Reklama

RUTINA s DNK. Kliky na široko

V dnešní Rutině potrápíme paže i střed těla. Klik je totiž úžasně komplexní cvik…

Reklama

Cyklistky nemají příliš osvalené horní končetiny, to ale neznamená, že by horním partiím těla nevěnovaly pozornost. Je konec cyklosezóny a kdy jindy začít s lehkým posilováním, než právě nyní. Sníh se na vršcích už objevil, takže čím dříve začnete procvičovat paže, tím snáze budete zvládat i první sklouznutí na běžkách. Vyhnete se tak přetížení a bolavým svalům na rukou.

Provedení:

  • Dlaně položte na podložku na větší šíři, než je šíře ramen. Kotníky mírně od sebe, prsty nohou se opírejte o podložku.
  • Propněte paže, zvedněte trup. Nyní jste ve výchozí poloze.
  • Pokrčte lokty a váhou těla jděte pomalu dolu až do polohy, kterou zvládnete. Někdo se dotkne nosem podložky, někdo hrudí. Poté se vraťte nahoru a cvik opakujte.
  • Lokty od těla. Dívejte se pod sebe.
  • Během cvičení pravidelně dýchejte.

TIP DNK: Pokud je pro vás klasické provedení kliků obtížné, vyzkoušejte „holčičí“ provedení. S koleny na podložce.

Výchozí poloha
Cílová poloha
Boční pohled
Dámské provedení

Začněte tím, že provedete sérii, která představuje 6-8 opakování. Zdá se to málo, ale pokud s posilováním vršku začínáte, bude vám to stačit. Poté si odpočiňte. Doporučený počet sérií: 2-3. Po určité době upravte počet opakování a délku odpočinku.

 

Lucie Hamanová
Reklama