Specialized Turbo LEVO 2022 – třetí generace přichází

Je tu další generace populárního celoopruženého elektrobiku Turbo LEVO…

Elektrokolo Specialized Levo bylo poprvé představeno v roce 2015, nyní přichází třetí generace tohoto nadupaného stroje, který má bezpochyby své pevné místo mezi prémiovými elektrokoly. Čím překvapí své potenciální uživatele? Tady je krátký přehled těch nejzásadnějších novinek, které znovu posouvají tento stroj na vrchol e bike pyramidy.

Změny nejsou na první pohled patrné, jako tomu bylo mezi první a druhou generací, ale podrobnější náhled odhalí spoustu zásadních vylepšení.

Nový rám – Mullet , variabilní geometrie, S sizing

Levo 3. generace má zcela přepracovaný rám, který využívá technických řešení použitých na nových Stumjumperech a Endurech. Kromě toho, že má rám dle moderního trendu prodloužený reach( více zde), přešel na nový systém velikostí S size, který vychází z nízkých rámů a rozděluje velikosti daleko více podle délky. Jezdkyně si tak může vybrat z několika velikostí podle preferovaného jízdního stylu.

Geometrii rámu je navíc možné doladit pomocí excentrických vložek na zadní stavbě a hlavovém složení. K dispozici tam máte na jednom rámu 6 variant nastavení a to už má potenciál uspokojit i notorické ladiče. Tabulka Vám prozradí více. Vše je korunováno přechodem na systém Mullet, tedy osazením rámu menším zadním kolem pro vylepšení ovladatelnosti v technických pasážích. Krátká zadní stavba ani neumožňuje montáž 29“ kola.

4x Ty

Specialized pokračuje ve spolupráci s německým výrobcem elektropohonů Brose.  Použitý motor generace 2.2 dostává evoluční vylepšení, která reagovala na problematické oblasti předchozí generace. Je zde silnější hnací řemen, zesílená třecí spojka a odolnější hlavní hřídel motoru. K dispozici je také aktualizovaný software , který optimalizuje účinnost motoru. Vylepšení odolnosti proti vniknutí vlhkosti pomocí zdvojeného těsnění také dostala nabíjecí zástrčka.

Motor je schopen poskytnout jezdci až 565W výkonu a 90Nm krouticího momentu. 700Wh baterie zaručí, že tyto hodnoty budete mít k dispozici po dlouhou dobu. Když k těmto hodnotám přidáte svých 150-200W dostanete se na hodnoty o kterých závodníci světového poháru jen sní.  

O ovládání motoru se stará aktualizovaná řídicí jednotka Master Mind

Všechna tato výše uvedená vylepšení jsou ukryta, co však nelze přehlédnou je nový ovladač Master Mind. Ten. velmi elegantní  je na horní rámové trubce. Oproti předchozí generaci již není vybaven jen indikací nabití baterie, ale nově instalovaný display zobrazuje dle vaší volby spoustu hodnot od dojezdu až po váš vlastní výkon. Také si jeho prostřednictvím můžete doladit výkonový průběh jednotlivých stupňů dopomoci. Než se naučíte ovládat všechny jeho funkce, bude Vám to zřejmě chvíli trvat, zejména pokud budete využívat i aplikaci Mission Control, která s novým Levem spolupracuje.

Modelová nabídka

Specialized oproti předchozím generacím upustil od výroby dostupných hliníkových modelů, takže nově jsou v nabídce výhradně karbonové. Ty jsou tři a k tomu je možnost si pořídit „jen“ samostatný rámový set a zbytek doladit dle individuálních požadavků.

Když zmiňujeme tři varainty, tak na vrcholu nabídky nemůže být nic jiného, než Levo S-Works Carbon, jehož specifikace vykazuje to nejlepší, co můžete mít.

Střední model je Leco Pro Carbon, jako základní v nabídce je Levo Expert Carbon. Cenové rozpětí asi rozbuší srdce, za základ zaplatíte lehce přes čtvrt milionu, „motorka“ S-Works má pak cenu bezmála 400 tisíc. Jedno je jisté, takové kolo není pro každého, ať už cenově, tak i tím, aby jezdec dokázala maximálně využít jeho potenciál.

Kompletní informace o nových LEVO modelech třetí generace najdete na lokalizovaných stránkách výrobce www.specialized.com.

Foto: Specialized

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková