Nový Roubaix SL8. Čím překvapil?

Jakých změn se dočkal nový Roubaix?

Další novinka pro příznivce vytrvalostní cyklistiky, americký Specialized představil svůj inovovaný model Roubaix SL8. Silnička, která je konstruovaná pro pohodlnější jízdu, ale se snahou zachovat parametry pevnosti a tuhosti.

Nové Roubaix SL8 vychází ze stávající generace Roubaix, ale přináší několik zajímavých změn.

Přepracovaný rám, nový zadní tlumič a větší prostor pro širší pneumatiky

Na první pohled změny, kterými se nový Specialized RoubaixSL8 od svého předchůdce liší, nejsou znatelné. Nicméně dohromady posouvají jízdní komfort, snižují hmotnost a vylepšují celkové schopnosti kola.

 

Nový Future Shock 3.0

Specialized Roubaix SL8 se může pochlubit novou technologií odpružení Future Shock třetí generace. Tento systém pružení debutoval už v roce 2016. Je i nadále umístěn mezi představcem a hlavovou trubkou a nabízí 20 mm zdvihu, díky čemuž absorbuje nárazy ze spodu a jízdy je tak hladší.

Novinkou u generace 3.0 je možnost vlastního nastavení, u levnějších modelů vnitřní, u dražších pak vnější. Jednotlivé varianty ponesou označení 3.1 až 3.3, a právě tato nejvyšší řada bude mít lockout, který je možno využívat během jízdy.

Specialized slibuje, že Future Shock by měl vydržet po celou dobu životnosti kola. Aby tomu napomohl, je zde nová, silnější pryžová manžeta a došlo k změně těsnění, aby se do útrob tlumiče nedostala ani voda, ani žádné nečistoty

Rám v aero designu

I u rámu došlo k úpravám, Specialized ještě víc snížil hmotnost, ale také zapracoval na aerodynamice kola.  Snížení hmotnosti se podařilo díky zkušenostem z vrstvení karbonových plátů, jak již používal u svého nejlehčího silničního kola Aethosu.

Aerodynamiku kola podpoří změna tvaru hlavové trubky, tu Specialized upravil do tvaru přesýpacích hodin.

 

Roubaix SL8 nadále využívá technologii AfterShock, která nabízí jezdci až 18 mm pružení v oblasti sedlové trubky. Specialized k tomu využívá své špičkové karbonové sedlovky S-Works Pavé, které ale jsou na všech modelech Roubaix.

 

Silnička nebo taky trochu gravel?

Ačkoliv modely Roubaix najdete v kategorii silničních kol, je tu několik parametrů, které by mohly nový model SL8 posunout i trochu do segmentu gravel bike.

Jednak na rámu najdete hned trojici úchytů na bidony, dva klasicky v rámovém trojúhelníku, třetí zespodu dolní rámové trubky. Jsou tu také návarky na uchycení brašny, ty najdete na horní rámové trubce, hned za představcem.

Důležitou změnou je průchodnost vidlice a rámu, takže se do něj nyní vejdou pláště v šíři až 40 mm. A to už rozměr, na kterém můžete směle vyrazit mimo asfalt.  A jeho gravel geny ještě podpoří možnost uchycení blatníků.

V nabídce bude celkem sedm modelů a jedna rámová sada, základní model Roubaix SL8 pořídíte za 72 000 Kč, na vrcholu kolekce je pak S-Works s cenovkou 340 000 Kč.

Podobné informace o nové kolekci Roubaix SL8 najdete na stránkách výrobce www.specialized.com

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková