Reklama

RUTINA s DNK. Sed leh s propnutýma nohama

Ploché a vyrýsované bříško není zadarmo. A o tom je dnešní RUTINA…

Reklama

Pokud s cvičením začínáte nebo nemáte břišní svalstvo dostatečně silné, zacvičte si raději klasické sed lehy s pokrčenými koleny. S propnutýma nohama při špatném provedení, kdy pohyb nahoru půjde přes záda a ne břicho, hrozí přetížení a bolesti zad.

Provedení:

  • Lehněte si zády na podložku. Nohy propněte. Prsty na rukou spojte za hlavou. Nyní jste ve výchozí poloze.
  • S propnutýma nohama po celou dobu cvičení zvedněte horní část trupu z podložky.
  • V momentě, kdy se trup začne předklánět, rozpojte ruce za hlavou. S předklonem se prsty na rukou dotkněte prstů na nahou. Nyní jste v cílové poloze.
  • Poté se vraťte zády na podložku tak, že v momentě, kdy se horní část trupu začne zaklánět, spojte prsty na rukou za hlavou. Opět se dostanete do výchozí polohy.
  • Cvik opakujte.
Výchozí poloha
Mezipoloha
Cílová poloha

Začněte tím, že provedete 8-10 opakování. Zdá se málo, ale uvidíte samy. Doporučený počet sérií: 2-3. Během cvičení dbejte zejména na správné provedení. Nezapomeňte, že kvalita má přednost před kvantitou. Pokud zjistíte, že je na vás cvik obtížný a bolí vás z něho záda, vyberte si jiný cvik na břicho z naší RUTINY.

 

Lucie Hamanová
Reklama