7 důvodů, proč si mě cyklokroska získala
1. rozdíl oproti bajku v úchopu řídítek je za mě 1000:1 a v podstatě taky hlavní důvod doplnění vozového parku – lokty a zápěstí jsou na silničních řídítkách v rovnější a přirozenější poloze a tím pádem nebolí zápěstí a nemrtví ruce a pořád můžu jezdit ten svůj milovaný Kras cestou necestou
2. akční rádius, kam se dostanu se nepoměrně zvětšil
3. zrychlila jsem a jak říká můj muž: konečně na tebe nemusím furt čekat
4. oproti 29“ biku je to neskutečně mrštná potvůrka, ale abych byla spravedlivá, bike zase lehčeji odpustí nějaké ty jízdní chybky bez poslání k zemi
5. karbonový rám a vidlice samy o sobě dost pruží, takže obava z tvrdosti jízdy bez odpružené vidlice, které jsem se bála (prostě síla zvyku) byla absolutně zbytečná
6. o rozdílu ve váze kola se asi nebudeme vůbec bavit (můj bike není v závodním set upu)
7. poměr letošních km asi mluví za vše: hřebec něco přes 4200km, bike 180km.
Přiznávám, že došlo na malý upgrade – v těch lesích už občas nebylo kam řadit, takže jsem nechala trošku „zženštit“ originál převody z výroby: kazeta 11/32 se zvětšila na 11/34 a tácy 36/46 na 34/46 aneb každý zub dobrý! Ale tady není na vině kroska…
S příchodem gravel biků, které se ale liší geometrií, šířkou plášťů, tvarem řídítek, se zájem o rychlá, pevná „off road“ kola pěkně zvedl. Gravely vás pustí mnohdy do ještě obtížnějšího terénu, pro spoustu lidí je to nejlepší volba pro backpaking. Cyklokrosové kolo je zas volbou pro ty, co nechtějí ztratit „silničářský“ pocit, protože to vám dobrá kroska umí nabídnout. A navíc, pokud se vám naskytne šance vyrazit někam do silničního ráje, stačí vyměnit pláště za hladké a užší a rychlost je vaše.
Váha kola lehce 9 kg, cena necelých 67 tisíc. Více info o dostupnosti na stránkách českého zastoupení.