Author Instinct ASL – redakční test

Nebrouzdáme jen v cenových výšinách…aneb dnes v duchu “za málo peněz hodně muziky”, Další z redakčních testů. Postřehy, doporučení, fotky.

Ne každá z vás chce nebo může vyndat z peněženky desítky tisíc (a někdy je to hodně desítek 🙂 ) a utratit je za kolo. Cyklistika vás baví, vaše jízdní teritorium jsou cyklostezky, štěrkové, polní i lesní cesty.  ale nevyhledáváte náročné traily. Nároky jsou tedy nastavené jinak – chcete spolehlivé, cenově dostupné a hezké kolo.  Tyto parametry naplňuje další z testovaných kol : AUTHOR INSTINCT ASL

Českou značku AUTHOR není třeba dlouze představovat. Během své více jak dvacetileté historie si vybudovala neotřesitelnou pozici na našem trhu kde patří mezi nejprodávanější značky. Od roku 2003 je v nabídce i dámský koncept horských kol „Author Sport Lady“ . V kolekci posledních let můžete vybírat jak z 26´´ modelů, tak i ze stále oblíbenějších 27,5 ´´ kol. Tam patří i náš testovaný hardtail .

 

Elegance upoutá, cena přesvědčí.

O ženách se to ví. Není to nic špatného, proto jsou ženy (krásnými) ženami. Při výběru kola je jedním z důležitých parametrů vzhled, barva, detaily. Cenové mantinely jsou už předem dané.  Přesně stejným způsobem nás AUTHOR INSTINCT ASL oslovil. První dojem, první setkání – hliníkový rám, jemně zpracovaný, v bělostném designu, s jemnými, fialovými linkami je líbivý. Jak už to u kol zn. Author je, spousta komponentů je z vlastní řady, v tomto případě jsou „domácí“ : řidítka, sedlo, ráfky, gripy.  Japonské  Shimano , konkrétně řadu Deore a XT najdete na řadícím systému. Od stejné značky dostanete v ceně  i nášlapné pedály – což rozhodně není obvyklé.

 

O přední tlumení se postará uzamykatelná, vzduchová vidlice RST F1, její zdvih je 100mm.  Za důležité je zmínit i příjemnou volbu trojpřevodníku, (řada kol jde trendem dvou „placek“, závodní stroje disponují mnohdy dokonce jedním).

 

A jedeme….!
Pojem „ instinkt“ označuje schopnost nutkavého a přitom účelného chování, které není výsledkem zkušeností. Author Instinct má snahu vás také intuitivně vést. Kombinace kratší dámské geometrie a 27,5 ´´ kol vytvořily hravý, dobře ovladatelný.  V továrním nastavení je posez více vzpřímený, což bude vyhovovat holkám, co jezdí na pohodu. Kdo má sportovnější ambice, eventuálně si střihne i nějaký závod, může jen drobným zásahem – otočením představce a vyladěním podložek nastavení změnit .

 

 

Náš test probíhal ve známých oblastech, na focení sice svítilo sluníčko, ale při jízdním testu jsem si užila  i parádního bláta. Tady stojí za zmínku pochvala obutí – pláště Vittoria Barzo držely pěkně.
Hliníkový hardtail  je v rozbitějším terénu trochu tvrdší, nicméně komfort, který nabídla vidlice, mě až překvapil ( pokud srovnáváme v této cenové relaci, tak palec nahoru 🙂 ).
Jeden postřeh k použitému trojpřevodníku s tácy 40 -30 -20. Když přijde řádné, dlouhé  stoupání, na hranici vašich psychických sil, právě nejmenší tác a zadní pastorek s 36 zuby nabídne skutečně lehký převod, tak aby jste stoupání zdolala.

Brzdy brzdí…
Nebojte, nebudu parafrázovat hlášky ze známé české komedie. Ale brzdy jsou věc, která nás zajímá. A která, když pěkně funguje, ovlivní pocit z jízdy, jistotu a mnohdy nás posune s odvahou o kus dál. U našeho test biku, resp. posuzování jeho vlastností při jízdě z kopce, rozhodně nebyl limit v kotoučích nebo páčkách. Jejich ergonomie vyhovuje menší dámské ruce a má pozitivní vliv i na citlivost dávkování brzd.
Ještě jedna věta k vidlici ST F1, která mě překvapila je jemností chodu. To totiž ocení především dámy subtilnější postavy (co málo váží), při seřízení nebudou mít problém jí promáčknout. Mezi koly této cenové hladiny popravdě nadstandartní  komponent.

 

unnamed (3)

 

Elegance upoutá, cena přesvědčí.
Přestože je hodnocení „líbí/nelíbí“ subjektivní záležitost, dovolím si tvrdit, že právě design je u Instinctu velmi povedený. Tím nemám na mysli jen barvu rámu, ale kolo jako celek, včetně sedla. Mix osazení rozhodně nezklame- naopak ! Při správné péči a servisování, vám bude sloužit dobře a dlouho.
Author Instinct ASL si nedělá ambice bojovat na kolbišti náročných cross country závodů, ale udělá dobrou službu jak začínající cyklistce, tak i aktivní jezdkyni. A to, že si kolo můžete pořídit za necelých 28 tisíc, včetně nášlapných pedálů, je také výrazný argument, proč toto kolo vybrat. Nebojím se užít přirovnání, za „málo peněz hodně muziky“ !
unnamed (6)unnamed (5)unnamed (2) unnamed (4)

Autor: KajaP

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková