Historický první mistrovství světa ve virtuální cyklistice se pojede v prosinci
To, že virtuální svět je bodem zájmu i profesionální sféry potvrzuje i konání Mistrovství světa ve virtuální cyklistice, které bude pod hlavičkou UCI.
Oficiální název je Mistrovství světa eSportů na Zwiftu, čímž se upřesňuje jakou platformu budou závodníci používat.
Závodit se bude v rámci Zwiftu ve virtuálním online prostředí Watopia, kde se pojede obrácený okruh Figure 8 s cílem na vrcholu stoupání KOM Forward. Tolik pro znalce prostředí.
Muži i ženy pojedou stejnou trať, která bude měřit 50 km a závodníci při ní nastoupají 483 m. Vítězové si pak odvezou historicky první mistrovské eSports tituly a obléknou se do zbrusu nově nadesignovaných duhových dresů, které má UCI představit již brzy veřejnosti.
Ohledně pravidel se ujasnilo také to, jak bude zajištěn férový souboj závodníků tak, aby nedocházelo k rozdílným přepočtům výkonu v rámci různých trenažerů, které se pro virtuální tréninky dnes používají. UCI proto uzavřelo dohodu o partnerství s firmou Tacx (resp. Garmin, která tohoto výrobce trenažérů koupila v loňském roce).
Pro první ročník šampionátu je stanoveno, že budou všichni jeho účastníci používat aktuální nejvyšší model trenažéru Tacx NEO 2T Smart. Díky tomu by mělo být zaručeno, že budou mít všichni závodníci zaručeny stejné podmínky pro svůj výkon.
Prezident UCI David Lappartient říká: “Je nám velkým potěšením, že jsme schopni potvrdit plány týkající se prvního mistrovství světa UCI ve virtuální cyklistice. Tento rok byl pro všechny určitě náročný, ale nyní se vracíme k tomu, abychom si užívali závodění a máme tu nové mistrovství světa UCI, na které se můžeme těšit. Virtuální závody byly v období, kdy nemohly cyklistické soutěže probíhat, nesmírně populární. Opravdu věřím v potenciál eSportů, které pomohou zvýšit účast v našem odvětví. Toto je historický okamžik.”