Fešák Stromer ST2 – dynamický S-Pedelec pro pohyb (nejen) ve městě

Další povedený kousek ze švýcarské dílny…

Elektrokola, coby dopravní prostředek v auty přehlcených městech zažívají boom. Tak se výrobci snaží nabídnout potenciálním uživatelům čím dál víc vylepšení, ať už jde o design, pohodlí, bezpečnost a v neposlední řadě i rychlost a spolehlivost.

Švýcarská značka Stromer, jejíž vznik se datuje k roku 2009 a je představitelem nejmodernější městské mobility, představila minulý týden svůj nejnovější výtvor s revolučním pohonem.

Co se skrývá za názvem revoluční?  Elektrokolo Stromer ST2 nemá běžnou přehazovačku, ale převodovku podobnou té z dvoustopých vozidel. A navíc používá k přenosu síly řemen namísto řetězu.

Nová cyklo převodovka nabídne jezdci šest rychlostních stupňů. Mechanismus je nainstalovaný na spodní rámové trubce. . Oproti klasické přehazovačce navíc můžete rychlostní stupně měnit i mimo pohyb kola. 

Technické lahůdky

Kolo má čistý design rámu, neviditelné sváry, nechybí možnost instalace držáku na lahev, nosičů. Stromer ST2 je postaven na 27,5“ kolech, balónové pneumatiky Pirelli s hladším vzorkem na jízdu na silnici zároveň dostatečně utlumí nerovnosti.

Motor je umístěný v zadním náboji a poskytne výkon až 750 W. I díky vyššímu výkonu je kolo schopné dosahovat rychlostí umožňující bezpečnější jízdu v městském silničním provozu. Baterie má kapacitu 655 Wh s udávaným dojezdem až 120 kilometrů. Máte v plánu ještě delší cesty? V takovém případě se hodí Range Extender, přídavná baterie, která prodlouží dojezd o dalších 60 kilometrů.

Praktická a užitečná je možnost vlastního nastavení sklonu představce, který můžete upravit jízdnímu stylu.

Stromer ST2 je vybaven šestistupňovou převodovkou, kdy lze jednotlivé stupně měnit jak za jízdy, tak i při stání. Výrobce slibuje řazení rychlé a přesné. V kombinaci s karbonovým řemenem, nenáročným na údržbu kolo nabízí tichý požitek z jízdy.

Za kolik?


A jaká bude cena?  Tak to se ještě neví, ale vzhledem k exkluzivnímu zpracování i využití nejmodernějších technologií se částka vyrovná té, za kterou pořídíte špičkový karbonový závodní speciál. Výrobce zatím cenu neprozradil, ale slibuje, že v Německu, Belgii a Nizozemí bude možné skrze partnerskou síť si tato kola i pronajmout.

Kolo nebo moped aneb magická hranice 25km/hod.


Elektrokola, ačkoliv mají motor a tudíž dle právních předpisů by měly patřit mezi motorová vozidla, mají společně s vozíky pro lidi se sníženou pohyblivostí výjimku. Musí ale splňovat základní parametry: výkon musí být nižší nebo rovný 250 W. V případě, že elektrokolo překročí rychlost 25km/hod, motor se musí automaticky odpojit.

A tady narážíme na zásadní odlišnost oproti běžným elektrokolům, model Stromer ST2 může dosahovat rychlosti až 45km/hod. Tím pádem podléhá registraci jako moped. Musíte jej tedy přihlásit, pojistit a jeho provozovatel musí vlastnit řidičský průkaz. Navíc se nemůžete ze silnice vydat na cyklostezku, bez ohledu na to, že se na ní prohánějí sportovně nastavení cyklisté nebo majitelé elektrokoloběžek vysoko nad hranicí 25km v hodině.

Jízdní kolo, elektrokolo a moped v jednom dostane na začátku prodeje speciální edici Launch Edition. Na trhu bude k mání již od příštího měsíce. Tato edice bude vyráběna ve speciálním zbarvení Electric Green, v průběhu června ji pak doplní i další barevné kombinace – Dark Grey a Moon Grey.

Zdroj, foto:stromerbike.com

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková