pochvalovala si Terka cennou zkušenost.

V juniorské kategorii byla z pohledu české účasti velkým želízkem na dobré umístění dvojnásobná vítězka domácích pohárů Magdalena Mišoňová (Adastra Cycling).

„Mě bahno nevadí a dokonce jsem si místní, dlouhý a řádně klouzavý sjezd užívala. Po startovním výstřelu a nájezdu do terénu jsem byla na 4. pozici a říkala jsem si, že mi to docela jede. Jakmile ale začalo prudké stoupání, tak mi začalo být špatně. Srovnala jsem se až ve druhé polovině prvního kola. Samozřejmě jsem ztratila hodně pozic, takže začala dlouhá stíhací jízda, během které jsem se dokázala asi z 23. místa dostat až na 12. Beru to jako úspěch, jelikož jsem dokázala při té stíhačce zajet časy okolo 5-6. místa“, napsala Magda a vysekla gratulaci směrem k své úspěšnější kolegyni. „Chci moc pogratulovat Kačce Štefanové, která se s tratí poprala výrazně líp než já a dojela na krásném 8. místě“.

Výsledky ženy Elite:

1. Jolanda Neff (SUI, Trek Factory) 1:27:55 hod.