Redakční test: Mercedes Benz třídy B – pohoda a klid

Redakční test, tentokrát auta Mercedes Benz, třídy B, které podle prodejců ženám sluší a pasuje. Tak jsme to vyzkoušely, včetně testíku, jak přepravit kola….

Minule jsme proháněly malou Corsu, tedy „ lidové „ vozítko  od Opelu, které si vedlo až překvapivě dobře.  Nyní jsme měly možnost vyzkoušet další z dámských automobilů a tím byl Mercedes Benz třídy B. Tato německá značka ze Stutgartu byla vždy synonymem pro kvalitu s nádechem luxusu, a my jsme měly týden na to abychom získali zkušenosti, o které se s vámi nyní podělíme. Nechyběl samozřejmě pro nás důležitý úkol : prověřit možnost přepravy kol.

Od pohledu je MBB elegán s lehce sportovnímy rysy, samozřejmě v intencích třídy tzv. kompaktních MPV tedy aut připomínajících svou siluetou mnohdy krabice na kolech.  V tomto případě designeři odvedli dobrou práci  a povedlo se jim do vzhledu třídy B zakomponovat typickou masku současných Mercedesů  a  decentními spoilery vpředu i vzadu, spolu se zajímavými prolisy na bocích rozbili krabicovitou siluetu. Výběrem barev od elegantních metalíz až po agresivní červenou si pak můžete dotvořit vnější vzhled od noblesní elegance až po sportovní look.  Béčko sice nikdy nedosáhne  sexappealu  třídy A, ale zato nabídne jiné přednosti, které uživatelé ocení.

Uvnitř je třída B Mercedesem se vším všudy.  Posadíte se obývacího pokoje . Seřídíte pohodlná  sedadla, perfektní volant i tak akorát velká zpětná zrcátka. Výhled z kabiny je všemi směry velmi dobrý. Před Vámi je za volantem přístrojovka, kde najdete vše obvyklé, tedy  rychloměr , otáčkoměr , ukazatel stavu paliva , teploměr chladicí kapaliny, malý display palubního počítače a spoustu kontrolek, které po nastartování naštěstí zhasnou.  Uprostřed palubní desky je nahoře, pěkně v zorném poli, umístěn display s 7“ obrazovkou. Jako první vám zde naskočí upozornění, ať se nenecháte rozptylovat od řízení.  Jeho prostřednictvím a pomocí otočného ovladače umístěného mezi předními sedadly pěkně v dosahu ruky, můžete nastavovat rádio, telefon, navigaci a také zjišťovat údaje o vozidle. Mimochodem standardní audio systém má výkon 100W a velmi dobrý zvuk. Prověřily jsme …

Místa je dostatek jak vepředu tak i vzadu a to jsme jako měly k dispozici figuranta vysokého 182cm. pro malé postavy (já mám 164 cm), je výborné zjištění, že se v autě neztratí a najdou pohodlný posez, který nebude na úkor ovladatelnosti . Materiály použité uvnitř vozu byly na úrovni jakou očekáváte od prémiové značky, design nenuceně příjemný a na rozmístění ovládacích prvků se dá velmi rychle zvyknout.  Prostě velmi příjemné místo k pohodlnému cestování.

Náš testovaný kousek zdobila hnědá metalíza, která dodávala Béčku téměř aristokratický vzhled . Nápis 200 CDI na zádi zase značil, že vůz je vybaven vznětovým (tedy dieselovým) turbomotorem s objemem 2,1l a výkonem 100kW. Výkon není papírově nijak vysoký, ale  i tak se rozjede z nuly na stovku pod 10 sekund, což  vůbec není špatné. O výkon a rychlost totiž v případě tohoto vozidla nejde. Na dnešní dobu, kdy v Evropě zuří “downsizingové”  šílenství, poměrně velký objem dává motoru sílu již od volnoběžných otáček a ve spojení s automatickou dvouspojkovou převodovkou 7G, si při poklidné jízdě chvílemi nejste jistí, zda nesedíte v elektromobilu.
Když to shrnu, kultivovaný chod dobře utlumeného motoru způsobil, že mne bavila i klidná jízda , což rozhodně není mým zvykem !


Při zapnutém EKO modu, který je signalizován zeleným E na přístrojové desce, drží převodovka otáčky v opravdu nízkých hodnotách. Motor kupodivu ani při 1200 otáčkách nijak neprotestuje a téměř neslyšně tlačí tohohle malého velkého méďvídka dopředu. S EKO modem souvisí také systém Start/Stop, který automaticky vypíná motor při zastavení. Je celkem chytrý a reaguje na to, jak moc tlačíte na brzdový pedál. Pokud před zastavením uvolníte tlak a držíte brzdu jen lehce, motor se nevypne hned,ale až po pár vteřinách. Pokud chcete motor vypnout stačí zatlačit větší silou. Po uvolnění tlaku na brzdu hned naskočí a díky automatické převodovce se hned rozjíždíte. Když se s ním zkamarádíte tak je to i v popojíždějící koloně příjemné. Pokud Vás to bude rozčilovat, což se může klidně stát, dá se systém vypnout tlačítkem na středovém panelu. Tím samým tlačítkem také volíte jednotlivé mody nastavení motoru. Takže pokud chcete více spěchat zvolíte červené S. Motor tak drží vyšší otáčky, později řadí a je také podstatně více slyšet. Samozřejmě také víc jede. Také můžete přepnout na manuální řazení.
S autem jsme najely přes 580km, z toho 200 po dálnici a zbytek ve městě, s celkovou spotřebou 5,6l/100km, což je podle nás vynikající výsledek.

Kam s ním ? Mým dvoukolovým miláčkem ?
Kufr nebo sedadla? V testu transportu kol uspěl Mercedes třídy B na známku dobře. Zavazadlový prostor má objem těsně pod 500 litrů, což není málo. Má pravidelný tvar bez výklenků, ale kvůli tomu mu chybí pár centimetrů do šířky. Byl přesně na rám mojí silniční Madony vel.  54 . Víc ani chloupek. K ní se tam vejde ještě poměrně dost zavazadel.

Pokud potřebujete převézt něco většího,  nezbývá, než  buď sklopit sedadla ( pak je místa dost na cokoli) nebo dát jedno , dvě nebo i tři !!! kola na zadní sedadla, respektive mezi přední a zadní opěradla. Zadní opěradla jsou dělená 2:1 a pokud sklopíte větší část, umístíte do interiéru dvě kola a na zbylé místo třeba dětskou sedačku. V případě, že zvolíte v příplatkové výbavě systém posouvání zadních sedadel Easy Vario Plus, můžete si ještě víc pohrát s variabilitou zavazadlového prostoru. My ho však k dispozici neměly.

Mercedes Benz třídy B je auto, které Vás v klidu a pohodlí dopraví kam budete potřebovat a můžete v něm odvézt velmi pohodlně 4 osoby jakéhokoli vzrůstu a spoustu zavazadel.  Je to také kus auta, takže se nemusíte bát, že z Vás každé SUV v případě nehody udělá sardinky. Lehce se řídí, je tiché, má malou spotřebu a hvězdu na kapotě. A za to všechno musíte něco zaplatit. V tomto případě můžete pořídit nejlevněji za  555 tisíc za model 160D Entry. Bude sice bílé a na plechových kolech, ale klimatizaci, ten perfektní kožený multifunkční volant a vynikající audio mít bude ( + spoustu dalšího).  Béčko se dá pořídit i v provedení 4matic s pohonem všech kol( 757 tis) a nebo paketem AMG .

Náš krasavec byl velmi bohatě vybaven, měl silnější motor a téměř dokonalou  automatickou převodovku, navigaci, řadu jízdních a parkovacích asistentů, perfektně svítící LED světlomety nebo zkrášlovací sadu Urban . Když k tomu připočítáme celkový dojem, včetně společenské prestiže značky tak cena  769 tis + 161 tis DPH není přehnaná.

Kompletní technické informace a ceníky na  www.mercedes-benz.cz

Autor: Kaja P.
Foto: DNK

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková