Další přírůstek do široké nabídky švédské značky POC
Nová helma Poc Procen Air vychází z časovkářského modelu Procen, ale přizpůsobuje design pro jízdu ve skupině. To znamená přidanou ventilaci, méně uzavřený tvar skořepiny, který umožňuje lepší schopnost slyšet a vidět, co se kolem vás děje.
Přilba Procen Air se již letos objevila na mnoha závodech, vozí ji mimo jiné i cyklistky z kontinentálního týmu EF Education–Cannondale. Výzvou nebylo jen vyrobit rychlejší silniční přilbu. Bylo také potřeba, aby jezdcům pomohla zlepšit jejich výkon při dlouhých dnech v dynamickém, rychle se pohybujícím pelotonu, zlepšila jejich vidění, vnímání zvuku a ochránila je v případě pádu.
Magnus Gustavsson, ředitel divize Hard Goods společnosti POC, vysvětluje: „Z hlediska nárazů víme, jak vyrobit bezpečnou přilbu. Tady šlo o to vytvořit přilbu s veškerou úsporou wattů jako u přileb pro časovku, aniž by ale byla ohrožena bezpečnost a zároveň se zlepšila schopnost jezdce slyšet a vidět.”
V čem je Procen Air unikátní?
Proudění vzduchu
Otvory v přední části přilby Procen Air odvádějí vzduch z vysokotlaké zóny, což snižuje stagnaci vzduchu a další odpor vzduchu, který musí jezdec protlačit. Vzduch je veden skrz přilbu a vytvořením Venturiho efektu uvnitř přilby, jak ho známe u přileb POC Ventral, proudění vzduchu podporuje vynikající ventilaci a chlazení. Lepší chlazení a proudění vzduchu zlepší celkový výkon přilby i jezdce.
Viditelnost a magnetická čočka
Kromě odvětrávání a aerodynamického výkonu využívá model Procen Air nový zorník Poc’s Clarity, který zajišťuje jezdci maximální periferní vidění. je připevněna novou magnetickou sponou.
Magnety jsou také na zadní straně helmy, takže zorník může být „odložen“, když není potřeba, aniž by se zaryl do krku jezdce při jízdě v ohnuté poloze.
POC vyzdvihuje jednoduchou manipulaci, vše jednou rukou a bez nutnosti dotýkat se samotné optiky.
Zvuk a uchycení na hlavě
V pelotonu je sluch často prvním varovným systémem cyklisty. Prostorové vnímání závodníka závisí na jeho schopnosti vnímat zvuk, zejména když se za ním zezadu blíží další jezdci mimo dosah jeho periferního vidění. Proto bylo místo, kde přilba zakrývá uši, konstrukčně řešeno tak, aby poskytovalo optimální aerodynamický výkon a zvuk. Snížená turbulence v okolí uší a polootevřená konstrukce způsobí, že většina jezdců bude slyšet lépe. Kromě toho je pro udržení pozornosti zásadní pohodlí a přizpůsobení. Systém nastavení obvodu kolem hlavy přilby Procen Air usnadňuje každému jezdci najít správnou pozici a zajišťuje optimální ochranu.
Aerodynamický výkon
Není pochyb o tom, že přilba Procen Air je rychlá, což stáj EF Education-Cannondale letos již dokázala. Za vše mluví čísla – ženský tým vyhrál s přilbou Procen Air již sedm velkých závodů.
A když už jsme u čísel, tak výsledky z aerodynamického tunelu prozradily, že v porovnání s velmi rychlým modelem Ventral vykázala přilba Procen Air výrazný nárůst výkonu, který se obvykle pohyboval od 5 W při nízké rychlosti do 18 W při vysoké rychlosti (cca 30-60 km/h).
Výhody přilby POC Procen Air v kostce
lehká vnější skořepina z PC
spodní partie přilby z materiálu EVA pro větší pohodlí
zorník s technologií Clarity Road zvyšující kontrast a vnímání barev pro optimální vidění na silnici
unikátní magnetický zorník a úložný prostor
součástí balení je náhradní čirý zorník
aerodynamicky a zvukově optimalizované kryty uší
odlehčený nastavitelný systém uchycení
optimalizovaná lehká vložka EPS poskytující ochranu při nárazu
CFD (Computational Fluid Dynamics) testováno pro optimální aerodynamickou účinnost
testováno ve větrném tunelu a v silničních závodech pro optimální pohodlí