Podzimní dovádění s novým Canyonem Ultimate CF SLX 8

Pár dní zábavy při testu i tvorbě krátkého videjka

Uprostřed podzimu, přesně v čase pošmourných dní jsme dostaly možnost testovat novou generaci silničního modelu Canyon Ultimate. Taková nabídka se neodmítá, s počasím si nebudeme lámat hlavu. Kdo by nechtěl vyzkoušet špičkový model, postavený na nové elektrické Ultegře Di2?

A tak nám kurýr přivezl černého krasavce, Canyon Ultimate CF SLX 8, jehož rám okouzlil na první pohled, kombinace černého matu a lesku mu dávají luxusní vzhled, když k tomu přidáme aero řídítka, vysoké karbonové ráfky a již zmiňovanou novou Ultegru Di2, srdce plesá.

Drobné, užitečné změny

Karbonový rám je velmi tuhý, což se projeví opravdu od prvního šlápnutí. Výrobce zmiňuje oproti předchozí generaci drobné změny. V nejvíce exponovaných místech došlo k zpevnění, respektive přidání materiálu. Další úpravy se týkají geometrie, připomínky vzešly od závodníků World Tour teamů, kteří na kolech této německé značky jezdí.

Silnička Ultimate je tak trochu delší a posed nižší, tedy více aerodynamický. Když k tomu vezmeme váhu kola, která je u velikosti M krásných 7,2 kilogramu, je zcela jasné, že vás s tímto kolem čeká opojení z rychlosti.

 

Ten, kdo ale přeci jen trochu pohodlí pro delší jízdy hledá, výrobce přináší další drobnou změnu k lepšímu. Průchodnost rámu umožňuje obout pláště až v rozměru 32 mm. Tenhle rozměr už kdejaké nerovnosti přeci jen pohltí. Takže pokud se nehoníte za každou vteřinou, je tahle variabilita vítanou změnou.

Celkovou tuhost kola podporují i vyšší karbonové ráfky DT Swiss, na kterým byly nasazeny pláště Schwalbe Pro One Skin, připravené na bezdušový systém. Náš testovaný model měl vpředu 26 mm široké, vzadu 28 mm.

Řadím lehce, řadím rád

Že je Ultimate CF SLX 8 stvořen pro celkový prožitek z jízdy, dokazuje i osazení. V případě tohoto modelu radost dělá nová Ultegra Di2. Ergonomie pák je vynikající, řazení je bezchybné. Když k tomu přidáme možnost si udělat přes počítač, bluethoot nebo mobilní aplikaci řazení podle svých osobních preferencí, těžko chtít víc.  

Co se týče převodů, tak vpředu jsou kliky s převodníky semi compact 52/36 zubů. Kazeta nabízí 12 pastorků v rozpětí 11-30z.

Za vyzdvižení určitě stojí i to, že Canyon přidal do základní výbavy modelu Ultimate wattmetr 4iiii, který je umístěn na levé klice. Další plus na misce vah ve prospěch Ultimate CF SLX 8, pokud se rozhodujete mezi dvěma modely.

Další zajímavost-řídítka

Jsou to právě řídítka, která si zaslouží také hodně pozornosti. Střed tvoří představec a rovná část řídítek Do tohoto „téčka“ pak stačí nasadit části s oblouky. Tato konstrukce umožňuje nastavení šířky řídítek v rozpětí od 39 cm do 43 cm.  Stejně tak lze upravit i výšku až o 15mm, bez nutnosti sundávat představec. Jejich aero tvar, integrace brzdových hadic dovnitř a jejich vedení představcem je trend současné doby.

To byla jízda!

Už z úvodního představení je jasné, že jsem si to s Ultimate užila! Mám s čím porovnávat, a to nejen díky testovacím možnostem od dalších značek. V mé soukromé garáži se jedna TOP závodní silnička nachází. Miluju, když kolo podpoří moje snažení. Tuhost rámu znamená akceleraci při každém šlápnutí. Jízda ze sedla v kopci dává vyniknou nejen tuhosti rámu, ale i použitých výpletů, byť jejich výška není příliš vrchařská. 

Celková aerodynamika kola pak podle očekávání funguje rovině. Když se na kole pěkně složíte a roztočíte pořádný převod, tak se Vám Ultimate odmění opravdu hladkou jízdou doprovázenou charakteristickým zvukem 50mm ráfků.   

A protože je tenhle pocit silně návykový, tak hrozí, že Vás tenhle Canyon vyždíme jak citrón. O funkčnosti celé sady Ultegra Di2 se není třeba dlouze rozepisovat. Takže: rychlost, přesnost, dávkovatelnost.  Canyon Ultimate CF SLX je prostě perfektní v každé jízdní situaci. O to víc překvapí osazení košíky, v kterých bidon buď pořádně nedrží anebo nejde vyndat. A to jsem vyzkoušela dost různých typů cyklolahví. Tuhle drobnou pihu na kráse, ale možná výrobce do jara odstraní.

Černý rám v matném provedení vypadá v kombinaci s vysokými ráfky a integrovaným kokpitem elegantně, byť trochu usedle. Je to taková sazka na jistotu. Aby si kolo svou krásu uchovalo, čeká majitele kvůli matnému povrchu trochu náročnější údržba, ale není to nic, s čím by si moderní cyklochemie neporadila. A pokud nemá černá u vás místo, Canyon u tohoto modelu připravil ještě jednu barevnou variantu. Zatím co náš model je Frozen black, druhá kombinace je charakterizovaná jako Iced berry. To musíš vidět. 

Další kombinace jsou dostupné, ale už pouze s jinou úrovní výbavy. Tak, jak už je u Canyonu standardem, kolo je k dispozici v rozpětí osmi velikostí: 3XS, 2XS, XS, S, M, L, XL, 2XL.

Za kolik pořídíte tolik avizovaných zážitků? Cena testovaného modelu je 168 599 Kč, navíc Canyon nabízí možnost koupě na šest splátek a bez navýšení. To už je hodně lákavé.
Informace o dostupnosti hledejte na stránkách výrobce Canyon. 

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková