Reklama

RUTINA s DNK. Plank v podporu s rotací

Plank a malý test, o kolik jste se posunuli v cvičení…

Reklama

Dnes pro Vás máme další plankovou variaci. Ta provětrá Vaše tělesné jádro a zároveň zdokonalí stabilizační dovednosti.

Provedení:

  • Dlaně a lokty položte na podložku rovnoběžně vedle sebe v šíři ramen. Lokty by měly být rovně pod rameny.
  • Nepokrčené nohy opřete prsty o zem. Prsty pravé a levé nohy by měly být mírně od sebe.
  • Během cvičení zpevněte celé tělo, stáhněte břicho a hýždě.
  • Hlavu nezaklánějte, nedívejte se před sebe, pod sebe, ale obličejem přímo dolu.
  • Po nalezení správné výchozí polohy zvedněte levou ruku tak, že ji propnutou přemístíte nad sebe rotací trupu. Propnutá ruka by měla tvořit kolmici k podložce. Pohled míří za rukou.
  • Poté ruku vraťte zpět dlaní na podložku do výchozí polohy.
  • Cvik opakujte a po odpočinku proveďte na druhou ruku.
  • Během cvičení nezapomeňte pravidelně a hluboce dýchat. 
Výchozí poloha
Provedení na levou ruku

Začněte tím, že provedete 5 opakování na levou ruku. Poté tělo uvolněte a cvik opakujete (doba odpočinku je individuální). Doporučený počet sérií: 2 na levou ruku a 2 na pravou ruku. Během cvičení dbejte zejména na správné provedení. Pozor na rozhození polohy při zvednutí ruky z podložky.  A samozřejmě na propadlá bedra nebo příliš zvednutý zadeček ve výchozí poloze. (viz základní provedení cviku v úvodním článku Fenomén jménem plank).

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková
Reklama