V deštivém Les Gets opět kralovala Loane Lecomte, Češky cílem neprojely

Nadvláda Francouzky Lemocte pokračuje, připsala si již čtvrté vítězství v řadě. Českým závodnicím se příliš nedařilo, dvě ze závodu odstoupily, zbytek byl kvůli ztrátě kola z tratě odvolán

Nedělními závody v cross country kategorií do 23 let a Elity vyvrcholil třídenní program SP v Les Gets. Sobotní sjezd zkropil déšť a bohužel, předpověď meteorologů klapla i na neděli. Déšť se na francouzské středisko hrnul od dopoledních hodin a ze závodů učinil pravé peklo. Rozhodčí dokonce uzavřeli nejobávanější pasáž s dropem, a to pro všechny kategorie! To ovšem nevadilo divákům, kteří poprvé mohli lemovat tratě a dodat bikerům další energii.

Stejně jako před třemi týdny v Leogangu se i ve Francii stal závod kořistí jedenadvacetileté Loany Lecomte (Massi). Po pátečním Short Tracku, kde se tahle drobná bikerka trochu trápila a skončila na 12. místě, dnes opět ukázala svou sílu. Čtvrtý závod SP a čtvrté vítězství-to je bilance francouzského talentu. Závod měl pro ni na pohled hladký průběh. Zpočátku závodu na šest kol se nikam nehnala, sledovala čelo ze čtvrté pozice, ale to ji brzo přestalo bavit. Převzala vedení, několikrát se poloktovala s Pauline a pak už jen všem ukázala záda. Opět kolo od kola přidávala po vteřinách na náskoku, žádná ze soupeřek ji nedokázala dostat pod tlak. Loana tak byla jedinou závodnicí v startovním poli, kdo se na hodně kluzké trati neporoučel k zemi.

Při průjezdu cílovou rovinkou domácí fanoušci doslova bouřili….

"Čtyři vítězství v řadě..", ukazuje při průjezdu cílem šťastná Loane

“Je to krásný pocit závodit na světovém poháru doma ve Francii, a navíc k tomu vyhrát. Já jsem strašně moc šťastná, že jsem vyhrála tady před svou rodinou a kamarády, je to neskutečný. Po pátku jsem byla trochu znepokojená, spadla jsem při tréninku na trati a znervóznilo mě to tak, že jsem ani neměla chuť jíst a v short tracku jsem byla potom úplně vyřízená. Tu pasáž jsme ale pak natrénovali a dnes jsem šla do závodu s čistou hlavou,” nechala se slyšet jedenadvacetiletá závodnice z nedalekého Annecy, obrovská favoritka závodu pod pěti kruhy.

Dramatická bitva se, stejně jako v Leogangu odehrávala mezi dalšími favorizovanými bikerkami o 2.-5.místo. Ve skupině byla nejvíce aktivní Jenny Risswed (SUI, Team 31:Outride), která se ale nevyhnula několika pádům, přičemž jeden z nich nevypadal vůbec hezky a Jenny se z něj kolo a půl sbírala. Nakonec dokázala zmobilizovat síly a dojet si pro cenné stříbro. „Musím přiznat, že ten pád byl kvůli mé hlouposti, vůbec jsem totiž v tréninku nejezdila chicken linu, neznala ji, drop jsem pokaždé skákala. Nebylo to moc chytré a profesionální, takže jsem ani nevěděla, jak se to jezdí,” prozradila sedmadvacetiletá bikerka místo, které jí stálo mnoho sil.

Jenny a Evie v cíli, stříbro a bronz je pro obě velký důvod k radosti

S pádem se musela vyrovnat i žena v duhovém dresu, Pauline Ferrand Prevot (Absolute Absalon). Ta se sice urputně pustila do stíhací jízdy za svou krajankou Lecomte a téměř se jí to povedlo, ale po chybě se poroučela k zemi, ztratila cenné vteřiny a dlouho se dostávala zpět do tempa.

Ze zadních pozic se vpřed naopak posouvala skvěle jedoucí Evi Richards (GBR, Trek Factory), její agresivní a silová jízda i zkušenosti z cyklokrosu ji nakonec přinesly úspěch v podobě třetího místa.

O tuto medailovou příčku dlouho bojovala Rebecca McConnell (AUS, Primaflor Mondraker Xsauce), ale v závěru ji přeci jen docházely síly a nakonec ji předstihla nejen britská bikerka, ale i domácím publikem motivovaná Pauline Ferrand Prevot. Té sice čtvrté místo příliš radosti neudělalo, byla před závodem po páteční výhře v Short Tracku pasovaná na velkou favoritku, ale její výkon zkrátka na lepší umístění nestačil.

České rozpaky

Z trojice bikerek, které se postavily na start závodu dokončily jen dvě a obě se ztrátou jednoho okruhu. Jitka Čábelická (GAPP System – Kolofix) se nedokázala s uklouzanou tratí srovnat a musela tak poprvé v kariéře zkousnout odvolání ze závodu díky pravidlu “80 %”. Po excelentním pátečním Short Tracku to byla hořká pilulka…

“Moc se to nepovedlo, start byl dobrý a první kolo se mi podařilo jet do 20, ale v závěru kola jsem si ustlala, trochu zabobovala na louce a otočila řídítka. Pak ještě proběhla výměna kola v depu a vypadalo to, že se rozjedu, ale nešlo to.

V tom bahně jsem se hodně trápila, dělala jsme chyby a prostě mě to nakonec zlomilo. Pár odřenin a modřin za pár dní zmizí, jinak sem celá. Prostě se to ten den nesešlo, takže zapomenout a jedem dál,” podělila se o své pocity ze závodu Jitka.

Tereza Tvarůžková letí přes kamenitou pasáž

Podobně na tom byla i Tereza Tvarůžková (Expres CZ Tufo Kolín), která sice skončila nejlépe z českých závodnic, ale 42. místo ji příliš radosti neudělalo.

“Dneska mám smíšené pocity, na startu se to přede mnou smotalo, takže jsem zase vyjížděla ze zadních pozic a než jsem to stáhla, tak to nějakou dobu trvalo. Paradoxně ale výkon tak špatný nebyl, i když to mínus kolo je strašně bolavý. V Bedřichově už to šlo lepším směrem po tom otřesu mozku v Brně. Teď jsem ale čtyři dny prozvracela kvůli migréně a ani jsem nebyla na kole, takže si myslím, že když se potrénuje, tak na ME a MS už to může být dobré,” svěřila se Tereza.

Karla po pátečním tréninku zářila spokojeností, těžká trať jí nevadila. Ze závodu ji vyřadila nemoc...

Karla Štěpánová (Maloja Pushbikers) odstoupila už ve druhém kole, na vině nebylo její neposlušné rameno, ale nemoc. „Včera večer mě sejmula nějaká virózka s teplotou. Ráno jsem byla úplně mrtvá, ale chtěla jsem to alespoň zkusit… po dvou kolech jízdy kolem 50-60. místa s úplně betonovýma nohama mě z toho šéf sundal. Z kopce mě to sice bavilo moc, ale do kopce jsem nebyla skoro schopna vyjet. Cítím se pořad docela zle, tak si dam pár dní volno, zajdu na krev a uvidím“, napsala nám po závodě Karla.

V dopoledním závodě do 23 let byla jasnou suverénkou Rakušanka Mona Mitterwallner (TREK Vaude), která přijela do cíle s tříminutovým náskokem na Dánku Caroline Bohe (Ghost Factory). Z českých barev byla nejvýše hodnocená Adéla Holubová (kola-bbm.cz), na 42. příčce, o tří místa zpět zaostala Zuzana Šafářová. Tereza Sásková ze závodu odstoupila kvůli bolesti zad (obě tým Rouvy Specialized).

Ženy Elite

1. Loana Lecomte (FRA, Massi) 1:27:23 hod.
  2. Jenny Rissveds (SWE, Team 31: Outride) +0:51
  3. Evie Richards (GBR, Trek Factory) +1:10
  4. Pauline Ferrand Prevot (FRA, Absolut Absalon BMC) +1:51
  5. Rebecca McConnell (AUS, Primaflor Mondraker Xsauce) +1:55

1. Tereza Tvarůžková (Expres CZ Tufo Kolín) -1 kolo
  2. Jitka Čábelická (GAPP System Kolofix) -1 kolo

DNF. Karla Štěpánová (Maloja Pushbikers)

Kompletní výsledky ZDE

Ženy U23

1. Mona Mitterwallner (AUT, Trek Vaude) 1:09:47 hod.
  2. Caroline Bohe (DEN, Ghost Factory) +3:08
  3. Leonie Daubermann (GER) +3:56
  4. Puck Pieterse (NED, Alpecin Fenix) +4:31
  5. Kata Blanka Vas (HUN) +5:08

1. Adéla Holubová (Kola-bbm.cz) -1 kolo
  2. Zuzana Šafářová (Rouvy Specialized) -1 kolo

DNF. Tereza Sásková (Rouvy Specialized)