Biky značky Liv mají standardně výrazně prohnutou horní rámovou trubku, a je jedno, jestli jde o xc hardtaily, fully nebo kola s většími zdvihy, jako je Intrique. Někomu se to možná nelíbí, ale dostanete tím větší manipulační prostor při jízdě z kopce. Což jsem ocenila v prudkých sjezdech, s hodně utaženýma zatáčkami.
Intrigue má střední rozměr kol 27,5“, takže to mu dává hravost a obratnost. Nicméně obutí do robustních plášťů touhu zrychlovat přibrzdí, což je ale v pořádku. Lepší je mít u toho biku jistotu ve vedení stopy ve sjezdech i pocit, že kolo nemá problém se svými zdvihy poradit pojmout i drsnější terén.
Pro přejezdy po šotolině nebo hladší cestě je příjemné zamknout vidlici a utlumit práci zadního pružení. Menší prohoupnutí ale cítíte, což není chyba tlumiče, nýbrž tovární nastavení, které vede k ochraně celého systému Maestro.
Určitě skvělý počinem je osazení jednopřevodníkem s 30 zuby a kazetou NX Eagle s pěkným rozsahem. V kopci shodíte na nejlehčí (převod 30/50 už potěší) a víte, že vás jen tak nějaký výjezd nezaskočí. Daní za to je, že i nejtěžší převod v některých situacích nemusí být dostatečně do rychla. A když jsou v této cenové relaci ještě brzdy od Shimana s krátkými páčkami, jednoznačně jásám.
Na dámském biku se očekávají od výrobců i „dámské“ kontaktní body uzpůsobené jejich postavě. Oblíbeným krokem jsou užší řídítka, ale Intrique dostal pěkně široká 760 mm. Mě naprosto vyhovovaly, reagují citlivě na změnu, dodávají pocit stability i jistoty ve vedení kola. Kdo by nechtěl, lze je snadno zkrátit.