Po loňském testu posunout největší evropský veletrh na dřívější termín (začátek července) se organizátoři vrátili opět k tradičnímu zářijovému. Takže vše při starém, dalo by se říct. Sedm áčkových a pět béčkových hal nabitých zhruba 1400 vystavovateli, k tomu vyplněné foayer i venkovní prostory, demo day, testovací dráhy, bohatý doprovodný program v podobě přednášek, workshopů, dostatek stánků a restaurací s občerstvením.
Jenže pohled do seznamu vystavovatelů a následné procházení halami ukázaly, že trend opouštění veletrhu globálními značkami nadále pokračuje. A týká se to nejen hráčů globálních, ale už i velkých německých značek. Veletrh tak neutrpí ztrátu, co se týče počtu vystavovatelů. Není to tak dávno, kdy za branami veletrhu zůstali stát zájemci o výstavní plochu s balíkem peněz v kapse a místo na ně nezbylo. Teď se dočkali, zaplnili plochy po zbačlácj, které odešly. Takže ano, je na co se koukat, ale bezesporu tím trpí prestiž veletrhu. Protože když zde chybí Specialized, Cannondale, Trek, Giant a Liv, a oproti loňskému roku i Scott, Canyon, Haibike nebo Focus, je očividné, že svět již není jako býval. A rozhodně to není tím, že by tyto značky neměly prodeje a zisk.
Proč tomu tak je, o tom se dá diskutovat, spekulovat, ale jeden z hlavních důvodů je nasnadě. Náklady na prezentaci na Eurobike již dobře etablovaným značkám nepřinesou navýšení prodeje a tak uspořené peníze investují do pořádání vlastních eventů pro své obchodníky i koncové zákazníky.
Eurobike má dnes jinou tvář, podle očekávání víc elektrickou,mnohem častěji se tu vyskytují pojmy e-cargo, e-mobilita, e-comuting, ale také trvalá udržitelnost. Ale také se tu stále objevují překvapení, zajímavosti, které potěší, mají nápad, smysl i budoucnost.
Pojďte s námi na prohlídku zajímavostí, které jsme pro vás zachytily naším fotaparátem…