Od počátku, kdy americký Trek model Top Fuel představil (a je to před mnoha lety, byl postaven ještě na 26″ kolech!) až do dneška šlo v případě tohoto biku o závodní xc model a tomu odpovídaly i zdvihy 100/100 mm.
To se s příchodem nového Top Fuelu 2020 mění.
Z čistě závodního XC stroje se nyní stává kolo více zaměřené na maratony a lehké traily, čímž je nyní dostupnější širšímu spektru jezdců. Top Fuel nyní disponuje vyššími zdvihy, vidlice má 120mm , zadním zdvih je 115 mm. Nově je také přepracovaná a vylepšená geometrie. Kombinace ostřejšího úhlu hlavové trubky a delšího dosahu (vodorovná vzdálenost mezi středovým složením a hlavovou trubkou) by měla nabídnout vyšší rychlost v těžkých sjezdech. Kolo má širší řídítka a kratší představec, tím by mělo poskytnout větší jistotu v řízení. Top Fuel by tak měl mít celkově lepší jízdní vlastnosti i v obtížnějším terénu a zároveň neztratit nic ze svých závodních předností. Tomu má napomoci uzamykání tlumení, vidlici i tlumič si jezdec zavře najednou a otočnou rukojetí.
Nový Top Fuel využívá osvědčené technologie dalších modelů, např. v hlavovém složení integrovaný Knock Block, možnost nastavení geometrie Mino Link, zavěšení zadního kola Active Braking Pivot.
Nová modelová řada Top Fuel je postavena na rámech jak z hliníku, tak i karbonu. Model 9.9 byl odjakživa postaven na celokarbonovém rámu, od letoška se tohoto rámu dočkaly i modely 9.7 a 9.8, které dosud měly hliníkovou zadní stavbu.
U vybraných modelů bude možné využít individualizaci v systému Project One. Zřejmě tento bike nebude poslední novinka od Treku, tím, že se Top Fuel posunul blíž k trailům, a je nyní přímou konkurencí pro Specialized Epic Evo, dá se očekávat, že v brzké době Trek přijde s bikem nekompromisně závodního kalibru. Proslýchá se reinkarnace slavného jména, které do bikového světa uvedl Gary Fisher.
Jakmile budeme mít bike Top Fuel k dispozici, tak vám tuto horkou novinku blíž představíme. A kdo je nedočkavý, zatím si můžete najít podrobnější informace na tomto odkazu.