Pivo za 130
Co vzbudilo hodně pozornosti, to byly ceny občerstvení v areálu. Káva se prodávala za 89, pivo za 130 korun. „A ještě k tomu Platan!,” reagoval rozhořčeně fanoušek z Tábora. „Catering zajišťovala na objednávku firma Rybička-MV. Ceny šly úplně mimo nás,” sdělil Josef Krch z Agentury Cyklistika. Zmínil ale, že v nizozemském dějišti špičkových cyklokrosových klání v Hoogerheide běžně stojí pivo sedm euro, a točí tam do kelímků o obsahu 0,4 litru.
Šéf mladovožické cateringové společnosti Rybička-MV Michal Zelenka vysvětlil, že nešlo o nácvik na ceny po zavedení eura, ale o zcela pragmatické důvody. „Chápu, že lidé vidí jen cedulku s cenou, ale nevidí, co je za tím. My jsme pro naše stánky nedostali přípoje elektřiny, protože všechny zabrala Česká televize a pořadatelé. Museli jsme si tedy zajistit elektrocentrály a naftové centrály. Celkem jsme provozovali šest velkých centrál. To byly vysoké náklady,” řekl Michal Zelenka.
„Za 130 korun si lidé dají jedno pivo, ne dvě nebo tři. My jsme ale museli zaplatit dvě stě brigádníků,” říká Zelenka a podotýká: „Podobně na mistrovství v biatlonu v Novém Městě na Moravě. Lidé si koupí pivo a když pak zaberou dobré místo na tribuně, už ho nebudou opouštět, aby si šli pro další, protože by se zpátky na své místo už nedostali.” Na biatlonovém mistrovství byly ceny piva od 60 do 150 korun. U této horní hranice se běžně pohybuje cena piva na hudebních festivalech, za stovku se točí už i na studentských majálesech.
„V Táboře jsme doufali, že vyděláme aspoň ve VIP zóně. Pořadatelé předpokládali, že do ní prodají tisíc vstupenek po 11 tisících korun. To se nepodařilo. My jsme ale samozřejmě měli na tento odhad nakoupené zásoby,” zmínil Michal Zelenka. A vyjádřil se i k tomu, proč se v Táboře točila jedenáctka Platan.
Proč Platan
Protivínské pivo Platan je oblíbené na Písecku. Táboráci mu neholdují a výběr značky kritizovali. „Poté, co se s cyklokrosem rozloučil Budvar a plzeňský pivovar také neměl zájem o spolupráci, nemohli pořadatelé sehnat pivovar. Na podmínky pořadatelů přistoupil až pivovar Lobkowitz. Smlouva totiž obnáší pokrýt nejen mistrovství světa nebo Světový pohár, ale všechny závody během roku, i Toi Toi cupy a další sportovní podniky s mnohem menší výtočí. V Lobkowitzu si mysleli, že v Táboře to pak doženou. Lobkowitz dává na akce pivo ze svých pivovarů v regionu, v Jihočeském kraji je to Platan z Protivína. Zajímavé je, že cizinci si jedenáctku Platana hodně chválili,” všiml si majitel cateringové společnosti.
Další náklady navíc pro něj představoval požadavek města Tábora, aby se točilo do vratných kelímků a platilo se bezhotovostně. „Provoz toho systému také něco stojí a to se strhne z tržeb. Celkové tržby ještě v tuto chvíli nevíme. Je ale jasné, že žádný ham to nebude. Doufáme, že neproděláme,” dodal Michal Zelenka.