V čem se liší dva z jednoho města? FOTO ohlédnutí za testem kol s logem RM

Komentovaná fotogalerie, kterou jsem slibovaly je tu…

Minulý týden jsme vám na našem youtube kanále představily dvě kola z touringové flotily kopřivnické značky Rock Machine.


Kola Storm e90-29 Touring a Torrent e50-29 Touring jsou typově hodně podobná, stejně tak jejich design na první pohled skrývá odlišnosti. Pojďme se podívat na větší i menší rozdíly, které mohou rozhodnout při volbě mezi jedním či druhým modelem.

 

RM TORRENT e50-29 Touring

Jejich společným a hodně uživatelsky příjemným prvkem je snížená horní rámová trubka. Lepší komfort při nasedání a sesedání, ale i další manipulace, ovladatelnosti.

Obě kola jsou pro svůj účel vybaveny přední odpruženou vidlicí. Torrent e50-29 Touring dostal pružinový model Santour se 100mm zdvihem a lockoutem na korunce vidlice.

Torrent má vyšší cenovku, za kterou je například vybavení motorem BOSCH Performance Line Cruise, což je střed v nabídce německého výrobce. To doplňuje baterie s kapacitou 625Whod. Potěší měkký, plynulý záběr při rozjezdech.

Display Bosch Purion je malý a přehledný. Získáte tu během jízdy všechny důležité informace pouhým klepnutím palce, přičemž obě ruce držíte na řídítkách. Čtyři různé jízdní režimy vám poskytnou správnou podporu v každé situaci.

 

Torrent i Storm jsou postaveny na 29palcových kolech. Na hliníkových ráfcích s 32 drátky jsou nasazeny pláště s logem WTB, Torrent dostal model WTB Freedom Dual, 29×2.1 s jezdivým vzorkem.

 

To, že elektrokolo potřebuje dobré brzdy, protože tu zastavujeme větší hmotnost, než je u kola klasického, je jasná věc. Torrent spoléhá na japonské Shimano, sice je tu základní model MT200, ale podpořený 180mm kotouči vepředu i vzadu.

Touring kola potřebují výbavu do města a tady najdete vzorné vybavení stojánkem, integrovaným zámkem, zadním nosičem, blatníky a také světly.

Komfort pro ruce zajistí anatomicky modelované gripy s podporou vnější hrany dlaně. V kombinaci s dobře zvolenou tvrdostí materiálu hodně příjemný detail.

STORM e90-29 Touring

Také „fešák“ Storm má hliníkový rám s „fun ride“ geometrií. O pružení se postará vidlice RockShox Judy Silver TK, která nabídne 1200mm zdvih a opět možnost lockoutu z řídítek.

 

V případě modelu Strom vsadil kopřivnický výrobce na svůj motor Sport Drive, který má za sebou již řadu vývojových generací, je dostatečně silný a působí docela decentním dojmem. A čísla? Kroutivý moment je 70 Nm, kapacita baterie je 500Whod.

Co se osazení týče, najdete na Stormu komponenty MicroShift, konkrétně řady Acolyte a to s 8 rychlostmi. Rock Machine se v době covidu netajil tím, že raději bude mít kola, než čekat na komponenty od Shimana a tak se nebál vyzkoušet méně známou taiwanskou značku. A funguje pěkně, v případě Acolyte jde třetí nejvyšší v nabídce.

I v případě brzd musíte věřit Taiwanu, ale proč ne. Značka ALHONGA se specializuje na výrobu brzd a součástek do brzdových systému. Na Stormu najdete hydraulický model Alhonga HJ-OD07 s kotouči 160mm vepředu i vzadu.

I u tohoto modelu najdete pláště s logem WTB, konkrétně bytelné Nine Line Comp, v šíři 29×2,25. Dezén slibuje rychlé odvalování, na bocích jsou pak konzistentní mikrobloky, které by měly podržet při zatížení v zatáčkách.

Větší komfort zajistí 100% i odpružená sedlovka, to oceníte, ať pojedete ve městě, po kočičích hlavách nebo zamíříte do terénu.

Tolik krátké fotopředstavení. Pokud se chcete dozvědět víc, třeba jízdní dojmy, určitě si klikněte na tohle VIDEO. Mimochodem, můžete si při sledování užít i menší natáčecí triky, kdy se naše Káč musela prostě rozdvojit.

Detailní přehled o osazení, výbavě i barevných variantách i další nabídce elektrokol najdete na stránkách výrobce kol Rock Machine.

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková