Reklama

HOLKY KOLEM KOL. Jana Lužinová: „Pro zákazníky jsme jejich oči a ruce“

Další zajímavá dáma v našem seriálu, v kterém vám představujeme příběhy těch, pro které se kolo stalo vášní, prací i koníčkem…

Reklama

Člověk míní, život mění. Pro další díl seriálu rozhovorů Holky kolem kol, kde si povídáme se zajímavými ženami, které pracují v cyklobyznysu na nejrůznějších pozicích, kolo je jim denním chlebíčkem (ale nikoliv tak, že by byly v sedle), jsem si domlouvala setkání s Janou Lužinovou zkraje letošního roku. Neznaly jsme se, jen jsem dostala tip a po shlédnutí webových stránek Koloshopu, kde Jana pracuje jako vedoucí marketingu a správce e-shopu jsem se těšila na osobní setkání. I proto, že vše je pak intenzivnější a často dokážu vyzvědět spoustu zajímavého.

Jenže nám nebylo přáno, Covid restrikce, uzavřené obchody, home office, a nakonec i u nás obou postupně dvoutýdenní nemoc. Takže se nakonec tento rozhovor uskutečnil „dálkově“, ale jak se ukázalo, když jsou ty dvě dámy naladěné na stejnou vlnu, je jedno, zda sedí spolu u kávy nebo si vyměňují emaily. Jana je pro mě báječná žena, pohodová, spolehlivá, milá a také upřímná. Takže vím jedno, i když je rozhovor dokončený, já se moc těším, že se v blízkém čase potkáme….

Jano, nejprve Vás poprosím o krátké představení…

Milé Dámy na kole, narodila jsem se v lázeňském městě Teplice, které jsou pro mne srdcovou záležitostí.  V červnu mi bude 39 let. V roce 2001 jsem absolvovala studium na Obchodní akademii v Teplicích. Po maturitě jsem začala pracovat a dálkově studovala VOŠ Informačních studií v Praze, kde jsem získala titul Dis. a také irského bakaláře, který byl zaměřen na knihovnictví. Rodinný status? Mám partnerku Janu, se kterou žiji v Ústí nad Labem, máme 2 pejsky a papouška.

Pracujete čtvrtým rokem v KOLOSHOPU, jaká sem byla cesta?

Nic se neděje náhodou. Budou to 4 roky, co na mne vyskočil na Facebook inzerát, že Koloshop hledá do týmu e-shopových objednávek posilu. Tak jsem to zkusila. Nevyšlo to hned na poprvé, ale Honza (majitel Koloshopu) měl o mne zájem, a tak mi nabídl jinou pozici, a já jsem ji vzala. Nebylo to úplně lehké rozhodnutí, odcházela jsem po 10 letech z malé IT firmy, kde jsem byla velice spokojená (ale koupila ji tehdy jiná velká IT firma) a tak se některé věci měnily ne úplně k mé spokojenosti. A jak jsem řekla, nic se neděje náhodou. Takže to tak mělo být.

Jakou roli ve výběru této firmy hrálo právě její multisportovní zaměření?

Rozhodně pozitivní. V době, kdy jsem nastoupila, tak jsme lyže ještě jako Koloshop.cz nedělali. A díky tomu, že jsou mi běžky nejbližším sportem, tak mám radost. Jinak kolo, běh, lyže, to vše děláme, a mne osobně je blízké.

Máte na starost marketing a správu e-shopu. Jak moc je z vašeho pohledu důležité být pro tuto práci aktivním sportovcem?

Aktivní = testuješ na vlastní kůži, dokážeš se vžít do zákaznického pocitu, určitě je to výhoda. To je jak prodávat auto a neumět ho řídit. Zkušenosti jsou nepředatelné, ale můžeš je lidem trochu ze svých přiblížit.

Pár let nazpět...vidíte ten spokojený výraz? Ke kolu měla vztah Jana už od mala

Logicky musí přijít otázka: co Jana a cyklistika?

Od začátku, co si děti usednou na kolo.  Díky mým rodičům a možnostem, které jsme jako děti se sestrou měly, jsme jezdily na kole od dětství. Později jsme trávili dovolené na kole, projeli jsme s partou cyklistů v mé „pubertě“ Korsiku, Sardinii, Dolomity a také místa ve francouzských Pyrenejích, kde se jezdí TdF. Pak jsem kolo měla jako občasné přibližovadlo. Začala jsem běhat a s prací v KS jsem se ke kolu vrátila. Nejsem žádná kolo borkyně, ale občas si s partnerkou Janou dáme nějaký MTBO závod. To nás baví ;).

Když jsme spolu mluvily, zmínila jste, že firma Koloshop má asi nejvíc žen ve svém pracovním týmu! Představte nám ty pozice trochu blíž…

Od února máme v Koloshopu novou organizační strukturu. V úzkém vedení jsou hned dvě dámy. Sys Pelešová, naše provozní ředitelka, já za marketing / web. A vedoucí zákaznické podpory je kolegyně Míša. Takže nejen, že máme dámy, ale jsou i na vedoucích pozicích, a to je skvělé. Svět by měl být vyvážený. Holky u nás pracují jak na zmíněné zákaznické podpoře, tak v oddělení e-shopových objednávek, administrativě, na prodejně v Teplicích, ale také ve skladu a expedici. Už jsme musely „přistavět“ další šatnu, abychom se všechny vešly. Je to fajn, cyklistika je převážně mužský svět, a proto jsem ráda, že v KS tomu tak není. Myslím, že více než třetina jsou určitě holky.

Líbí se mi vaše stránky e-shopu, kde je i docela velký prostor pro vaše zaměstnance i ambasadory. To je vaše myšlenka?

V Koloshopu je to týmová práce. Pokud je myšlenka zajímavá, dostane od vedení zelenou. Na budování Koloshop komunity aktivně pracujeme a máme v hlavě další projekty, spojené s cyklo komunitou. Máme vlastní Koloshop Team a také ambasadory. I zde je třeba říct, že u ambasadorů převažují ženy, a z toho mám opravdu radost.

Aktuálně je viditelný prostor na našem blogu. Jsme rádi, když naši kolegové a ambasadoři napíší článek. Naše rubrika „Na čem jezdí Koloshop“ přibližuje naše kolegy a jejich „stroje“ blíže veřejnosti, a to je moje myšlenka, která dostala „zelenou“.

Po práci legraci, takže obléknout týmový dres a na kolo

Co je v dnešní on-line době potřebné k tomu, aby se firma dokázala prosadit, byla viditelná?

Určitě je důležité mít vybudované jméno, a to Koloshop určitě již za svá léta působení trhu má. Mít svoji stálou klientelu, mít co nabízet. To znamená, mít široký sortiment kol a cyklo komponentů skladem a ty zákazníkovi doručit do druhého dne. To jsou benefity, které je třeba mít. Důležitým prvkem je i technická a zákaznická podpora. Dnes si lidé nemohou zboží osahat, jako dříve. Snažíme se být tedy jejich „oči“ a „ruce“. Děláme to nejlépe, jak dovedeme. A určitě nestát na místě a rozvíjet se dále, mít v hlavě projekty a ty postupně představovat lidem.

Zda a jak moc jsi musela změnit přístup, pracovní „nástroje“ v posledním „corona“ roce?

Je třeba říct, že tahle „nová doba“ je naprosto jiná než roky předtím. Loňská sezona startovala v ruku s Covidem. Letošní zatím nezačala (konec března, do toho lockdown), tak uvidíme. Každopádně jsme posílili tým lidí v Koloshopu – hlavně zákaznickou a technickou podporu, e-shop, přijali nové kolegy na prodejny jak do Teplic, tak do Prahy. Až budou opět otevřené, abychom byli maximálně připraveni.

I když máte velký a úspěšný e-shop, vaší chloubou je krásná prodejna v Teplicích. Ta ale zůstala větší část roku zavřená. Jak jste na situaci reagovali?

Naše prodejna v Teplicích je republikový unikát. Je opravdu krásná, dřevěná, dobré světlo, prostorná, vzdušná. Občas, když vypomáhám kolegům na prodejně (občas je to třeba J), tak se zákazníků ptám (to je ta pracovní deformace marketing), jak o nás vědí, jak se jim tu líbí a jsou z prodejny nadšeni. Zvládli jsme to určitě více než dobře. Fungujeme jako „výdejní okénko“. To znamená, vše si můžeš objednat na e-shopu a vyzvednout v Teplicích nebo v Praze. Kolegy jsme vytížili i na jiných pracovních místech. Nyní se již připravujeme na start sezony a otevření. (Jasně, zatím nikdo neví, kdy to bude, ale věřím, že polovina dubna by mohla být k prodejnám v nějakém režimu již přívětivější).

Jana Lužinová (vpravo) a Sys Pelešová, hybné síly Koloshopu

Lidé se kvůli pandemickým restrikcím a uzavřeným obchodům naučili online nakupování, pořád ale existuje část zákazníků, kteří mnohem víc preferují osobní nákup. Co byste jim poradila, aby se cítili při objednávání přes e-shop jistěji?

Jak jsem již zmínila, jsme připraveni na zákaznické a technické podpoře udělat vše pro maximální spokojenost zákazníka. Být jeho „oči“ a „ruce“. Denně dostávám stovky dotazů. Např. abychom naladili tretry a přilbu do barvy kola, jaký je to materiál, jestli toho bude pasovat s tímhle. Díky zpětné vazbě, kterou máme, věřím, že se nám to daří. A také jsme natočili video, Kupte si kolo přes e-shop Koloshop.cz, je to snadné a bezpečné. A opravdu je.

Je něco, na co jsi pracovně pyšná? Co se ti opravdu povedlo?

Upřímně, nejsem člověk, který se rád chlubí a chválí. Mám radost z týmové spolupráce v Koloshopu. Z toho, že jsou na stole nové zajímavé projekty, z mého týmu lidí, kteří jsou usměvaví. A určitě se mnoho věcí povedlo a doufám, že i v budoucnu povede.

My jsme se samozřejmě zeptaly Jany nejbližších kolegů z práce a takhle jí vidí oni:
Honza Tančin, majitel Koloshop.cz: „Jako Jany nadřízený bych se chtěl cítit jako její podřízený :-)“

Sys Pelešová, COO Koloshop.cz:

„Nie je nič lepšie ako keď máte v práci sparinga, na ktorého sa možete spoľahnúť a s ktorým si rozmiete aj bez slov ;-). Jana je výnimočný človek a má moj obdiv za to, že v dnešnom rýchlom svete vobec nepoužíva prokrastinaciu ;-)“

Ale zpět k otázkám pro Janu…

Nenechte se mýlit! Těch 12 vysmátých holek, to je jen část týmu... 😉

Vaší ambasadorkou se stala i Kateřina Neumannová, úspěšná lyžařka, ale také bikerka. Jak k tomuto propojení došlo a co má za „povinnosti“?

Jak jsi řekla, Katka je skvělá lyžařka, ale také cyklistika. My jsme Koloshop.cz zaměřený na cyklistiku a lyže a hledali jsme ambasadora. A Katka byla první jméno, které jsme s Honzou (majitelem) vyslovili. Loni v lednu jsme Katku požádali o rozhovor (ten je zde) a již při tomto setkání přeskočily vzájemné sympatie a možnost být našim ambasadorem.  A tak jsme v říjnu naši spolupráci s Katkou oficiálně oznámili světu. S Katkou jsme strávili krásné 2 dny při focení letní a zimní kampaně v Krušných horách nedaleko Teplic. Katka startovala v našich týmových barvách na Virtual závodu Kola pro Život – Šumavský MTB maraton. A určitě to nebyl poslední start.

Jak se díváte na současný trend influencerů?

Každopádně je to trend a troufám si říct, že klíčovým pro určitou cílovou skupinu. Myslím si, že záleží, jak se to dělá, pro koho Influencer je, měl by bavit, zaujmout. Pokud takový je a není to jen „profil“ na různé reklamy, pak si myslím, že to smysl může dávat a dává.

Co si teď, aktuálně nejvíc přejete, ať už pracovně nebo soukromě?

Přála bych nám všem, abychom si mohli naplno užívat pohybu na čerstvém vzduchu. Byli my a naši blízcí zdraví a užívali každého dne. Carpe diem 🙂

A Koloshopu bych přála samé spokojené zákazníky, kteří se k nám budou rádi vracet.

Díky za rozhovor na dálku a za DNK čtenářky a čtenáře si přeji, ať se ta přání vyplní!

 

Foto: archiv Jany Lužinové, Koloshop

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková