Není kolo jako kolo. Giant Dirt E+ 1 očima naší čtenářky

Není kolo jako kolo, milé dámy, k mé velké radosti existuje kolo elektrické! Říkám, nebojte se ho…

Když jsem poprvé zaslechla o elektrokole, měla jsem smíšené pocity. Ale pro ženu jako já, která se snaží držet tempo s trénovaným partnerem, na vyjížďkách za ním funí, co jí síly stačí a modlí se, aby tenhle kopec už byl poslední to vlastně není špatná varianta. Cyklistika mě baví, i přes to, že ještě další 3 dny po výletu bolí vše od pasu dolů a to se ani nerozepisuji o nelichotivých kalhotách, které si v rámci zachování jistých partií samozřejmě obleču. Nebo o trýznivé frustraci, že na mě pořád musí někde čekat.

PPBD9787-2opt

Elektrokolo je má spása! Pravda kalhoty s plenkou si ponechám a přihrbený posed obkročmo taky zůstane, ale Řím taky nepostavili za den! Elekektrokolo je můj horký kandidát na Nobelovu cenu. S jedním opravdu povedeným vás nyní seznámím. To totiž bylo poježděníčko…

PPBD9781

Jmenuje se Giant Dirt E, Giant mu sedí, protože je to macek. Měla jsem možnost testovat verzi se 27,5″ koly a ty mu prostě pasují. Univerzálně provedená geometrie rámu, kdy není patrné, zda se jedná o dámský či pánský typ. Velmi netradiční barevná kombinace, ve které se jakoby perou dvě barvy, dominantní oranžová a neústupná bordová. Jejich svár pak jemně mírní černá, která se drží kolem středové osy a na spodních pohledech rámů.

Největším hitem celého kola je částečně integrovaná baterie v rámu, nezkušené oko pak ani nepozná, že jde o elektrokolo. To mi připadá osvěžující po sérii černých krabic na středových trubkách jiných modelů.

PPBD9789

Samotný elektromotor Yamaha váží asi 3,5kg, nachází se v oblasti šlapacího středu a má výkon 250W, což je,jak jsem se dočetla, standard kategorie. Naopak nadprůměrem je točivý moment s 80 Nm, jenž Yamaha vyrábí pouze pro Giant.

PPBD9801

Motor máte pod kontrolou díky velkému ovládání, říkají mu RideControl, tam si stačí navolit jeden ze 3 stupňů; sport, normal a economy, kdy sport je nejsilnější. Displey je sympaticky velký a navíc díky senzoru si údaje přečtete i v šeru, aniž byste museli cokoli mačkat. Baterie vás v pohodě povozí i náročnějším terénem. Mě vydržela více než 100km na jedno nabití a to nejsem, se svými 185 cm žádný drobeček. Kapacitu baterie výrobce udává na 500WH.

PPBD9803

Nemohu posoudit, zda je to přední vidlicí s odpružením nebo geometrií rámu, ale kolo působí velmi dynamicky a jede i v náročném terénu bez jakýchkoli prohřešků. Řazení je plynulé a na každém převodu funguje jak má. Vlastní váha kola kolem 22kg se nijak negativně neprojevuje, protože těžiště je posazeno příjemně nízko, problém nastane pouze když ho musíte vynést do 2. patra. Jediné, co bych mu mohla vytknout, je hrklavý zvuk baterie při jízdě v mírném terénu, který byl způsobený malou vůlí v uložení baterie do rámu.

PPBD9812

Při nabíjení se s baterií nemusí nijak manipulovat, stačí otevřít masivní gumový kryt a zasunout konektor. Kryt je tak dovedně maskovaný v barevné kombinaci, že jsem ho musela chvíli hledat. Rozhodně pochvala pro konstruktéry a designéry, že tuto zdánlivou maličkost dotáhli.

PPBD9829ride

Dámy ale i pánové, kteří by cítili potřebu vyjíždět nejen do terénu s elektrickou podporou, nechť směle investují bratru 85 000 do tohoto povedeného elektrokola. Levnější alternativou a to o skoro 20 000 je pak žluto-modrá verze Giant Dirt E+ 2.

Autor: Tereza N.
Foto:Petr Bureš

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková