Rock Machine 2023. Nejdřív zábava a pak zábava. A taky barvy, tripl E, vize a překvapení

Fotoreportáž, vystihujících trendy kopřivnické značky, která už brzy překvapí zákazníky i svou konkurenci

Rock Machine – to je značka kol pro zábavu! Kolo jako dopravní prostředek, kolo jako prostředek pro dojíždění za dalšími lidmi, Fun First – to je zcela vystihující heslo pro tuto značku. A nebo takhle: Nejdřív zábava a pak zábava!

Plány této kopřivnické značky jsou velké a to, že nejde o prázdná slova dokazují čísla, reálné vystavené exempláře, ale třeba i prototypy z 3D tisku.

 

Pokud dřív platilo, že kola s logem RM musí mít tři barvy, křiklavé a s velkým nápisem, tak teď už se jde jinou cestou. Brand už si získal své zákazníky, našel místo na trhu. „Kola jsou samy od sebe odlišný, takže už se nemusí lišit šílenýma grafikama,“ zmínil Jára Spěšný, produktový manažer značky Rock Machine.

Jak jsme se dozvěděly, nejvíc rostoucí trh je Francie (doslova „na dračku“ jdou kola bez horní rámovky) či Finsko, které si oblíbilo jak  e-fatbiky, tak  i normální fatbiky. Ty dostaly finské jméno Vyöry, což v překladu znamená lavina.  Je to vlastně z pohledu údržby jednoduché kolo. Je lehce servisované, často nemá ani odpruženou vidlici, na těch tlustých pláštích je zajímavé…takže se (znovu) zvedl zájem i v českých půjčovnách, zejména horských střediscích.

Synonymem pro trail bike s logem RM je celoodpružený Blizzard. Ten oslaví s příchodem sezóny 2023 už 7 let na trhu, což je důkazem, že se tento model opravdu povedl. V nabídce budou stávající modely, s lehce upraveným logem i v unisex barvičkách.  Sluší, sluší….

Novinky z black boxu nemůžeme zatím představit, ani naznačit, ale 3D prototypy jsou důkazem, že se v příští (doufáme!) sezóně máme na co těšit, a že novinky ohromí i zahraniční konkurenci je v podstatě 100% jisté!

Elektrifikace pokračuje, e-mtb tvoří pro značku RM 30% prodeje. Nedělají se tu žádné velké změny, doba je jaká je, ale pracuje se na nových věcech.

Přestože je značka RM považovaná za značku trailovou, freeridovou, nemalý díl její nabídky tvoří kola typu commuter, city biky a městská elektrokola. Škála z pohledu cenových kategorií je široká, od kol dostupných s výbavou Sportdrive až po kola s pohonem Shimano a Bosch.

Kola se liší nejen výbavou, ale odlišuje je i typ rámu: RM nabízí monotube či trapézové rámy. A tak je nabídka designovaná pro nejširší skupinu uživatelů, pro mladé, pro staré, pro ženy, pro muže. Na kole v čase covidu začalo jezdit o mnoho víc lidí.

Easy enter exit- aneb teď tu frčí 3E. Absence horní rámové trubky. Je jedno, zda kolo sedlá muž nebo žena, i když právě tímto se v principu dámská a pánská kola od sebe odlišovala. 

„Nejde tu ale jen o snadný nástup, ale ta kola jsou i velmi dobře ovladatelná, dobře se s nimi manipuluje,“ zdůraznil Jára Spěšný. Barvy jsou unisex. Ať si vybere každý. Začíná se v základním vybavení, ale čím dál větší zájem je i o kola v setupu s košíkem, blatníky, světly, zámkem a dalšími doplňky.  

Motor Sport Drive si získal důvěru zákazníků. Tento pohon patří do kategorie levnějších, takže zásadně ovlivňuje celkovou cenu kola příjemným směrem. Přitom je spolehlivý, uživatelsky příjemný pro city a dostatečně výkonný pro sportovní kola.  Po kolech s motorem Sport Drive se zvýšila poptávka i v ekonomicky silných zemích (Německo, Francie), kde dřív na trhu i v levnějších kolech dominoval Bosch. 

Vpravo Jára Spěšný (na prezentaci s mezinárodními distributory značky RM)

Dětský segment – vize jsou sice i elektrokola, ale RM má plán – kola na dojíždění do školy! Lehký rám, monotube, 24“ kola, motor odlehčený, s malým výkonem, třeba v zádním náboji. „Program máme zpracovaný 4 roky, a ta doba přijde, kdy vymění cestu s rodiči autem nebo busem. Kolo nesmí být drahé a těžké,“ doplňuje Jára Spěšný.

Současný sortiment značky najdete na stránkách výrobce www.rockmachinebikes.com.

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková