Když už zmiňuji tlumič, má dvě polohy, buď pro plně otevřený chod nebo zamčený. Páčka uzamykání je snadno dostupná a má hladký chod, což jezdec hodně ocení. Jezdila jsem hodně při otevřeném tlumiči a užívala si vjem z toho, jak zadní kolo velmi ochotně kopíruje terén, tlumí nerovnosti v podobě kořenů.
Bike je příjemně ovladatelný a hbitě reaguje na každý pokyn změny směru jízdy, při jízdě jsem vnímala jeho výraznou tuhost, geometrie naplnila očekávání pro hravou xc jízdu.
V letošních testech se často opakuje to, že jsme jezdily za sucha, což byl i případ testu Lapierre 629. Takže v těchto pohodových podmínkách podržel přední plášť Maxxis Arden, v klopenkách, ve kořenových sjezdech.
Kdo hledá mezi fully příjemného a spolehlivého univerzála, který zvládne kromě xc, maratonů i hladší traily, může si Lapierre dát mezi horské kandidáty.
A nějaké to vylepšení? Osobně bych předělala kola na bezdušová, možná bych se nechala zviklat na xc teleskopickou sedlovku, díky které by se ještě posunulo využití tohoto fulla.