LIV Intrigue 2. Pohledný drsňák

Další test, tentokrát ryze dámská záležitost. Trailová parádička značky LIV na malých kolech…

Svou premiéru si LIV Intrique odbyl už před 6 lety. Zdvihy byly slušné, vepředu i vzadu 140 mm, ale hlavový úhel 68“ u trail biku, to dnes vyvolá trochu úsměv. Teď je tu ale rok 2020 a pod názvem Intrigue se skrývá bike s geometrií odpovídající nejnovějším trendům, moderní výbavou. A dva hliníkové modely doplňuje také karbonová varianta.

Náš test bike byl Intrigue 2, který sdílí stejný slitinový rám, jako levnější 3. Je vyroben z nejkvalitnějšího hliníku ALLUXX SL-Grade, což znamená, že je lehký, tak i pevný. Je tu ale ještě jeden model, ten z pomyslného vrcholu nabídky – Intrigue Advanced. Má stejný zadní trojúhelník jako dva zmiňované biky, tedy z hliníku, ale rám je vyroben z uhlíkových vláken.

Ať už vás samotný design zajímá, nebo ne, Intrigue 2 je opravdu nezaměnitelné kolo, s velmi zajímavou dvoubarevnou kovovou povrchovou úpravou ve vhodně pojmenované barvě „Light Blue / Ocean Depths“. Vítaná změna ve světě matných barev, v kterých vidíte hodně současných kol.  Rám se za denního světla krásně třpytí, jako by se předváděl ve svém přirozeném prostředí.

V souladu s moderními geometrickými trendy se nový Intrigue dočkal oproti loňské modelové řadě drobných změn v úhlech a milimetrech. Má delší dosah (reach), což ovlivňuje především ovladatelnost biku. Čím je delší, tím lépe a precizněji můžete měnit těžiště. To je kombinováno s pěkně položenou vidlicí, úhel hlavové trubky je 66,4 °.  Doplněno krátkým představcem i středně strmou sedlovou trubkou (74,5 °) a hned má Intrigue nakročeno k tomu, že je z něj dobře ovladatelný bike s pohodlným posezem.

Intrigue je postaven na 27,5“ kolech a nabízí zdvih v kombinaci 150 mm vepředu a 140 mm vzadu. Používá zadní systém odpružení Maestro, zcela totožný, jako velmi populární pánský Giant Trance.  Technický popis čtyřčepového systému zúžíme na jednu zásadní informaci, která ovlivňuje pocit z kola: Maestro pracuje nezávisle na brzdění a šlapání.

Přední pružení má na starost vidlice FOX 34 Rhythm s uzamykáním z korunky vidlice.

Pohon má Intrigue z dostupné řady NX Sram Eagle, která nabízí verzi 1×12 s kazetou v rozsahu 11-50. Kliky nesou logo TruVativ Descendant, mají jednopřevodník s 30 zuby. Příjemný je fakt, že velikost klik je odlišná v závislosti na velikosti kola. Pro nejmenší XS jsou v délce 165 mm, pro další tři velikosti (M, L, XL) jsou 170 mm.

Brzdy zvolili v LIVu model od Shimana, konkrétně hydraulické čtyřpístkové kotoučovky BR-MT520. U nich lze vyzdvihnout výkon, spolehlivost a dobrou cenu, což je také parametr, který se počítá.

U trailového biku samozřejmě nemůže chybět teleskopická sedlovka, Intrigue dostal Giant Contact Switch s ovládáním z řídítek a se zdvihem 125 mm.

Zapletená kola využívají širších ráfků vlastní značky Giant, které pojmou pláště až do šíře 2,6“. Na nich jsou nasazeny bezdušové pláště Maxxis, model High Roller II EXO TR. Vepředu v šíři 2.5 palce, vzadu 2.4“.

Sedlo nemůže být jiné, než  s logem LIV, konkrétně dámský model Contact Forwad se středovým kanálkem. Další komponenty, jako je představec a řídítka dodal Giant.  Představec je u dvou menších velikostí v délce 40 mm, druhé dva mají 50 mm. Rozdílná je i šíře řídítek, 760, resp. 780 mm.

A ještě zbývá dodat, že Intrigue je nabízen ve čtyřech velikostech, od XS až po L. Dle tabulek výrobce to pokryje výšku postavy od 148 cm do 183 cm.  

Jízdní dojmy

Biky značky Liv mají standardně výrazně prohnutou horní rámovou trubku, a je jedno, jestli jde o xc hardtaily, fully nebo kola s většími zdvihy, jako je Intrique. Někomu se to možná nelíbí, ale dostanete tím větší manipulační prostor při jízdě z kopce. Což jsem ocenila v prudkých sjezdech, s hodně utaženýma zatáčkami.

Intrigue má střední rozměr kol 27,5“, takže to mu dává hravost a obratnost. Nicméně obutí do robustních plášťů touhu zrychlovat přibrzdí, což je ale v pořádku. Lepší je mít u toho biku jistotu ve vedení stopy ve sjezdech i pocit, že kolo nemá problém se svými zdvihy poradit pojmout i drsnější terén.

Pro přejezdy po šotolině nebo hladší cestě je příjemné zamknout vidlici a utlumit práci zadního pružení. Menší prohoupnutí ale cítíte, což není chyba tlumiče, nýbrž tovární nastavení, které vede k ochraně celého systému Maestro.

Určitě skvělý počinem je osazení jednopřevodníkem s 30 zuby a kazetou NX Eagle s pěkným rozsahem. V kopci shodíte na nejlehčí (převod 30/50 už potěší) a víte, že vás jen tak nějaký výjezd nezaskočí. Daní za to je,  že i nejtěžší převod v některých situacích nemusí být dostatečně do rychla. A když jsou v této cenové relaci ještě brzdy od Shimana s krátkými páčkami, jednoznačně jásám.

Na dámském biku se očekávají od výrobců i „dámské“ kontaktní body uzpůsobené jejich postavě. Oblíbeným krokem jsou užší řídítka, ale Intrique dostal pěkně široká 760 mm. Mě naprosto vyhovovaly, reagují citlivě na změnu, dodávají pocit stability i jistoty ve vedení kola. Kdo by nechtěl, lze je snadno zkrátit. 

Za zmínku stojí ještě ochrana kola, jednak řetězové vzpěry a také spodní rámové trubky. Když se řítíte kamenitým terénem, rozhodně nechcete mít v hlavě obavy, jak moc škod uděláte na krásném laku. Protože tenhle bike vám přinese nejen hodně jízdních zážitků, ale bude vás těšit i v momentě, když si po jízdě dojdete občerstvit, kolo u stánku opřete a sluneční paprsky rozzáří jeho třpytivý rám. Nejeden biker zastaví svůj pohled na vašem Intrigue.

Cena za lepší hliníkový model Intrigue 2 je 62 999,- Kč, pokud potřebujete ušetřit, v nabídce je o 8 tisíc levnější verze, nesoucí označení Intrigue 3. A kdo že je ta jednička? Přeci karbonový Intrigue Advanced. Jen o trochu víc provětrá naše úspory, ale proč se nerozmazlit, že?

Podrobné informace o dostupných modelech a velikostech najdete na stránkách českého zastoupení progresscycle.cz

Katka Polívková