Dva roky nazpět jsme měly v testu tehdy nejvyšší, ale hliníkový model. Tohle byla jiná raketa. Hned od prvních kilometrů se mi v hlavě mihla myšlenka: to mám na sklonku zimy takovou formu? Odpověď prozradím hned, ne, ten super pocit nebyl mnou (byla jsem po nemoci), ale tenhle gravel byl zkrátka výborný! Sportovní, ale zároveň pohodlný posez mi vyloženě padnul do ruky. Jízdní pocit-kolo je rychlé. Rám je konstrukčně řešen tak, aby jeho pevnost byla i pro výrazně urostlejší chlapy, takže vnímám, jak při akceleraci vystřelí dopředu.
Jeho vedení po hladkých hliněných cestách, které se různě klikatí je zábavné, kolo je hravé, živé. Až bych ho klidně srovnala s pocity, kdy jedete na cyklokrosovém speciálu, který má agresivnější geometrii, přizpůsobenou pro neustálé nástupy.
Gravel Soot 90 se blýskl i na silnici. Pomohl tomu vyladěný tlak v pláštích a opět se dostavil pocit, že gravel vybízí k tomu, aby jezdec spíš uháněl, než jel nějakou loudavou kochačku. Pláště Schwalbe s jemným a výborně se odvalujícím vzorkem tenhle dojem podtrhnou.
Tím samozřejmě nezatracuji možnost zkrátka a jednoduše zvolnit. Ale právě ten prožitek z rychlosti mě přesvědčil, že Soot 90 může být hodně zajímavou volbou pro ty, co ve svém výběru klasickou silničku nemají, a přesto jejich trasy často vedou i po asfaltových cestách.