Reklama

SCOTT Contessa Addict RC disk. Sněhobílá radost na dlouhý čas

Kolo, které na vás udělá v prvním okamžiku dojem a zůstane vám v paměti, má nakrčeno k úspěchu. Dnešní bílá silniční kráska už má svou nadšenou majitelku…

Reklama

Možná se budete divit, proč v čase, kdy se věnujeme v rubrice Dámy nejen na kole především zimním sportům, vkládáme článek se silničním kolem. Má to hned dva, možná tři důvody. Ten první je, že jde o milou vzpomínku na teplý podzim, kdy se k nám tahle Contessa dostala k nafocení. A i když nás běžky či skialpy baví, na kolo v příjemných teplotách se už moc těšíme. A druhý důvod?  Contessa Addict RC, jak je její celý název, je krásná dámská silnička, kdy sněhobílý rám zdobí jemná stříbrná grafika, s trochou nadhledu jako by se vločky sypaly na sněhovou pokrývku.

Do třetice pragmaticky. Možná to bude právě naše představení kola v povedeném a opravdu líbivém designu, které nastartuje dokonce chuť si silniční kolo pořídit. Pojďte se tedy potěšit s námi. Málo slov, více fotek…

Pro letošní rok přidal Scott další dámskou silničku do široké rodiny Additct RC. Oproti původní geometrii kol řady Addict RC došlo k její menší úpravě, kdy se ostré závodní pojetí zaměnilo za pohodlnější, s cílem nabídnout příjemné vytrvalostní ježdění. Přesto Contessa Addict RC disk potěší všechny, co hledají vysoký nadstandard, je postavena na karbonovém rámu a osazena elektrickým řazením, konkrétně Ultegrou Di2. Rám (velikosti 54) i s karbonovou vidlicí váží necelých 1200 gramů.

Rám v lesklé úpravě dodává silničce náležitě luxusní vzhled. Vedle dominantního loga na spodní rámové trubce jsou na vidlici, ale i horní rámovce drobné zdobné prvky. A samozřejmě nechybí decentní upozornění na značku i její inovativní technologie. V případě značky Scott jde o patentovanou technologii IMP,  pro vrstvení vláken a formování karbonových rámů.

Rám Scott Contessa Addict RS disk má UCI certifikaci a můžete s ním vyrazit na jakékoliv závody. 

Volbou komponentové řady Ultegra nemůžete udělat chybu, což platí i o její elektrické verzi. Nejen že bezchybně funguje, ale i skvěle vypadá. A kombinace převodů? Ultegra kliky v semi kompaktu 52-36 zubů, kazeta v rozsahu 11-30 z.

Hydraulické kotoučové brzdy (Shimano BR-R8070) s kotouči vel. 160 mm se prosadily i na tento model. Jejich dávkovatelnost je příkladná. Daní za toto pohodlí je vyšší hmotnost a potenciálně větší nároky na specializovaný servis. Trend je ale jasný…

Ovládací tlačítka na řadící páce jsou dostatečně velká a umožňují bezproblémové ovládání. Páky řady Ultegra patří k těm velmi elegantním, jejich ergonometrie umožňují pohodlné držení i ovládání. Baterie k pohonu elektrického řazení je umístěna netradičně v řidítkách a díky tomu je jednoduchý přístup k nabíjecímu konektoru.

Sesterská značka Syncros se objevuje v řadě komponentů, ať už jde o hliníková řidítka Creston, představec nebo košík na lahev. Na Contesse najdeme model  Tailor s bočním přístupem, v odlehčeném provedení (32g) a černobílé kombinaci.

Pocit pohodlné jízdy nebo naopak diskomfort může ovlivnit i „maličkost“, jakou je omotávka. Pro Contessu Addict RC disk byla zvolena Syncros Super Thick, což je prémiová supersilná omotávka s „mokrou“ povrchovou úpravou polyuretanu. Právě tato technologie má přinést příjemný a bezpečný úchop, ať už jezdíte v rukavicích nebo bez.

Kola jsou obuta špičkovými silničními  plášti Schwalbe One Evolution, v šíři 28c,což zvyšuje pohodlí při jízdě. Mezi jeho přednosti patří vysoká spolehlivost, nízká hmotnost a minimální valivý odpor. Boky pláště mají speciální ochranu bočnic V-Guard proti proříznutí či jinému defektu.

Contessa Addict RC dostala do výbavy špičkové vytrvalostní sedlo Savona 2. Vychází z předpokladu, že pro dlouhé jízdy vyhovuje většině jezdkyň trochu vzpřímenější pozice, takže cyklistka na něm sedí spíše ve středu až vzadu. Váha tak spočívá zejména na sedacích kostech, proto je zadní část sedla rozšířená.

Barva sedla koresponduje s plášti Schwalbe a doplňuje tak společně celkový design kola.

Postřehy majitelky
Už delší čas jsem si plánovala koupi nového silničního kola. Měla jsem představu, v jaké výbavě by asi mělo být i to, že chci karbonový rám. Když jsem viděla poprvé bílou Contessu v tomto set upu, bylo rozhodnuto.  Věděla jsem, že se investice vyplatí, kolo mi může sloužit dlouhé roky. To pohodlí, jaké při jízdě vnímám, mě hodně baví. Elektrické řazení mám na silničním kole poprvé v životě a na to si člověk zvykne hodně rychle. A pocit, když se chystám vyjet, přicházím ke kolu a vždy mě ten pohled na ni zahřeje…to zná asi každý, kdo si pořídil svůj vysněný bike. 

Váha kola (vel. 54): 7,4 kg, cena 118 790 Kč
Více informací o dostupnosti i dalších modelech najdete na stránkách dovozce.

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková
Reklama