Ať žije léto, výlety, pohoda! K tomu je stvořen dámský bike KTM Penny Lane 271

Jezdíš na pohodu a hledáš kolo se stejným charakterem a hlavně bezva cenovkou? Dívej se a čti…

Blíží se léto, pro spoustu lidí je to období, kdy mají možnost na kole strávit mnohem víc času, než dovolí běžný rok. Cyklo dovolená nebo jen krátké pohodové výlety k vodě a na zmrzlinu jsou lákadlem pro opravdu rekreační cyklisty. Ale i na tyhle chvíle je dobré mít standardně fungující kolo. 

Pokud jste při pohledu svého dvoukolého miláčka, jenž má už plnoletost za sebou, zatoužili po kole novém, jenže váš rozpočet je silně omezený, nemusíte úplně slevit z požadavků a hledat v hypermarketu. Máme pro vás zajímavý tip, kolo do 20 tisíc s logem rakouské značky KTM, to už zní lákavě. Představujeme bike KTM Penny Lejn 271.

Bike KTM Penny Lane 271 je postavený na hliníkovém rámu, geometrie nabídne vzpřímenější posed, osazení odpruženou vidlicí s 80 mm zdvihu i trojpřevodníkem jen doplňuje, že jde opravdu o výletní kolo na pohodové vyjížďky v lehkém terénu.

Barva růžová? Ano, ale nebojte se. Povedla se.  Najít balanc mezi dostatečně dámským designem a zároveň decentním provedením není vůbec jednoduchý. V tomto případě je tu odstín, který charakteru kola sluší a nechává si i díl decentnosti.

Hliníkový rám je převzatý od kol vyšší řady ULTRA SPORT, zmiňovaný trojpřevodník řady Shimano Altur nabídne převody 3×9. Tácy mají velikost 40, 30 a 22 zubů, kazeta je v rozsahu 11-34. To samo o sobě nabízí převod, s kterým se nemusí bát kopce i turista s menší kondicí.

Vidlice Suntour XCT 30 HLO je pružinová, její schopnosti postačí na nějaké ty kořeny, ale 80 mm zdvihu není mnoho, proto je s tímhle kolem fajn v lehčím terénu, na šotolině či polní cestě. Když se ocitnete v drcavějším terénu, musíte to odpružení podpořit vlastním tělem.

Návrat ke klasice, tedy trojpřevodníku se v podobě řazení sice koná, ale 26palcová kola tu už nenajdete. Pláště Schwalbe Smart Sam jsou obuté na 27.5 palcových kolech a jsou tu v šíři 2.25. Vzorek tohoto modelu je na středu kompaktnější a po bocích má zas výraznější hranaté výstupky, což dá větší jistotu v zatáčkách.

Brzdy jsou tu hydraulické kotoučovky Tektro HD-T275. Vzadu najdete kotouč se 160mm, vpředu 180mm. Pro běžnou jízdu vám budou sloužit docela dobře, ale v prudším sjezdu je dobré to brzdění dávkovat, než se spoléhat, že poslechnou okamžitě na slovo.

 

Další komponenty jako sedlo, řídítka, představec nebo gripy jsou s logem KTM. Sedlo má sportovnější vzhled, ale je měkké tak akorát.

Gripy mají hrubší vzorek, bez rukavic to můžete vnímat, ale naopak v rukavicích ruka vůbec neklouže – a to je to, o co tu jde.

Jízdní postřehy

Většina námi testovaných kol už disponuje dvoj nebo jednopřevodníkem. Takže první okamžiky mě nutily se víc řešit, jaký převod vybrat. Pokud ale nejste zvyklí na jednopřevodník, bude to pro vás přirozenější. Rychle si ale člověk zvykne jednak nespěchat a také na jistotu, že v kopci má opravdu kam ustupovat a jet v naprostém klídku.

Vzorek plášťů Schwalbe Smart Sam je perfektní volba pro tenhle typ kola. Na zpevněných cestách pofrčí a v lehčím terénu a svižnějších průjezdech zatáčkami vám kola jen tak nepodklouznou.

Hrubší gripy mě nevadily, ale kdo na výlety rád jezdí co nejvíc nalehko, tedy i bez rukavic, možná by je vyměnil za nějaké jemnější, hladší. To je ale velmi malá investice.

Když o modelu KTM Penny 271 mluvíme jako o pohodáři na výlety, uvítala jsem bezpečnostní prvek, kterým jsou odrazky.

A závěr? Tohle kolo seženete za cenu kolem 20 tisíc,takže ani nemůžete předpokládat, že tu dostanete top osazení od Shimana a s bikem se pustíte zdolávat traily. Ale o to v KTM ani neusilovali. 

Já si testování kola moc užila, zas trochu jinak. Nikam jsem nemusela spěchat, naopak dojem z kola mě vedl k pohodové, „kochací“ jízdě. Když přišel těžší kopec, tak jsem měla na výběr z hromady převodů a nějaké těžké sjezdy mě ani nenapadlo hledat, protože to kolo ví, kam patří. Takže pokud hledáte přesně tenhle pocit, tak tady jste na správné adrese. 

 

Katka Polívková