TEST: Kellys Desire 70. Levný, ale šikovný

Sportovní model s velkými koly a malou cenou…

Když před dvěma lety přišel slovenský Kellys s informací o rozšíření stávající dámské kolekce o novou modelovou řadu Desire, postavenou na 29“ kolech, bylo jasné, že to je velmi dobrý krok.  Generace 26 a 27,5“ kol s označením Vanity KLC zůstala pro rekreační jezdkyně, ale biky Desire se hodně nahlas přihlásily o slovo u sportovně založených jezdkyň. Ty si tak mohly pořídit kolo v moderním pojetí a přitom za velmi rozumnou cenu. Kola se stále drží v cenové hladině kolem 30 tisíc korun.

Kellys Desire 70

Kellys Desire nabízí čtyři modely, my se tentokrát projely na druhém nejvyšším s označením 70.  Od svých sourozenců se liší jak osazením, tak i designem, který je u „sedmdesátky“ hodně líbivý.  Kombinace růžové barvy s černošedým matem, graficky pěkně umístěná loga, shodně ladící i barevné detaily na ráfcích dodávají kolu velmi pěkný vzhled. Někomu to přijde jako sázka na jistotu, ale i v této prověřené barevné dvojkombinaci se dá vzhled kola pokazit, třeba jen volbou lesklého provedení. U Desire 70 je tomu naopak, kolo designem rozhodně upoutá.

_MG_4634
_MG_4601

Práce na vývoji nové generace dámských biků jsou znát i u profilu rámových trubek. Kellys Desire 70 má třikrát zeslabovaný rám z hliníkové slitiny, čímž se cílí na snížení váhy se zachováním potřebné tuhosti. Horní rámová je trubka masivní u hlavové části, směrem ke spojení s podsedlovou trubkou dochází k jejímu zploštění. Společně pak dávají rámu z bočního pohledu dynamický tvar. Spodní rámová trubka je robustnější, snadno tak pojme vnitřkem vedené bovdeny.

Geometrie se nese v duchu strategie KLC (Kellys Lady Concept), tedy slibuje svým uživatelkám spojení výkonu a pohodlí. Úhel hlavové trubky je 70,5°, resp. u modelů M a L 71°, což je charakteristické pro sportovně laděná kola.

Desire 70 je hardtail, o přední pružení se stará vzduchová vidlice Rock Shock Recon RL, disponující 100 mm zdvihem. Jedná se sice o základní model z nabídky amerického výrobce, zamykání je na korunce, překvapivě nechybí ani pevná 15mm osa, která podporuje pevnost spojení s předním  kolem.

_MG_4608
_MG_4586
_MG_4639

Převodový systém 2×10 je kompletně od Shimana. Tedy kromě přehazovačky, která je z vyšší řady XT, zbytek doplňují komponenty Deore, ty najdeme na klikách, řazení a přesmykači. Japonský výrobce dodal také hydraulické kotoučové brzy, konkrétně spolehlivý typ M365. Brzdové kotouče jsou nasazeny 160 mm a jejich velikost je odpovídající využití kola.

Na Kellys Desire 70 je dvoupřevodník ve vhodné kombinaci 36 a 22 zubů, kazeta s deseti pastorky má rozsah 11-36z.  Délka klik je zvolená v závislosti na velikosti rámu, nejmenší S je osazeno 170 mm, další dvě velikosti M a L mají kliky 175 mm.

_MG_4583
_MG_4585

Pláště na Desire dodal německý výrobce Schwalbe, konkrétně tu najdete model Rapid Rob, šíře 2,1“. Ta může v kombinaci s velkými koly pro někoho působit až moc subtilně, na druhou stranu jejich vzorek je výbornou volbou i pro začínající jezdce.

Další velká část komponentů je z vlastní produkce značky KELLYS, označení KLS najdete například na představci, řídítkách i gripech. Délka představce je odstupňovaná podle velikosti rámu, u nejmenšího je to 70 mm, velikost M je osazena 80 mm, největší L má představec dlouhý 100 mm.

_MG_4628
_MG_4637

Domovské značky je i dámské sedlo KLS Diversa, v tvaru, který nabídne pohodlný posed. Nastavení výšky sedla si uživatelka snadno upraví, bez potřeby imbusu, sedlová objímka má rychloupínák.

U kol Desire se počítá i s případným namontováním nosiče či dalšími doplňky. Cena nejvyššího modelu je stanovena na 28 990,- Kč, ale v rámci řady Desire si můžete pořídit i další varianty, za lépe osazený model 90 si připlatíte 5 tisíc, Desire 50 je naopak o 4 tisíce levnější.

 

Jízdní test

_MG_4502

Hned první kilometry napoví, že máme pod sebou sportovní bike a podle toho můžeme volit i vhodný terén. Kolo má kratší posed, což je současný trend v geometrii ženských rámů. To někomu vyhovuje, jinému méně. Někdy hrají roli milimetry v posunu sedla dozadu, eventuelně pomůže výměna představce. Tovární nastavení posedu je více vzpřímené, kdo hledá víc aerodynamickou pozici, stačí přeskládat podložky pod představcem a ten otočit (změní se jeho úhel).

Výjezd od domu po asfaltové a později šotolinové cestě rozhodně neotravuje, pláště v šíři 2,1, které působí ale subtilněji, se docela pěkně odvalují. Přestože má Desire 29“ kola, nemusí se budoucí majitelka obávat, že si pořizuje „línější“ kolo, bez schopnosti akcelerace. Při jízdě ze sedla vnímáte opravdu pevný rám, když se k tomu přidá vidlice, která při uzamčení ani trochu neuhne pod váhou těla, tento jízdní styl si budete užívat.

Ačkoliv je Desire osazen velkými koly, je v terénu díky své geometrii hravý, reaguje hbitě na změny směru, uzavřené zatáčky se při troše umu pěkně vytočí. Zcela logicky je příjemnější jízda po hladších lesních cestách, než po rozbitém podkladu, přeci jen jde o hliníkový hardtail s užšími plášti. Proto je lepší si užívat pasáže, které Desire vyloženě svědčí. Kdo se rád vydává na dlouhé vyjížďky, určitě ocení i pohodlné a měkké sedlo a také gripy s podporou dlaně.

Řazení a brzdy, komponenty, které, když „zlobí“, umí náležitě pokazit dojem z jízdy, fungují spolehlivě. Nebudeme srovnávat nesrovnatelné, jsme v kategorii kol do 30 tisíc, čemuž odpovídá i osazení. Na druhou stranu se nedá očekávat, že se majitelka s tímto kolem pustí na xc tratě světového poháru. Ale maratonský výlet po alpských šotolinách si s Desire užije.

Když zmiňujeme celodenní výlety a tedy i přepravu kola v autě, trochu překvapující je ale absence rychlupínáku v ose předního kola. Pro vyndání budete potřebovat imbus.

O výhodách devětadvacítek a jejich schopnosti snazšího průstupu terénem bylo napsáno dost, Kellys Desire 70 nabízí za velmi slušné peníze spoustu muziky. Kdo chce „opustit“ svět malých kol, ať 26 nebo 27,“ vyzkoušet si ta velká, Desire může být dobrou volbou.

Podrobné informace ke všem dostupným modelům najdete na stránkách výrobce kellysbikes.com

 

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková