Reklama

POD POKLIČKOU s Karolínou Bedrníkovou

Česká juniorská reprezentantka Karolína Bedrníková sbírá úspěchy na horských kolech i v cyklokrosu. Umí také překvapit v kuchyni….

Reklama

Jaká NEJ najdete v jídelníčku našich nejlepších cyklistek? Náš mini seriál v rámci článků o výživě pokračuje s další mladičkou českou nadějí – Karolínou Bedrníkovou. Vysoká, štíhlá mladá slečna letos udělala fanouškům především horských kol hodně radosti. V Novém Městě na Moravě vybojovala „bednu“ v rámci Světové juniorské série. Kdo mohl sledovat na vlastní oči, Karolína upoutala především výbornou technikou ve sjezdech.

Kája, jak ji přátelé oslovují je nejen všestranná sportovkyně, ale také ráda peče a vymýšlí svoje originální recepty, kde nechybí hodně skořice… Co nám ještě prozradila ze svých gurmánských NEJ? Přečtěte si v rozhovoru „Pod pokličkou“.

Nejprve Karolíny krátké osobní přestavení…

Zdarec! Jmenuji se Karolína Bedrníková a je mi 17 let. Už od mala všelijak sportuji. Do loňského roku jsem dělala společně s horskou cyklistikou také triatlon. Ten jsem bohužel kvůli zdravotním problémům musela přerušit, díky tomu jsem se začala naplno věnovat bikům a později i cyklokrosu.

Také ráda plavu, běhám, jezdím na běžkách, nebo lyžích a snowboardu. Chodím na Masarykovo klasické gymnázium v Říčanech a ve svém „volném“ čase, ráda peču, cestuji, vídám se s kamarády nebo koukám na Netflix.

Co se týče největšího úspěchu, vážím si asi všech závodů, kde vím, že jsem nechala všechno. Ale konkrétně, asi 3.místo ze světového poháru v NMNM, nebo 6. z MS a 4. z ME… No prostě nedokážu říct jen jeden 😀

Karolíno, přibliž nám svůj běžný talíř během závodní sezóny. Co (ne)jíš, piješ, vaříš a jaké je Tvoje nejoblíbenější jídlo?

Snažím se jíst tak nějak všechno, ale raději dám na zdravější variantu. Bylo období, kdy jsem maso ze svého jídelníčku vyřadila skoro úplně a byla částečně vegetarián. Tomu tak už ale není, i když stále občas raději zvolím jinou alternativu masa, než z  živočišného původu. Především před závodem. Nejraději mám však lasagne, mrkvový dortík, dýňovou polévku, nebo nějaké asijské nudle. Ale nepohrdnu ani nad maminčinou svíčkovou, nebo domácím uzeným od taťky. 

 A jídla, která nemusím? To je trošku komplikovanější…Krémová rizota sice miluji, zato klasické vůbec, čokoláda je úžasná, co si budeme, ale kde je ji moc, to nesním. A takhle bych mohla pokračovat. Jsem zkrátka komplikovaná. Konkrétní jídla jsou pak lékořice, para ořechy, tvarůžky, nebo játra a další vnitřnosti.  Můj závodní jídelníček se od toho ve volnu nijak zvlášť neliší. Možná je ale  více času na dobrou kávu a dortíky. Ráda vymýšlím vlastní recepty, ve kterých opravdu nikdy nechybí skořice. Nejlíp, když je tam moc skořice!

Prozradíš nám ještě, co zařazuješ do jídelníčku před závody?

Taková už moje klasika je sladká tečka po večeři před závodem. Ti co mě znají, tak moc dobře ví, co by se dělo, kdyby tomu tak nebylo. Co se týče večeře, snažím se mít spíše lehčí jídlo, nejlépe bez masa. Pokud startuji dopoledne, mám jen snídani, kterou střídám buďto s ovesnou kaší, ve které nechybí ovoce, oříšky, skořice, někdy protein, nebo vajíčky a nějakou tyčinku. Před pozdějším závodem si 2 hodiny před startem dám svoji sladkou rýži s banánem, medem, proteinem a semínky, někdy těstoviny s tofu a mrkví.

Ráda pečeš a vymýšlíš si vlastní recepty. Podělíš se s námi o jeden svůj originální?

Co takhle banánový chlebík?! Je skvělý v tom, že pokaždé chutná jinak, protože je jen na vás, jak si ho upravíte. Tady je recept.

Postup je velmi jednoduchý: v misce si rozmačkáme 3 banány, poté přidáme 3 vajíčka, řecký jogurt, +- 250g polohrubé mouky (podle konzistence těsta), 3 lžíce medu, lžíci arašídového, nebo jiného oříškového másla, na kousky pokrájenou čokoládu, nějaké oříšky, trošku prášku do pečiva a nakonec hodně moc skořice. Nalijeme do vymazané formy. Na vrch můžeme dát ještě na půlky rozpůlený banán. 

Pečeme na 180 stupňů přibližně 35-40 minut. 

Blesková zpověď:

Když vařím, tak nejraději… něco pro rodinu nebo rychlé jídlo z jedné pánve.
Když peču, tak nejraději…nějaký můj vymyšlený recept nebo klasický banana bread.
Když jdu do restaurace či bistra, tak si většinou dávám… nějaké těstoviny, nejraději lasagne.
V pekárně si nejčastěji kupuji… nic, protože tam nechodím.
V kavárně nejčastěji piju… čaj nebo chailatte.
Když mě čeká dlouhý vytrvalostní trénink, beru si s sebou…dva bidony a tyčinky od Amixu, banán nebo vlastní tyčky.
Když mě čeká krátký rychlostní trénink, beru si s sebou… jen bidon a ovocnou nebo vločkovou kapsičku.
Když chytnu na tréninku hlaďáka, kapsy jsou už prázdné a domů daleko, koupím si… Colu a zmrzku nebo Kinderjoy:)
Na závodech mám vždy v kapse nebo na bufetu připravený… ionťák od Amixu a rychlou dávku energie od Sponseru
Můj první regenerační snack/pokrm po dojetí do cíle je… regener od Sponseru a co nejdříve nějaké plnohodnotné jídlo.

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková