Reklama

6 tipů na hodinu v pohybu

Vybraly jsme 6 činností, které…..bezpochyby znáte. A „vypíchly“ výhody, které vám jejich absolvování přinese. Možná budete překvapená, která z nich je v tento čas shonu a stresu na prvním místě….

Reklama

Za málo peněz hodně muziky, praví české přísloví.  My ho v našem případě trochu upravily. S blížícím se Štědrým dnem zbývá času na sport a  relax čím dál méně…den je krátký, tma dřív, než nám skončí pracovní povinnosti. Přesto se řadě z nás nechce rezignovat na pohyb . Zároveň však potřebujeme na chvíli „vypnout“ hlavu. Co tedy naplní parafrázované motto : Za málo času hodně „muziky“ ? Které aktivity nám za relativně krátký čas  dobijí energii , budou držet naše tělo v kondici /budou užitečné i pro naši milovanou cyklistiku/,  a spálí pořádnou dávku kilojoulů ? Co přinese potřebný relax  ?

6 tipů na hodinu v pohybu

 

1. Chůze v přírodě /klus – přidejte kalisnetiku
Skutečně ! Pobyt venku a obyčejná, svižná procházka, alespoň 30 – 40 minut /hodina je lepší/, udělá největší službu. Váš mozek si po celodenní námaze odpočine, prokysličí se a budete schopni dalšího soustředění. Tělo se zcela přirozeně protáhne. A pokud máte to štěstí, že bydlíte kousek od lesa, většího parku, příprava vám nezabere téměř žádný čas navíc.
Tip: Pokud jste akčnější, přidejte kalisnetiku – cvičení s vlastním tělem, s využitím všeho, co v přírodním parku potkáte….lavičku, dětské průlezky vám poslouží ke klikování, zkracovačkám, přeskokům.

 

2. Posilovna
Když už si najdete v předvánočním shonu hodinu pro sebe, zajděte si zacvičit do fitcentra. Domácí odhodlání by vám zaručeně někdo (jistě nerad) překazil. Nebo vy sama byste si uvědomila, kolik práce vám ještě zbývá. Jdete třeba s kamarádkou, ale předem se domluvte na svižném cvičení a střídání. Pokud vyrazíte sama a jste zvyklá cvičit, nezatíží vás přemýšlení, co a jak na kterém stroji máte dělat.  Vůbec neprohloupíte, když to vezmete od hlavy k patě, výjimečně bez plánu, ale intuitivně.  Silový trénink je impulsem pro vaše hormony, je ideální pro spalování tuků a také zvýší váš bazální metabolismus.

3. Spinning
Tuto aktivitu netřeba představovat. Mnozí jí navštěvují pravidelně po celou zimu, jako tréninkovou alternativu ke kolu. Mezi největší výhody patří zábavná forma jízdy „na trenažeru“, což může být přesně to, co v hektickém čase potřebujete – aby vás hudba polapila a vy ze sebe „vydupala“ vše, co potřebujete. Tipy na dobrý spinning: nejlepší je jít na doporučení. Ne každý instruktor se strefí s výběrem hudby do vaší noty. A věřte, že hudba dělá hodně. Pokud můžete, vyberte si fitko, kde je sál s dobrou vzduchotechnikou. Cílem přeci není jet na kyslíkový dluh a ztratit litry potu.


4. HEAT program
Aktivita, relativně mladá mezi fitness aktivitami. Pokud je den, kdy bys psa nevyhnal, tedy ani vy na tu očistnou procházku nemůžete, dejte si do těla na lekci chůze. Opět hudební doprovod s motivujícími pokyny lektora. Oproti pásům, které znáte z posilovny, se zde používají mechanické, jediným pohonem je lidská chůze. Rovina, kopec, svižně, volně….žádné složité choreografie. /alternativou je např. Alpinning /. Ohledně doporučení na výběr platí totéž, co u spinningu.

5. Plavání
Můžete vyrazit sama, skloubí se tu jak pohybový tak i relaxační účel. Plavat sem, tam….nechat myšlenky plynout, kam se jim chce (ne ale za prací).  Pokud ovládáte jen prsa, potápějte hlavu. Vaše krční páteř si bude libovat, oproti stylu „vynořené hlavy“, kdy jsou paradoxně pohybem pro zdraví, kterým plavání bezesporu je, velmi přetěžovány svaly krku.

6. Horolezectví
Pro náš účel lépe řečeno lezení na umělé stěně. Při této aktivitě  se současně zapojuje řada svalových skupin, když musíte nést celou váhu svého těla nahoru , musíte zaujímat řadu různých pozic, používáte svaly, které zůstávají při jiných druzích pohybu v klidu. Pokud máte jen hodinu, vyplatí se zajít na tzv. boulder“, kdy lezete nízko nad zemí, resp. měkkou žíněnkou a nepotřebujete žádné jištění ani úvazky.

Víte, že : energetický výdej během domácích prací jako je luxování, umývání oken, zametání či stíhání podlahy je stejný jako hodinová lekce jógy? Takto nás  motivuje výživový poradce Luboš Lerch, který se věnuje poradenství a posilovacím tréninkům.

Ať už si zvolíte cokoliv, jedno je jisté, po skončené fyzické aktivitě vaše tělo vyplaví hormon endorfin, který způsobuje dobrou náladu a pocity štěstí. A toho není nikdy dost.

Autor: Kája P.

 

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková