Já nejsem (jen) cyklocomputer. Já jsem MIO !

Redakční test cyklocomputeru a navigace v jednom – MIO Cyclo 505 . Ať už jezdíte pro radost , spálené kalorie nebo sledujete výkon , určitě stojí za tenhle testík přečíst. Hned budete mít tip na dárek, samozřejmě pro Vás….

Navigační přístroje značky MIO znají především motoristé. To je oblast kde má MIO své místo na trhu a směle konkuruje americkému Garminu. Po počátečních nesmělých pokusech se nyní značka MIO s plnou vervou opřela i do cyklistiky.  My jsme měly možnost vyzkoušet špičku nabídky, přístroj MIO Cyclo505 HC.

„Pětsetpětka“  je nevyšším modelem nové řady, v které jsou kromě ní také základní 200 (krátce jsme jí představily zde ) a lépe vybavená 315 HC. Zkratka HC označuje modely,  které spolupracují s pásem na měření tepové frekvence a nabízejí tak kromě klasikých „ cyklocomputerových“  funkcí a mapové navigace, také možnost vyhodnocování tréninku či výletu z hlediska intenzity zátěže.

Intuice – velká deviza
Po otevření krabice na nás kromě  hrudního pásu vykoukl také senzor na měření kadence šlapání a především příjemně  velká , černobílá „ pětsetpětka“.  Její rozměry 103 x  61 x 19 jsou z pohledu toho, co vše umí a jak pěkně je čitelná, vyhovující.  Pro  závodnici , která řeší gramy je trochu větší a těžší ( 129g), ale pro všechny ostatní situace oceníte jak povedený design, tak hlavně 3,5“ barevný dotykový display.  Dobrá zpráva je ta, že výrobce na nás nešetřil a všechny modely řady Cyclo, včetně základního 200, mají stejný „ case“ i display. To hodnotíme velmi kladně.

MIO se spouští černým tlačítkem na spodní straně displaye. Tím samým tlačítkem se v menu také vrací zpět.  Jednoduché. Model Mio 505 nabízí kromě vcelku vymazlené navigace, také možnost synchronizace dat přes Wifi a propojení s telefonem a je jedno zda máte Jablíčko nebo něco s Androidem. K propojení s telefonem si stačí stáhnout aplikaci Cyclo Smart.  Je zdarma a během několika vteřin zařídí propojení přes BT.  Vaše MIO Vám tak dá vědět, že Vám někdo volá nebo že přišla SMS.  Tu si můžete na displeji přečíst nebo pokud máte handsfree( třeba sluchátkové) , můžete zavolat zpět a samozřejmě pouštět a ovládat hudbu kterou ve svém telefonu máte nahranou.

Kromě toho se dá díky systému ANT+ připojit také snímač výkonu nebo řadicí elektronický systém Di2 od Shimana. To dělá z MIO 505 opravdu špičkového parťáka na cesty. Výrobce udává výdrž baterie 12h, ale tu samozřejmě nemůžete čekat, když na MIO navěsíte vše,  co je možné a rozsvítíte display naplno. Ale nebojte se, i  tak to stačí na pořádně dlouhou vyjížďku.

Všechna nastavení jsou velmi intuitivní, pro nás holky jako dělané, a navíc přístroj umí česky. Když už zmiňujeme věci, které u Mio potěší, , tak nesmíme zapomenout například na obousměrné počítání spálených kalorií . Že nerozumíte ?  Lehce si nastavíte si svůj osobní profil a vaše 505ka potom při tréninku spočítá vydané kalorie, nebo naopak zadáte kolik kalorií potřebujete po návštěvě cukrárny spálit a MIO 505 Vám je v průběhu jízdy odečítá a Vy tak víte kolik větrníků už jste nechala na trati 🙂 ..a kolik by jste měla ještě najet, než odbočíte domů.

Když miluješ překvapení….
Další zajímavostí je funkce Surprice Me,  která vám nabídne tři trasy z místa, kde se právě nacházíte. Můžete si vybrat jak mají být dlouhé, ať už v kilometráži nebo v čase. Také zda chcete jet po silnici, cyklostezkách nebo terénem. To oceníte zejména, pokud jste někde v neznámém místě.  Navigace navíc také na začátku zobrazí profil plánované trasy, což může být také důležitý vašeho parametr výběru. A nebo se nechte znovu překvapit.

Těžko se nám na cyklonavigaci MIO Cyclo 505 hledala nějaká chybička, ale nakonec jsme jednu drobnou vadu na kráse našly. V balení byl jen jeden držák na řidítka a ten není jako u Garminu na gumičky ale připevňuje se napevno stahovacími páskami. Takže pokud střídáte silniční a horské kolo, musíte vyřešit zakoupením druhého držáčku navíc. To ovšem bohatě vynahradí napřiklad to, že MIO Cyclo 505 můžete směle použít jako téměř plnohodnotnou autonavigaci. ( téměř proto, že nemluví, ale jen pípá). Opět jsme pozitivně zhodnotili čitelnost zobrazovaných údajů, a také pestrost nabízených údajů – například sklon stoupání v % nebo vzdálenost k dalšímu kopci. Což o to, auto si poradí se vším,  ale když jedete dlouhý výlet, pro rozložení sil hodně užitečná informace.
Spolu s dalším příslušenstvím, jako jsou nabíječky, držáky a pouzdra, nabízí výrobce i nabíječku a držák do auta, který se může umístit např.na přední okno. Díky velkému displeji a povedené grafice není s viditelností žádný problém.

Pro evidenci a vyhodnocování  Vašich jízd můžete využít webové rozhraní MIO Share, které je zdarma na internetu. Je potěšitelné, že vývojáři v MIO  udělali zařízení které umí spoustu věcí a přitom na jeho ovládání nemusíte být digitálním expertem. A navíc je hezký. Za to všechno si zaslouží Vaši pozornost. Nás si získal jednohlasně. A jen těžko se nám s ním loučilo.

Ještě malé shrnutí aneb 5 důvodů proč zvolit MIO
–          je hezké
–          má jednoduché, intuitivní ovládání
–          má výbornou grafiku
–          nabízí spoustu praktických funkcí
–          dá se použít i jako plnohodnotná autonavigace

Další modely a nabídku příslušenství najdete na : eu.mio.com/cs_cz

Autor: Kája Polívková
Foto: DNK, Mio ČR

 

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková