Reklama

Kross LEVEL 11. Rytíř z vyšší třídy

Hliník Level už z našich stránek znáte, dnes novinka v karbonovém provedení Kross Level 11

Reklama

Před časem jsme vám představily bike Kross Level 7, v modro černé barevné kombinaci. Dnes z naší náhledové fotky možná získáte dojem, že se budeme opakovat, ale je to jinak. Zatím co Level 7 byl postaven na hliníkovém rámu, teď postupujme o level výš. Tedy podle číslovky o čtyři, ale z pohledu specifikace se podíváme na téměř shodný bike, který je ale postaven na karbonovém rámu. Jak se na něm jezdí a o kolik víc za pohodlí karbonu zaplatíte?

Dostaly jsme možnost testovat jeden model z široké nabídky karbonových biků nesoucí označení Level 11. Jde o druhý nejnižší ze 7 členné řady letošní karbonové kolekce. Ta totiž šplhá až k číslu 15, čím vyšší číslo, tím lepší komponentová specifikace i kvalita rámu. A to má Kross ještě triumf v podobě týmového speciálu Level TE.

Pro všechny karbonové rámy shodně  platí , že geometrie rámu je postavená tak, aby splňovala náročné požadavky výkonnostních jezdců. Ať už je to úhel hlavy ( 69°) odpovídající moderním trendům nebo kratší zadní stavba. Design rámu Level 11 využívá tří barev, černé, šedé a modré, lak je v lesklé úpravě, celkový dojem je decentní, ale určitě ne nudný.

Náš testovaný devětadvacetipalcový model byl vybaven vidlicí  RockShox Reba SL, se zdvihem 100 mm a lockoutem na řidítkách, katalogová specifikace pro sériovou produkci uvádí model Rock Shox Recon RL.  

Kross Level 11 je osazen komponenty od Shimana, kombinací řad XT, SLX a Deore.  Nejvyšší specifikace se týká přehazovačky. Kolo je vybaveno dvojpřevodníkem, s 11 rychlostmi, kazeta v obvyklém rozsahu 11-42. Uchycení přesmykače je moderním stylem Side- Swing, který zaručuje hladký chod při řazení.

Co je trochu škoda u kola této kategorie, je vedení lanek k zadní brzdě a přehazovačce po spodní straně rámu. Ne snad, že by to rušilo příliš jinak zajímavý tvar rámu, jeho čistotu, ale lanka jsou tak hodně blízko kontaktu s odskakujícím kamením, stříkajícímu blátu.

Hydraulické brzdy Shimano BR-M395 patří v hierarchii Shimana mezi ty levnější, ale zároveň i „držáky“. Jejich brzdná funkce je podpořena kotouči 160 mm u rámů do vel. L, pro XL jsou nasazeny 180 mm.

Pokud budeme srovnávat výbavu s již zmiňovaným hliníkovým bikem Kross Level 7, shodu najdeme v osazení plášti Schwalbe, kdy je na předním i zadním kole nasazen model Rapid Rob, v šíři 2,1. Ty jsou nasazeny na hliníkových ráfcích tubeless ready kalifornské značky WTB. Model Rapid Rob je levnější verze Racing Ralfu a jde o plášť s nízkým, rychlým vzorkem. To koresponduje s tím, kam má tento bike namířeno, tedy na cross country a maratonské ježdění.

Logo vlastní značky Kross nesou jak příjemné, barevně sladěné pěnové gripy Silky, tak i sedlo Kross  VL, které má také barevnou shodu s designem kola.

Cena za Kross Level 11 je 42 990 Kč, a tak může jít směle do srovnání s konkurenty stejné kategorie.

Jízdní test

Kross Level 11 je devětadvacetipalcový bike, v testu jsme měly velikost S, která byla pro výšku postavy 164 cm možná hraniční, minimálně pocitově to v první jízdě bylo znát. Kola jsou nabízená ve 4 velikostech, od S po XL, takže lze vyladit přesně potřebám jezdce. K tomu může pomoci i pořešení délky představce, který je na kolech S a M dlouhý 70mm, na větších modelech pak 80 mm.  Tady je příjemné i další zjištění, které uvítají bikerky menšího vzrůstu.  Rám má dostatečně nízkou hlavu, navíc i u velikosti S byly u představce použité podložky, takže při jejich vyjmutí je možné dát řidítka ještě níž.   

Přestože jde o levnější model, což se odráží zejména ve volbě komponentů, geometrie rámu vybízí k svižné jízdě. To podpoří i volba plášťů Rapid Rob v šíři 2,1“, které mají rychlý vzorek, příjemná jízda na nich bude při maratonské jízdě, po lesních cestách, šotolině, louce. Směs je ale poměrně tvrdá, takže v mokrých podmínkách narazíte brzy na jejich limity.

To, zda sedlo jezdci vyhovuje je individuální záležitost, Kross  VL mile překvapil akorátní tvrdostí, kterou u sportovního biku očekávám.  Gripy Kross Silky jsou na úchop příjemné, ale jezdkyně s malou rukou bude možná řešit výměnu za užší.

Kross Level 11 je sportovně střižený bike, s velmi dobrým rámem, vzhledem k  ceně i poměrně slušnou kombinaci osazení.  Kolo svému majiteli nabídne příjemnou ovladatelnost, hravost, přesně to, co výkonnostní biker od hardtaila chce.

Podrobné informace o dalších dostupných modelech najdete na stránkách dovozce kross.eu.

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková
Reklama