Reklama

Specialized přichází s nejlehčím hardtailem Epic HT

Nebyl by to Specialized, aby opět nepřipravil model, který vzbudí mimořádnou pozornost a možná i diskuzi…

Reklama


Trochu překvapivě uprostřed sezóny 2019 představil Specialized limitovanou sérii Mixtape. Kola s příběhem a velmi zajímavým designem. Biky, silničky i gravely a samozřejmě do kompletu krásné oblečení.

A je tu další novinka. Jak postupně přicházejí všechny značky s kolekcemi na rok 2020, Specialized uvolnil další embargo a do světa hlásí: máme pro vás nejlehčí sériově vyráběný hardtail na Zemi. Jmenuje se Epic Hardtail a má za úkol být tím nejschopnějším a nejpohodlnějším závodním strojem.

Co se za tímto příslibem skrývá?

Lehký rám, změna geometrie, vyladěný poměr rychlosti a pohodlí

Závodní tratě se stávají drsnějšími, proto se pro nový Epic Hardtail zapracovalo na geometrii. Změnil se úhel hlavy na víc položenější, úhel hlavy je 68,5 stupně, což je o 1,3 stupně méně než u předchozího modelu. Zvětšil se i dosah (délka kokpitu), který je dle velikosti rámu od 405mm pro S, až po 480mm pro XL, což je u čistokrevného xc kola docela dost. Bike je osazen 760 mm širokými řídítky.


Rám má zvětšenou průchodnost u vidlice u zadní stavby, protože Epic HT dostal do výbavy širší pneumatiky, v rozměru 2,3“. Pozměněný je o tvar rámu, konkrétně sedlové trubky, která je „klenbovitě“ prohnutá a tak bylo dosaženo zvýšení vertikální poddajnosti. Samotná sedlovka je o rozměru 30,9mm, takže je možnost používat teleskopické sedlovky s větším zdvihem, což vylepší kontrolu v technických sjezdech.

Epic HT se stává závodním strojem, který zůstává svižný a zároveň poskytuje kontrolu v obtížnějším terénu.


Údaje o váze kol, respektive rámu potvrzují, že Specialized nabídne opravdu mimořádně lehký bike. Ladilo se vrstvení i samotná směs karbonových vláken a pryskyřice. V rámu je použito třicet různých typů vláken, po laboratorním měření se vytypovala místa, kde se nemusí vrstvy překrývat.  Uhlík s méně pryskyřicí má tendenci být tužší a lehčí, ale zas méně odolný proti nárazům, takže tato směs byla použita do vhodných oblastí, aby se snížila hmotnost.

Výsledkem je rám, který váží méně než 800gramů. Špičkový rám S-Works se může pochlubit hmotností rámu 790 g, na něm je pak postaven bike o váze 7,8 kg. Tato čísla se vztahují k top modelu, velikosti M.

Inženýři ve Specialized se také řídili pravidlem, že v jednoduchosti je nejen krása, ale také spolehlivost.  Snaha eliminovat jakékoliv problémy je viditelná, nejsou tu žádné zbytečné šrouby, čepy a jiné součástky, které by to mohly způsobit.

 

Epic HT je zaměřen na závodní jízdu na cross country tratích, ale počítá se s ním i pro maratónské závodníky, kteří ocení přidané pohodlí pozměněné geometrie. V nabídce je i dostupnější verze, než je jen nadupaný S-Works AXS (s elektrickým řazením).

Výstavním kouskem je ale právě závodní verze S-Works Epic Hardtail AXS, který je, jak název vypovídá vybaven elektrickým Sramem AXS, vidlicí RockShox SID Brain Ultimate se 100mm zdvihem.

A pod tímto modelem jsou další varianty, včetně samostatného rámu, kdy ceny padají od $9,150 (S-Works AXS), přes $4,310 za Epic HT Expert Carbon až k cenovce $2,110 za model Comp Carbon.

Informace o dostupnost i podrobné specifikaci najdete na stránkách českého zastoupení Specialized.

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková
Reklama